Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag använt båda mina par ridbyxor från Stierna som jag köpte helt pga denna tråden😅. De sitter snyggt när en rider och känns väldigt bra i storlek. Men grenen kasar ner när en går mycket. Störigt men jaja, båda mina par är tävlingsbyxor (vita och svarta). Telefonfickan siter lite annorlunda också, mer på baksidan av låret. Bättre om en rider med spö än när fickan ligger på utsida lår.

Invigde även en softshellväst från Pikeur jag köpte på halva priset från Ridersport. Superskön! Kändes knappt att jag hade den på mig och den skyddade ändå väldigt bra mot vinden!

Dålig bild men både byxorna och västen på😁.
Screenshot_20230809_231524_Instagram.webp

Tackesgalge.jpg
Någon som har koll på var man kan köpa täckesgalge?
Vi har ett torkutrymme i stallet jag nyss flyttat till men tydligen ska man fixa sin egen galge. Hittar ingen när jag googlar, bara några få ställen där de är slut..

Nu har jag använt båda mina par ridbyxor från Stierna som jag köpte helt pga denna tråden😅. De sitter snyggt när en rider och känns väldigt bra i storlek. Men grenen kasar ner när en går mycket. Störigt men jaja, båda mina par är tävlingsbyxor (vita och svarta). Telefonfickan siter lite annorlunda också, mer på baksidan av låret. Bättre om en rider med spö än när fickan ligger på utsida lår.

Invigde även en softshellväst från Pikeur jag köpte på halva priset från Ridersport. Superskön! Kändes knappt att jag hade den på mig och den skyddade ändå väldigt bra mot vinden!

Dålig bild men både byxorna och västen på😁.Visa bifogad fil 125443
Mina stiernabyxor glider också lite. Får gå och dra i dem då och då😉

Tackesgalge.jpg
Vi har ett torkutrymme i stallet jag nyss flyttat till men tydligen ska man fixa sin egen galge. Hittar ingen när jag googlar, bara några få ställen där de är slut..
Min stallägare letade för något år sedan och då var de också slut över allt.

Tackesgalge.jpg
De såldes av nordpost först och sedan granngården. Men jag har också hört att de är svåra att få tag på nu. Glad att jag har 25 st :D

Shoppade en ljusgrön 365 jacka + matchande väst på Uhips rea. Hoppas att de passar som förväntat, det är några år sen jag köpte något från Uhip (pga hästpaus) så har inte koll på deras storlekar numera..

Fick mina ridbyxor från Hööks idag och tyvärr blir det retur på två av tre... helt sjukt konstig passform. De enda som satt bra var modellen med extra långa ben.

Hööks basic-sortiment är stora i storleken, överdelar då. JH collection mer normala. Jag är en XL/46 överdel, och har nu köpt ett antal plagg i storlek M på Hööks, så glad att jag provade dem först😁

Topp, du får gärna hojta när du fått den och säga något om passformen. Jag har samma sadelmodell och vill också ha ett regnskydd. :)
Nu har det kommit och visst passar det, men knästöden är lite stora för skyddet så det återstår att se hur det sitter framför dem uppsuttet. I värsta fall får jag sy in det lite i framkant så det håller om bättre framför knästöden. Det verkar vara tätt iaf! Det är från Shires Arma-kollektion och de grejerna brukar ju hålla för lite slit tycker jag :)
20230812_094208.webp

I väntan på häst har jag köpt en transport 😁
Sålde min gamla i höstas eftersom jag inte visste hur länge jag skulle vara utan häst. Eftersom jag bara kommer ha en häst nu köpte jag en med lägre totalvikt så att sambon också kan köra den. Blev en Christ med front i glasfiber och sadelkammare, gick väldigt fint bakom bilen och är ljus och luftig 😊

Har även beställt samma sadelöverdrag som ovan, bra att vara förberedd om hösten fortsätter som sommaren. Beställde även ett ulltäcke utan gjordar, blir perfekt för promenader till och från ridhuset 😊

I väntan på häst har jag köpt en transport 😁
Sålde min gamla i höstas eftersom jag inte visste hur länge jag skulle vara utan häst. Eftersom jag bara kommer ha en häst nu köpte jag en med lägre totalvikt så att sambon också kan köra den. Blev en Christ med front i glasfiber och sadelkammare, gick väldigt fint bakom bilen och är ljus och luftig 😊

Har även beställt samma sadelöverdrag som ovan, bra att vara förberedd om hösten fortsätter som sommaren. Beställde även ett ulltäcke utan gjordar, blir perfekt för promenader till och från ridhuset 😊
Hoppas att allt blir riktigt bra för dig nu! 🤩

Jag har fö shoppat loss på ridtights. Jag har aldrig riktigt haft några, men nu så!

Olivgrön från hööks som var stora i storleken, men helt ok. Framförallt kommer de passa min nya hästsom är fux! 😀

Marinblå som var en annan modell, mer kompression, och de var perfekta i storlek 38.

Vinternkängor för oslagbara 162 kronor och några toppar, också på rea.

Lyxen jag unnade mig var ridtights av märket Pikeur och Ariat.
Dyrare men iaf halva priset.

Det kan ju vara kul att ha något lite mera speciellt om man skall på något event av något slag, tänkte jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
159
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 077
Senast: super
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
809
Senast: Lucifer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka