Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Kl

Det hela började med snorighet, sen lite feber, men nu är hon feberfri åtminstone... Tyckte inte de var så konstigt eftersom vi var bortresta i helgen och träffade andra barn som väl var lite snoriga. Men SÅ gnällig som hon vart dom här dagarna har hon aldrig vart förut och då menar jag att hon har vart mycket mer förkyld förut... Hon har vart så klängig och gnällig och vad man än gör så hjälper det inte...

JAG VILL HA TILLBAKA MIN GLADA OCH NÖJDA BEBIS!

Kan det vara tänder på g kanske (5 månader nu)? I så fall vill jag att hon får vara tandlös :angel:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

*knapplån*

Är det någon som har tips på en bra amningsbh som finns i smal omkrets med större kupa och ger bra stöd? (typ 70G/H)? Jag blir snart tokig av allt letande!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

*knapplån*

Är det någon som har tips på en bra amningsbh som finns i smal omkrets med större kupa och ger bra stöd? (typ 70G/H)? Jag blir snart tokig av allt letande!

Jag gillar HotMilk jättemycket! Snygga BHar i stora kupstorlekar.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Är det någon som vet hur det fungerar med yrken som kräver legitimation (läkare, sjuksköterska, barnmorska, sjukgymnast osv). Om man utbildar sig i ett annat eu-land, har man sen rätt att jobba i annat eu-land? Även om utbildningarna är olika långa?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja det ska funka iaf inom eu om utbildningen är internationellt godkänd. Sist jag kollade på kiropraktorutbildningen i sthlm var den inte internationellt godkänd, medan den i Danmark och England är. på vissa utbildningar kan man säkert behöva komplettera eller verifiera sin utbildning. min kompis är lärare men håller fortfarande på att ordna så att hon kan komma som det här på Irland, hon har betalt 400 euro nu för att Skolverket här ska titta på hennes betyg.

vad funderar du på att plugga?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Helst skulle jag vilja bli barnsjuksköterka, men här är sjuksköterska ett riktigt lågstatusjobb med dålig lön. Skk får inte heller göra mkt, det är läkarna som bestämmer allt. En sjuksköterkska här kan nog mer likställas som undersköterka med lite mer erfarenhet i Sverige.

Jag har blivit lite sugen på barnmorska. Tyvärr tror jag att språket blir ett problem. Jag tycker att vårdpersonal ska kunna språket bra och det känns som vägen dit är ganska lång för mig. Ett annat alternativ är biomedicinsk analytiker, även om man har en del patientkontaker där också (oftast iaf) så känns inte språket lite viktigt som barnmorska.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

Stackars lilla Maja är magsjuk. Det började igår vid 18 tiden; då spydde hon två stora spyor. Efter det "spydde" hon (snarare hulkade eftersom det inte fanns något mer att spy) ett antal gånger till udner kvällen, sista gången vid 21:30. Från 21 i går kväll har jag gett henne vätskeersättning med fem min mellanrum fram tills nu (jag är så jäkla trött nu!). Nu sover hon en stund och får göra det utan att jag trugar i henne mer. hon har spytt fem gånger sen hon vaknade, och nu finns det inte så mycket mer kvar. Hon har kissat lite under natten och en gång nu på morgonen, så hon är iaf inte uttorkad än.

Hon har feber, ligger på 38,5 med alvedon. I natt var hon stekhet så jag kylde ner henne med lite kalla handdukar och gav alvedon. Stackars lilla plutten är rätt medtagen och trött och vill helst bara sova. När hon är vaken är hon nöjd en liten stund men sen vill hon sova igen. Stackars liten!

Jag har pratat med sjukvårdsupplysningen och de säger att jag ska mata med fem min mellanrum, så jag får väl fortsätta med det. Så länge hon kissar och inte får skyhög feber som inte går ner så ska det vara lugnt. Men det känns ändå lite oroligt att se henne såhär dålig. Hoppas att det går över snabbt och att ingen annan i familjen blir sjuk!

//Julia
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Usch då stackars Maja, hur mår ni i dag?

Idag har det varit över 15 gr varmt här och det har inte blåst speciellt mycket.
Underbart! Vi har hunnit med lite jobb i trädgården så nu är det fint på framsidan:)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

idag ska vi iaf åka och bada, får se hur kallt det är. Simhallen öppnar inte förrän 16 så det blir att greja i trädgården innan dess:)

Igår planterade vi lite fröer i såna så-tråg. När den ena var klar såg jag i ögonvrån hur Moa var på väg dit. Jag vänder mig om och säger att hon ska låta bli den, hon stannar tittar på mig, tittar på tråget, tar ett steg fram och välter ut allting, och tittar sen på mig igen, . :crazy:

Sån där har hon varit sen hon fyllde ett, testar allting och väntar på reaktion.

hennes nej har gått ifrån söta små nej, nej, nej. Till NÄÄÄÄÄÄÄÄÄJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!! NÄÄÄÄÄJJJJ MAMMA!!!

inte lika gulligt:D

I helgen har hon lärt sig säga bowla, kalle, kajsa, långben, mimmi och kajsa, mjölk, gröt.

det ballaste var igår morse när vi frågade om hon kom ihåg vad vi gjorde kvällen innan. Då syftade vi på att hon lekte med sin älskade kusin. Hon funderar en stund och kläcker ur sig: Bowla! och det hade vi ju gjort:D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja visst är det kul när det händer så mycket med språket och utvecklingen?!

Kl

Maja är bättre nu. Efter två sömnlösa nätter med vätska var femte min så har hon nu inte kräkts på ett dygn (är dock lös i magen) och febern börjar gå ner. Hon har haft riktigt hög feber så det har varit många kalla bad och kalla handdukar...

Jag är helt slut, och det känns så skönt att hon är piggare och gladare! Hon har till och med fått i sig lite gröt nu och dricker bra med vatten nu, så jag tror jag kan lägga ner vätskeersättningen nu.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Igår gjorde jag storkok med bebismat, hoppas maten uppskattas av lilla Maja.

Hon vägrar äta helt slätta puréer så laga egen mat var enda alternativet och det är smidigt att ha ett lager i frysen.

Emilia älskar sitt dagis, så skönt. I lördags kväll var hon trött och gnällig men ville inte sova. Jag sa något till sambon om dagis och då hoppade Emilia upp ur sängen och ville till dagis, kan ju säga att hon inte blev mindre gnällig när hon inte fick det. Imorse var hon så trött när det var dags att gå upp men när vi sa att hon skulle till dagis blev hon snabbt pigg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 380
Senast: sthu
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
9 242
Senast: Sel
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
396
Senast: julgrisen
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
865
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp