Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Vi har en Ikea antilop och den funkar super till Mikaela som är liten och 4½månad
När hon blir större kommer hon att ha en tripptrapp, som finns kvar efter min lillasyster, använder inte den nu för vi har ingen babydel till den.

Kl

Idag var vi och kollade matstol till Multon, som blir 4 månader imorgon :eek: Vad hände med dessa månader liksom?!
Jag var lite inne på en tripp trapp, men tycker de är på tok för dyra. Och jag bara älskar Hokuspokus så det blir faktiskt denna gamla klassiker i ny-format som både jag och Miltons pappa hade när vi var små :)
Vad har ni andra för stolar? Och ni med barn som är 2-3 år, vad sitter era barn på vid matbordet?

Dottern som nu är 2,5 år har min och brorsans gamla tripptrapp :) Sonen som nu är 4 månader har antilop från IKEA.

kl
Ni med flera barn, när kom första och när kom andra?

Första kom två dagar innan bf och andra en dag efter bf.

Armani: Alicia (snart 8 mån) har en trästol från IKEA och William (3 år) har en tripp trapp.

Antilopstolen är väldigt bra. De sitter bra i den, kan sitta i den länge och den är lätt att torka av. Men den är ful tycker jag. Hokus pocus stolen hade jag gärna haft. Hade jag köpt en matstol själv hade jag köpt en sådan (vi ärvde våra stolar). Jag tycker barnen sitter bra i den också och att de kan sitta länge även i denna (med länge menar jag till barnen är ganska stora).

Vi har också antilop från IKEA. Barn sitter ofta bra i den och det är smidigt med löstagbart bord.

Dom är fula absolut men så jäkla praktiska. Vi har använt vår i duschen innan E kunde sitta själv exempelvis, lätt att hålla ren ( är den riktigt grisig ställer man bara in den i duschen och spolar av ) och stabil.

Jag har en Antiloop precis som alla andra :D Och till sonen som blir 3 om ett par månader har jag en stol från Ikea, men den har varit rätt så farlig fram till ungefär nu, så en sån hade jag inte rekommenderat. Han sitter gärna på våra vanliga stolar, fast på knä. Eller på bordet, eller barstolarna, eller golvet eller madrassen i sitt rum..... ;)

turbofling heja bebisen, hoppas den kommer ut snaaaart!!! :bump: Till din fråga så kom Sam på bf +9 och Isaac på bf+2 med hjälp av en grotesk hinnsvepning. Så lite snabbare gick det.

Hoppas bebbe snart tycker att det är dags att komma ut!

Här fick jag ge upp sömnen då M varit extremt kinkig i natt, fick sova 3 timmar iaf. Jag hoppas sambon fick sova någon till så han klarar av att köra till och från jobbet. Jag får försöka lägga mig med M under dagen istället.

Alice kom i BF+12 och Vera BF+4 med en hinnsvepning (som inte var de minsta obehaglig)

Här har vi en tripp-trapp till Ture 4 mån men han är för liten för den än trots baby-seat-grejerna vi köpte i helgen. Jag köpte den från en kompis för 300 kr innan Ture föddes och jag hade ingen aning om vad de kostade. :eek:

Här är det fortfarande förkylt. Nu har han snart varit riktigt förkyld i en vecka, det är jobbigt för honom att sova dåligt pga nästäppa och hosta. Hoppas det släpper snart... Han får Nezeril när vi lägger oss och näsdroppar med koksalt under natten om han behöver mer hjälp. Vad kan man mer göra?

Alltså, nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra... Ammar ju bara Alicia förutom sista målet på kvällen som hon får ersättning 180 ml. Hon har alltid varit lätt att söva på förmiddagen. Men sista två veckorna (minst) har hon varit väldigt gnällig och jag har knappt fått henne att sova allt. Men eftersom jag absolut vill amma ett bra tag till så har jag vägrat ge henne något annat än bröstet, dock har hon ammat varannan timma om inte varje timma ibland. Nu gav jag upp och gav henne flaskan och hon tvärslocknade, precis som förut... Borde jag kanske börja ge henne något på morgonen? Tycker ju att min mjölkproduktion borde ha ökat till hennes behov på dessa veckor?

Hur gammal ar hon (sa manga bebisar att halla reda pa :D)?

Ibland ar det sa att barnet foredrar mat framfor tutten.... Mamman grater och barnet ater glatt mat. Lika ofta ar det barn som inte vill ha nagot annat an tutte och mamman river sitt har for ungen kommer aldrig sluta tutta...

Haha, kom precis på att jag gtlömde skriva det... fem månader 11/10.

Hon har ännu inte ätit något, det är bara att det känns som att min mjölk inte räcker till...

Ha huvudet högt på honom.

Den enda gång Ella varit riktig förkyld var när hon var miniliten och då sov hon i sittvagnen ( jag böt för ändamålet ) med lite uppfällt ryggstöd. Sover dom i egen säng kan man ställa böcker under frambenen på sängen. Sover han i er säng så lägg kuddar under madrassen.

Jag hade nog borjat testa med mat om jag var du. Valling ar ju som grot sa om du inte vill ge valling kan du borja med grot istallet.

Kom på en sak till, har precis fått tillbaka mensen oxå. Trots att jag ammar så ofta. Kan det betyda att jag har för lite?

Nej, det har med hormoner att gora. For vissa funkar det jattebra som preventivmedel, for andra inte alls. Ammar du bada brosten pa samma gang? Bast for mig for att oka produktionen ar att amma hoger vanster hoger igen vid samma amningstillfalle...

Jag fick också tillbaks min mens trots att jag ammade. Vid samma tid var det mammor som väntade sin mens efter graviditeten för att dom ville bli gravida igen, tänk om man kunde byta ;-)

Ja, nu på slutet har jag ammat båda varje gång. Oftast höger, vänster och så höger igen eller tvärt om. Hmm, kom precis på att när sonen var liten började de äta mat vid tre fyra månader...

Jaha, vad gör jag då? Smakportioner, gröt eller välling? Spelar det någon roll? Och ska jag börja med morgon eller kväll?

Varför tror du att mjölken inte räcker? Jag har missat det om du skrivit det redan...

Hon blir förbannad efter ett tag när hon äter. Förut var hon glad hela tiden och väldigt lätt att få att somna på förmiddagen. Men nu har hon varit väldigt gnällig och vill inte somna alls. Idag fick hon flaskan på förmiddagen när hon var gnällig och tvärslocknade ochc är nu mycket mer nöjd. Har precis ätit igen.

Jag har kort mitt eget race och borjat med olika saker direkt. Alltsa grot en dag, sen mosad potatis en dag, mosad morot en dag mm...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar