Stora Stockholm 15-16/12

Sv: Stora Stockholm 15-16/12

Tack för svaret o förklaringen.. måste nog kolla på en schäfer utställning hur det ser ut :o

Någon som har en länk till den tyska sidan där man kan kolla olika raser?

Jag ska dit, fast utan hund. Däremot med en bra kamera och fotografera åt de som vill ha bilder på sina hundar. :D

jag ska dit med min border terrier Doris. Det blir vår första utställning (jag vet jag är knäpp so debuterar på en så stor utställning). Som tur är så får jag hjälp av min vän/mentor Maria som har sveriges just nu finaste pumi och hon ska se till så att vi är väl förberedda.

2Dorisisnn.jpg

Har nu anmält Leia eftersom hon aldrig börjar löpa...
Blir även uppfödar- och avelsgrupp för oss.

Hur 'viktigt' är det att ställa i valpklassen? :crazy: Är det lönt att åka till Stockholm för det?

Visst kan det löna sig, vi fick en inbjudan till Cruft's i England på vår första officiella utställning, dvs Stora Sthlm! :D Annars är det väl inte viktigare än någon annan officiell?

Jag kommer gå dit på lördagen, men inte med hund utan mest för att kanske shoppa lite... :angel:

Gud vad jag har grubblat över dena utställning..Blir ju liten resa *när man bor i Lund*
Men så igår anmällde jag..
Kommer med två Siberian husky.

en kompis ska nog dit med sin husky.. domaren gillade den iten föra året.. den hade för mycket päls... *mutter* hallå de är en husky... den som vann skulle itne ha klarat en vanlig svensk vinter utomhus...

en kompis ska nog dit med sin husky.. domaren gillade den iten föra året.. den hade för mycket päls... *mutter* hallå de är en husky... den som vann skulle itne ha klarat en vanlig svensk vinter utomhus...
Igår 19:26

Vilken hund var de??
Vissa domare tycker om olika typer anntingen drag eller Show..de finns även show hundar med förmycket överpäls och de dömmer dom inte som något bra.
Pälsen ska vara jämn och fast.

KL

Vi blir några stycken!
tror att min mor har anmält familjens Hoffepoffe Alva.
Gårdvarens II Xtas

Vi är jättenoviser på utställning men tycker att det är roligt. Hon är utställd ett par gånger innan och har fått 1or och 2or blandat och HP ett par gånger.
Hon ska vara i avel som vuxen så vi försöker samla meriter på henne :banana:

alvadaniel.gif

(Och nej jag försöker inte dölja skeva ben, hon råkar bara stå nedanför en liten kulle :D)

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 598
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10