Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina byxor från hööks kom idag. Sista gången jag köper byxor där. Om jag inte får sålt det ena paret så skickar jag dom tillbaka. Otroligt små i storleken.
Det andra paret köpte jag i större storlek men även dom var små men funkar.

Mina byxor från hööks kom idag. Sista gången jag köper byxor där. Om jag inte får sålt det ena paret så skickar jag dom tillbaka. Otroligt små i storleken.
Får jag fråga vilken modell du tog? Jag tycker ju som du att de jag fick också var små trots att jag tog en strl större än vanligt... vilket känns sådär när man slits med kroppskomplex.

Får jag fråga vilken modell du tog? Jag tycker ju som du att de jag fick också var små trots att jag tog en strl större än vanligt... vilket känns sådär när man slits med kroppskomplex.
Fancy (dom som funkar eventuellt)
Ceraja (dom fick jag inte ens över vaderna)

Hööks har rätt konstig passform. Iaf enligt mig. Väldigt få av deras ridbyxor jag kan ha.

Hööks har rätt konstig passform. Iaf enligt mig. Väldigt få av deras ridbyxor jag kan ha.
Jag tycker överlag att Hööks kläder har blivit mindre i storlekarna senaste åren.
Jag har tex tre olika tröjor som stängs med dragkedja hela vägen som är köpt olika år men sista köptes för 7 år sedan. Alla är i xl och passade bra då. Nu har jag gått ner i vikt och de är nu rymliga. Men när jag nu provar xl på Hööks så är de typ precis, jag borde ju egentligen kunna ha L med tanke på hur mina gamla i xl sitter nu men L blir för litet.

Jag har en del kläder från Hööks. Allt från S som passar bra till att inte alls komma i XL. Provar ALLTID innan köp där! Men har hittat flera favoriter faktiskt.

Jag fick hem mina vintertights från Hööks idag, sitter helt ok men den sk silikonskoningen är ett skämt. Dock väldigt bra reflextyg så jag tänker använda dem som löpartights istället.

Jag har varit på semester och passat på att shoppa lite. Hittade rea på Mantorps Travshop, köpte ponnysadelgjordar med platta till grannen för 50 kr/styck!!! Till mig själv blev det bakskydd för 50 kr och ett schabrak nedsatt med 30%. Var även på Granngården i Västervik och på Börjes i Bro, fick med hem mer benskydd, ett till schabrak, två grimmor, insektsmedel, sadeltvål mm

Bild på ena schabraket, i ovädret i kväll, ett covalliero som gick på ca 260 kr med rabatt

Bifogade filer

• IMG_20230808_191048.webp
    IMG_20230808_191048.webp
    551,9 KB · Visningar: 57
Jag tycker överlag att Hööks kläder har blivit mindre i storlekarna senaste åren.
Jag har tex tre olika tröjor som stängs med dragkedja hela vägen som är köpt olika år men sista köptes för 7 år sedan. Alla är i xl och passade bra då. Nu har jag gått ner i vikt och de är nu rymliga. Men när jag nu provar xl på Hööks så är de typ precis, jag borde ju egentligen kunna ha L med tanke på hur mina gamla i xl sitter nu men L blir för litet.
Deras små storlekar är rätt stora, men just ridbyxor brukar vara för små och för stora på samma gång just iom konstig passform.

Har behövt köpa nya täcken till Tiger i flera år eftersom jag aldrig blir riktigt nöjd med passformen. Nu med regnovädret blev det lite mer akut att fan ta och bestämma sig 😅 Blev ett Bucas Freedom eftersom jag tycker Irish är det som suttit bäst men det inte finns i ofodrat. Alltså färgen är ju såååå fin 😍

20230808_175756.webp

Jag tycker också att Hööks storlekar är lite off ibland. Nu har jag inte fått byxorna jag beställde ännu men förra året lyckades jag köpa en funktionströja i S (!!!) som passade. Jag har normalt M och i vissa fall L beroende på axelbredd och ärmlängd på plagget så det är verkligen en chansning att köpa utan att prova.

Fick nog av regn-oro nu och köpte ett regnskydd till sadeln och ett regntätt skrittäcke. Vägrar rida i ridhuset hela hösten och är på tok för rädd om sadeln för att rida ut i regn.

Klickade också hem en svansreflex. Känns så skevt att förbereda sig inför vintern i augusti O_o

Fick nog av regn-oro nu och köpte ett regnskydd till sadeln och ett regntätt skrittäcke. Vägrar rida i ridhuset hela hösten och är på tok för rädd om sadeln för att rida ut i regn.

Klickade också hem en svansreflex. Känns så skevt att förbereda sig inför vintern i augusti O_o
OT men slog på hellystet påväg från jobbet igår kväll. 😰

Vilket regnskydd köpte du? Minns jag rätt om du har en HR-sadel? :)

Stämmer! HR Von :) Köpte ett från Shires, deras dressyrmodell. Allroundmodellen var liiite billigare men vågade inte chansa att det skulle bli för tight.

Topp, du får gärna hojta när du fått den och säga något om passformen. Jag har samma sadelmodell och vill också ha ett regnskydd. :)

Jag måste verkligen köpa ett skydd till sadeln med. Har du hittat något som är regntät på riktigt eller är de bara vattenavvisande?

Återkoppling om ridbyxorna som fick följa med i regnet på promenad+ridtur. Dessa är Maria Long i 40 och de sitter som en 38 ungefär. Väldigt bekväma och snygga! Lagom stadga dessutom, dvs varken som halkiga leggings eller cementerad shapewear. Pensionärsponnyn godkände också som ni ser 😂
20230809_125800.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
632
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 186
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 247
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka