Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jeg har kjøpt Kentucky fluemaske, hesteplaster, CDM insektspray med deet ( nå skal de insektene bort!!), mageplate til vinterdekken, og så fant jeg en ridebukse på hooks til 100 kr.
Har også bestilt en Veredus Neo-derma krem til, og mer vegi-bites godbiter til ponnien (bruker de når jeg klikker trener).

20230728_201227.jpg

Titta va stiligt! Ny kavaj från ariat och topp från kingsland (födelsedagspresent).

Tidigare i veckan var jag inom lokala hästaffären för att snacka lite gott och såg att de hade ett exemplar kvar av QHPs flughuva med nosskydd i cob, så jag lade undan den till efter löning dvs idag. Eftersom Elsa dragit en liten reva i den hon har sedan innan så tog jag det som ett tecken på att det behövdes en ersättare. Jag var ju initialt inte imponerad av luvan då den hade resår i nacken och jag fick flashbacks av alla gånger jag haft ett diadem/hårband som tryckt på ens huvud, men om man helt enkelt klipper av det bandet så är den perfekt och billig (195 kr bara).

Det fick även bli en prob deo hem, nu blev det eukalyptus & lemongrass. Doftar ljuvligt 😍

Köpt nya fodertunnor, inte roligaste inköpen🤪
Ska byta till ett av de andra stallen på anläggningen och där behövs helt andra tunnor till fodret än de jag har. Tredje uppsättningen fodertunnor jag samlar på mig, borde nog försöka sälja de andra😅

Jag kan behöva en tunna eller två 🙋

Återtåg till hästvärlden, om än med små försiktiga steg! Knappt fyra års uppehåll, och dessförinnan mycket tid med konvalescenta hästar, så vi kan ju kalla mig ringrostig. Har inte shoppat en häst, men lite ridutrustning (till följd av att jag börjat rida ett kallblodssto lite) iaf :up: .

Jag hade tur och ramlade in på Hööks rea av en slump. Hittade ett par supersköna ridtights + stövlar från Ariat på halva priset. Stövlarna är 38,5 så en halv storlek mindre än vad jag brukar ha, men de passar precis :D . Känns lyxigt med stövlar, även om de inte är i läder - det har jag nog aldrig ägt ett snyggt par (dvs utöver vinterridstövlar och gummistövlarna jag hade som barn!). Får komplettera garderoben när varma strumpor behövs! Dessa får jag inte på mig något extra lager i, alls, men jag är glad ändå!
Blev en hjälm också, inte på rea men med mips (hade turen att Hööks egna, JH, passade. Hjälmar är ett helsike för mig att köpa, de flesta är lite för runda..).

IMG_20230727_084310.webp

Livsfarliga rea!

Hittade ett par stövlar jag vill ha men är osäker på måtten.
Mina vader mäter exakt 40cm med ridbyxor. Vidden på stövlarna är antingen 36-39 eller 40-43. Har provat dessa med måtten 35-38 och det går ju inte alls. men är rädd att 40-43cm blir väl rymliga? Vill ju ha tight. 🤔

Min ena häst har skadat ett framknä och jag har fått för mig att det är ett ledband.. Han röntgad ua och behandlad i leden utan att bli bättre. Såatte jag har beställt ett bälte med rött ljus på samma våglängd som de där apdyra LTS-wrapsen. Köpt från Amazon och det var mycket oklart vad det är för mått på det😅. Har en liten pharmalight photizo som jag använder nu och har använt mycket på mig själv. Men tänker att ett bälte med många fler lampor borde vara ännu bättre för läkningen🙈.
Screenshot_20230730_231315_Samsung Internet.webp

Min ena häst har skadat ett framknä och jag har fått för mig att det är ett ledband.. Han röntgad ua och behandlad i leden utan att bli bättre. Såatte jag har beställt ett bälte med rött ljus på samma våglängd som de där apdyra LTS-wrapsen. Köpt från Amazon och det var mycket oklart vad det är för mått på det😅. Har en liten pharmalight photizo som jag använder nu och har använt mycket på mig själv. Men tänker att ett bälte med många fler lampor borde vara ännu bättre för läkningen🙈.Visa bifogad fil 124757

Smidigt, jag körde ju photizo på framknät på min när hon hade skadat sträcksenan, kan säga att det är ju inte det smidigaste stället att stå och behandla på 😅

Mer byta-box-shopping. Spännande saker som extra spån och pellets och en saltstenshållare😉

Även köpt en ny grimma. Så trött på att hästen får ett litet ”sommarskav” bakom ena örat så håller ständigt på att försöka hitta något som inte skaver alls. Nu köpte jag en BoT-grimma, får se hur det blir.

Mer byta-box-shopping. Spännande saker som extra spån och pellets och en saltstenshållare😉

Även köpt en ny grimma. Så trött på att hästen får ett litet ”sommarskav” bakom ena örat så håller ständigt på att försöka hitta något som inte skaver alls. Nu köpte jag en BoT-grimma, får se hur det blir.
Vår skavhäst funkar bra med Fairfields grimma från Hööks, billigt och bra! Nu har alla hästarna sådana.

Vår skavhäst funkar bra med Fairfields grimma från Hööks, billigt och bra! Nu har alla hästarna sådana.
Vilken av dem? Finns så många varianter😅
Min kan inte ha något ludd eller fleece eller liknande när hon väl fått skav, det blir för mkt friktion. Det är inget stort eller allvarligt skav men skulle gärna se att det försvann..
Brukar växla mellan lädergrimma och en Trinity från hööks som är ok. Ingen av dem ökar på skavet, men det försvinner inte heller. Läste att en del tycker att BoTs vanliga grimma är bra vid skav så tänkte testa😊

Vilken av dem? Finns så många varianter😅
Min kan inte ha något ludd eller fleece eller liknande när hon väl fått skav, det blir för mkt friktion. Det är inget stort eller allvarligt skav men skulle gärna se att det försvann..
Brukar växla mellan lädergrimma och en Trinity från hööks som är ok. Ingen av dem ökar på skavet, men det försvinner inte heller. Läste att en del tycker att BoTs vanliga grimma är bra vid skav så tänkte testa😊
1690792917638.webp

Urbino verkar den heta! Men BoT låter ju toppen, hoppas den funkar. Vi kan inte heller ha ludd eller fleece, så alla såna varianter går bort.

Slår ett slag för pälsglans vid problemställen på grimma och häst 👍 Ludd och annat tycker jag bara blir värre, om något så är det isåfall neopren-liknande som kan hjälpa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
391
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 106
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025