Stora Stockholm 15-16/12

Sv: Stora Stockholm 15-16/12

kl

Nån som vet vad det kostar att gå in? om man inte har nån hund med sig då menar jag

jag ska dit på lördagen, med min kooikerhondje :) han ska tävla mot sina kullsystrar, hoppas på att slå dom igen :angel:;) Förra gången vart han BIR, och syrran Elsa fick BIM-priset. Men eftersom det är i Sthlm, och vi tävlar i unghundsklassen så hoppas jag ännu mer på en större uppslutning av kooikerhundar. Hade varit kul att se fler än bara "tjocka släkten"!

Jag funderar inte längre på att ställa, jag ska INTE ställa och Zaga ska inte ställas då :)

Det kostar 120:- för vuxen, 80:- om man är medlem i kennelklubben.

Om man bara vill dit och titta så behöver man inte anmäla sig på nåt va? Det är bara att betala in sig?

Min nya lilla är för ung då=( men jag kommer nog stå vid staffarna å glo ändå=)

Nu har jag anmält stollcollien också. Fast jag kommer inte att ställa, jag har verkligen så svårt att uppbringa något engagemang och det syns alltför väl. Bättre att någon som tycker att det är kul tar hand om det. :o

Ja visst är det irriterande, Zaga blir 5 månader i december ...

Men vi kanske ställer upp när det blir i Gbg i januari, ska du ställa då?

*kl*

Jag är i valet och kvalet?
Har ställt hunden på två officiella sedan han började gå i öppen klass och han har fått tvåor båda gångerna = noll motivation att anmäla, betala, allt fix innan, åka dit, vänta vänta vänta, ställa i 1 minut och sedan få en tvåa till :smirk:

har inte hört nått från uppfödaren så antagligen blir de ingen utsällning för min lilla... men dom ahr väl fullt upp iaf...

men 2008 så satsar vi emot world dog show.. :smirk: elelr inte...

Senast ändrad:

lååååångt att åka juhe... sen så är de itne jag som ska ställa har aldrig gjort sånt å jag vet allvarligt inte om vovven klarar att dra så som dom ska göra.. han är juh tränad att gå bredvid matte inte nåra meter framför...

Haha långt, och du ska bo i Norrland :p

Långt är det när man knappt klarar av att köra sträckan utan att vila ( sova ) & mellanlanda någonstans :D

lååååångt att åka juhe... sen så är de itne jag som ska ställa har aldrig gjort sånt å jag vet allvarligt inte om vovven klarar att dra så som dom ska göra.. han är juh tränad att gå bredvid matte inte nåra meter framför...

Vad menar du med att dra o gå några meter framför???
De går inte framför handlern på utställning..

jag vågar nog inte.. men det skulle vara jätte roligt!

*kl*

Vi skall anmäla ungefär 5 hundar, skall till finsk vinnar helgen före.

Ska dom gå framför handlern då? Och menar du dra i kopplet eller dra ut ben o rygg (dvs stå som en schäfer)?

Jag tycker att det är lite dåligt att juniorena kan få vinnar titel med bara hp och inte ck, eftersom på finsk vinnar måste de ha ck för att få titeln.

schäfern ska gå framför handlern ja... dra så att den sänker ryggen å skjuter på med bak.. typ nått sånt.. nån annan kanske kan förklara bättre...
har själv aldrig ställt å lär nog aldrig göra de heller... iaf inte så länge jag har dom hundarna jag har nu...den som kan ställas är inte tillrckligt mycket "räka" trots att han är en "räka"

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 598
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21