Det står att det är regntätt i alla fall! Hoppas det stämmerJag måste verkligen köpa ett skydd till sadeln med. Har du hittat något som är regntät på riktigt eller är de bara vattenavvisande?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det står att det är regntätt i alla fall! Hoppas det stämmerJag måste verkligen köpa ett skydd till sadeln med. Har du hittat något som är regntät på riktigt eller är de bara vattenavvisande?
Mina stiernabyxor glider också lite. Får gå och dra i dem då och dåNu har jag använt båda mina par ridbyxor från Stierna som jag köpte helt pga denna tråden. De sitter snyggt när en rider och känns väldigt bra i storlek. Men grenen kasar ner när en går mycket. Störigt men jaja, båda mina par är tävlingsbyxor (vita och svarta). Telefonfickan siter lite annorlunda också, mer på baksidan av låret. Bättre om en rider med spö än när fickan ligger på utsida lår.
Invigde även en softshellväst från Pikeur jag köpte på halva priset från Ridersport. Superskön! Kändes knappt att jag hade den på mig och den skyddade ändå väldigt bra mot vinden!
Dålig bild men både byxorna och västen på.Visa bifogad fil 125443
Min stallägare letade för något år sedan och då var de också slut över allt.Någon som har koll på var man kan köpa täckesgalge?![]()
Vi har ett torkutrymme i stallet jag nyss flyttat till men tydligen ska man fixa sin egen galge. Hittar ingen när jag googlar, bara några få ställen där de är slut..
Typiskt!Min stallägare letade för något år sedan och då var de också slut över allt.
De såldes av nordpost först och sedan granngården. Men jag har också hört att de är svåra att få tag på nu. Glad att jag har 25 stNågon som har koll på var man kan köpa täckesgalge?![]()
Vi har ett torkutrymme i stallet jag nyss flyttat till men tydligen ska man fixa sin egen galge. Hittar ingen när jag googlar, bara några få ställen där de är slut..
Granngården verkar ha kvar på vissa butiker, men såklart inte i närheten av mig..De såldes av nordpost först och sedan granngården. Men jag har också hört att de är svåra att få tag på nu. Glad att jag har 25 st![]()
Otur! Du får ha det som reseprojekt!Granngården verkar ha kvar på vissa butiker, men såklart inte i närheten av mig..
Granngården verkar ha kvar på vissa butiker, men såklart inte i närheten av mig..
Mina stiernabyxor glider också lite. Får gå och dra i dem då och då![]()
Nu har det kommit och visst passar det, men knästöden är lite stora för skyddet så det återstår att se hur det sitter framför dem uppsuttet. I värsta fall får jag sy in det lite i framkant så det håller om bättre framför knästöden. Det verkar vara tätt iaf! Det är från Shires Arma-kollektion och de grejerna brukar ju hålla för lite slit tycker jagTopp, du får gärna hojta när du fått den och säga något om passformen. Jag har samma sadelmodell och vill också ha ett regnskydd.![]()
Hoppas att allt blir riktigt bra för dig nu!I väntan på häst har jag köpt en transport
Sålde min gamla i höstas eftersom jag inte visste hur länge jag skulle vara utan häst. Eftersom jag bara kommer ha en häst nu köpte jag en med lägre totalvikt så att sambon också kan köra den. Blev en Christ med front i glasfiber och sadelkammare, gick väldigt fint bakom bilen och är ljus och luftig
Har även beställt samma sadelöverdrag som ovan, bra att vara förberedd om hösten fortsätter som sommaren. Beställde även ett ulltäcke utan gjordar, blir perfekt för promenader till och från ridhuset![]()
Japp. Jag skickar tillbaka ett par som var bra över låren, lösa i midjan och vida/knöliga längst ned i stöveln.Deras små storlekar är rätt stora, men just ridbyxor brukar vara för små och för stora på samma gång just iom konstig passform.