Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar jag bli lite less på den här leveransen. Är alltså ett träns och ett par tyglar jag väntar på. Det är inget jag behöver nu direkt men när jag beställde det för snart en månad sedan fick jag besked om att de restnoterade varorna skulle skickas inom en vecka. Det stämde ju inte. När jag fick ytterligare en delleverans skickad förra veckan stod det i fraktsedeln att tyglar och träns skulle skickas inom en vecka då. Och nu har det gått över en vecka sedan dess också.

Det står att de inte har varorna i lager och jag kan förstå att de inte kommer in på en handvändning direkt. Men jag vet att tillverkaren har fått dem på lager igen och att ÅF ska kunna få dom. Hur länge hade ni orkat vänta? Vill inte tjata allt för mycket heller :down:

Regn regn regn regn regn... ska det vara såhär tills vintern kommer? :cautious: Jag var in till stan för ett icke hästrelaterat ärende idag, och tog mig ut till Hööks för att köpa mig själv en belöning: en lång regnkappa (Hööks egna, CRW). Regnkläder är något som jag konsekvent prioriterat bort i typ tio år, men nu så! :banana: Den invigdes i eftermiddag (i ösregn..) och får klart godkänt!

Köpte två ridbyxor på Hööks kampanj, 175 kr styck kändes rimligt när nypris var över 1000 kr 😅
Jag är så jäkla nöjd att jag lyckades knipa några ridbyxor där, brukar ha sämst tur när det är sån rea, blir alltid utan eftersom min storlek alltid tar slut först :rofl:

Jag är så jäkla nöjd att jag lyckades knipa några ridbyxor där, brukar ha sämst tur när det är sån rea, blir alltid utan eftersom min storlek alltid tar slut först :rofl:
Eller hur! Hemsidan buggade ur totalt flera ggr när jag försökte beställa också. Ville egentligen bara ha ett par men då var summan för lite för att beställa... så det fick bli ett extra i min strl fast long-modell. Får väl vika upp dem i värsta fall 😅

Eller hur! Hemsidan buggade ur totalt flera ggr när jag försökte beställa också. Ville egentligen bara ha ett par men då var summan för lite för att beställa... så det fick bli ett extra i min strl fast long-modell. Får väl vika upp dem i värsta fall 😅
Jag hade faktiskt inga problem med hemsidan, vet inte när rean öppnade men jag beställde vid 20-tiden. Jag blev helt lyrisk över de extra långa byxorna. Jag är 185 cm så nästan allt är kort på mig, tacka f*n för att långa strumpor och stövlar/chaps är en grej i denna sporten.

Jag hade faktiskt inga problem med hemsidan, vet inte när rean öppnade men jag beställde vid 20-tiden. Jag blev helt lyrisk över de extra långa byxorna. Jag är 185 cm så nästan allt är kort på mig, tacka f*n för att långa strumpor och stövlar/chaps är en grej i denna sporten.
Ibland så händer det 😁 Jag fick hem ett par andra ridbyxor som var alldeles för små från en annan butik, så det kändes som ett tecken när denna rean kom samma dag som jag beställde retur till de andra.

Jag tycker storlekarna är hopplösa att veta i många fall. Mina gamla 38 från Horze här hemma är mjuka och nästan lösa, de 38 jag fick hem var typ i modell xs. Så jag säkrade och tog 40 på dessa nu.

Ibland så händer det 😁 Jag fick hem ett par andra ridbyxor som var alldeles för små från en annan butik, så det kändes som ett tecken när denna rean kom samma dag som jag beställde retur till de andra.

Jag tycker storlekarna är hopplösa att veta i många fall. Mina gamla 38 från Horze här hemma är mjuka och nästan lösa, de 38 jag fick hem var typ i modell xs. Så jag säkrade och tog 40 på dessa nu.
Eller hur! Jag har gått upp lite och tycker mina 38or sitter liiiite väl tajt nu så jag chansade också på 40 denna gången så får vi se. Hörde att det var en tråd som small i grenen på mina ridbyxor igår när jag satt upp (långa läder och högt bakvalv) så det är helt klart dags :rofl:

Har letat som en tok efter en specifik sadel rätt länge. Precis när jag hade bestämt mig för att bita i det sura äpplet och köpa den ny får jag veta att stället som jag ringde för att dubbelkolla om den fanns i den storleken jag ville ha inne innan jag tryckte på "beställ" knappen har en likadan inne i nyskick för lite mer än halva nypriset, den låg bara inte ute på hemsidan. Blev givetvis en EEEH JA TACK!!! Ibland ska man ha lite flax 😊

(Sadeln var verkligen i superfint skick och passade som jag misstänkt toppen på hästen!)

Firade med att köpa ett PS schabrak för halva priset i färgen Berry Pink 🙊

Har letat som en tok efter en specifik sadel rätt länge. Precis när jag hade bestämt mig för att bita i det sura äpplet och köpa den ny får jag veta att stället som jag ringde för att dubbelkolla om den fanns i den storleken jag ville ha inne innan jag tryckte på "beställ" knappen har en likadan inne i nyskick för lite mer än halva nypriset, den låg bara inte ute på hemsidan. Blev givetvis en EEEH JA TACK!!! Ibland ska man ha lite flax 😊

(Sadeln var verkligen i superfint skick och passade som jag misstänkt toppen på hästen!)

Firade med att köpa ett PS schabrak för halva priset i färgen Berry Pink 🙊
Shit vilket flyt, det där med sadel är en mardröm...

köpt ny sadel, Arena dressyrsadel modell COB. lär komma om 6 veckor.
940.webp

Vet ni hur uhips 365 midlayer jacket är i storlek?
Hon är 160cm lång och smal.

Jag har uhips väst och den upplever jag rätt liten i storlek. Hon kan ha den och den är storlek 38. Och hon är verkligen inte en 38a i vanliga fall.

Vet ni hur uhips 365 midlayer jacket är i storlek?
Hon är 160cm lång och smal.

Jag har uhips väst och den upplever jag rätt liten i storlek. Hon kan ha den och den är storlek 38. Och hon är verkligen inte en 38a i vanliga fall.
Tycker den är normal, kanske lite stor i storlek. Jag är 166 och normalbyggd, har 38. Har provat västen i storlek 36 eftersom jackan var lite rymlig(beroende på hur man vill den ska sitta) och den var för liten, gick igen men jättetight och jag hade köpt 38 om jag köpt den idag, men vet ju inte riktigt passformen på den 🤣
Förlåt för att du inte blev klokare 😜

Fick hem de två par ridbyxor jag beställde på Hööks kampanj idag och de passade, tjoho! Maria Long 80 var inte särskilt mycket längre modell än Vivianne 40, men båda kändes små för att vara 40 så tur att jag valde att gå uppåt i strl-spannet.👍

Efter att ha stukat foten rejält förra året har jag fått inse att senan på utsidan av vristen inte kommer ha samma stabilitet som innan. Det har inte riktigt gått att rida utan smärta i vristen i de stigbyglar jag har, ett par sprenger bow balance. Tror det har att göra med att dom är såpass flexibla att foten inte mäktar med att stabilisera sig i dom. Så jag hittade ett par freejump pro+ på marketplace som jag köpte för 1100 inkl frakt. Har fått låna ett par såna av en vän på sista tiden och de är verkligen toppen för min fot!

Sen sålde jag mina gamla sprenger för 900kr. Jag är väldigt nöjd med mitt byte :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
391
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 106
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka