Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken av dem? Finns så många varianter😅
Min kan inte ha något ludd eller fleece eller liknande när hon väl fått skav, det blir för mkt friktion. Det är inget stort eller allvarligt skav men skulle gärna se att det försvann..
Brukar växla mellan lädergrimma och en Trinity från hööks som är ok. Ingen av dem ökar på skavet, men det försvinner inte heller. Läste att en del tycker att BoTs vanliga grimma är bra vid skav så tänkte testa😊
Jag har BoT-grimman och den funkar bra tycker jag, Fille kan lätt få skav på sommaren men inte med den.

Paketet kom idag och jag trodde ju att alla 4 varor skulle vara med. Men tji fick jag. Det var bara ett par tyglar och resten restnoterat :cautious: Det skulle skickas inom en vecka stod det på ordersedeln. Så jag tänker ha kvar fakturan som pausad då det är alldeles för mkt pengar att bara lägga ut utan att veta att det faktiskt är på väg.

Jag som bara vill ha mitt nya träns med svarta spännen och svart bling :rage:

På söndag kommer det en till Sadel till Halle. En wintec wide dressyrsadel. Har man blivit sadel-oh-holic? Näe, försöker sälja hans gamla dressyrsadel. Får jag inte napp får man väl skänka bort den. 🙈

Överväger att köpa en höboll till hagen. Någon som har koll på hur Kerbl och de billigare kopiorna skiljer sig åt? Skiljer typ 200 kr men vet inte om de billigare är sämre i material eller liknande?

Överväger att köpa en höboll till hagen. Någon som har koll på hur Kerbl och de billigare kopiorna skiljer sig åt? Skiljer typ 200 kr men vet inte om de billigare är sämre i material eller liknande?
Känslan jag fått av plasten i de flesta höbollar är att de inte duger till att lämnas utan uppsikt i hagen och skramlar alldeles för mycket i box. Däremot har jag goda erfarenheter av hundleksaker i form av en nätboll i gummi även om det inte är det du frågar om 😅 Går att peta in hö, äpplen, morötter etc och ingen fara om den trampas/sparkas/bits i. Inte lika stora men kostar kanske 40 kr max.

Jag hade en till en konvalescent. Bollen var rätt bra och sysselsatte hästen, men till slut sprack plasten när hästen hade stampat på bollen tillräckligt många gånger… sen kan man tänka på att bollen har en tendens att dribblas ut under staketet 😅

Köpt en Sail racing dunväst på rea 😍
Helt underbart varm och gosig, jag älskar väst den kalla årstiden, perfekt att bara ha en tunnare jacka över och ta av när man ska rida.
Den är dock tjock och fyrkantig i modellen så jag ser ut som Svamp-Bob men det kan jag leva med 😁
Köpte även en fleecejacka med nyolnfoder, den är figursydd så både snygg, skön och praktisk 😁

Jag har en rätt rejäl som jag köpte för en tids boxvila men sen inte använt alls. Du kan köpa den om du vill😁.
Screenshot_20230802_131806_Samsung Internet.webp

Hatar dem. Sett olyckor med dem plus att de för ett sådant jäkla liv! Men det är förstås när folk har dem i boxen. 😅 Oväsendet alltså.

Jag har shoppat en barbackagjord med två handtag. Tänkte att jag skulle ta tag i min balansträning lite mer på allvar genom att börja rida semi-barbacka lite mer regelbundet, men eftersom jag är en feg jävel fuskar jag med handtag vid behov.

Fått mitt bälte med rött ljus 660nm och nära infrarött ljus 850nm från Amazon. Det är samma frekvenser som LTS pissdyra wraps och denna kostade en bråkdel av dom (800:-). Hoppas den kan hjälpa med läkningen av Dios framknä. Han tycker det är väldigt skönt att ha den på sig och stod som ett ljus i 30 minuter. Blir betydligt effektivare behandling än att bara lysa med photizon. Har lindat under och lite över för att den skulle sitta stadigt.
20230802_200854.webp

Fått mitt bälte med rött ljus 660nm och nära infrarött ljus 850nm från Amazon. Det är samma frekvenser som LTS pissdyra wraps och denna kostade en bråkdel av dom (800:-). Hoppas den kan hjälpa med läkningen av Dios framknä. Han tycker det är väldigt skönt att ha den på sig och stod som ett ljus i 30 minuter. Blir betydligt effektivare behandling än att bara lysa med photizon. Har lindat under och lite över för att den skulle sitta stadigt.Visa bifogad fil 124964
Vet ikke om man har lov til å legge ut linker, men skulle gjerne ha sett på et sånt belte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
391
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 106
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka