Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har köpt en jättebillig liten elmassagegrej till hästarna. Tror iofs mest att det blir Zacke som får använda den för den känns lite mycket. Dio kommer nog bli rädd för den. Är som små elstötar som gör att musklerna kontraherar sig. Otroligt effektiv för att vara så liten! Zacke har haft lite spänningar I ländryggen så hoppas denna kan hjälpa kroppen lite!
Visa bifogad fil 123915
Du får gärna uppdatera när du hunnit utvärdera den! Får man fråga vad du betalade?

Jag stod och fingrade på ett par nedsatta Ariat på hööks men lyckades lämna kvar på hyllan. Inte lätt!😅🫣
Det värsta är ju att man ofta ångrar sig. Man kan ju slå vad om att nuvarande skor typ kommer gå sönder en vecka efter att rean slutar😆
Haha nä det är inte lätt. Jag köpte nya skor samtidigt som jag köpte chapsen, så de håller väl förhoppningsvis ett tag 🙈. Men Hööks billigaste. Tänker att just skor ändå slits ut med tiden så kanske inte skadar att ha ett par extra (försöker verkligen rättfärdiga det här nu, matchande skor är ju ändå matchande liksom 🤷🏻‍♀️😂).

Ehm, jag råkade visst gå in på Stiernas hemsida efter ”tips” härifrån. De har 20% extra rabatt på allt nu i tre dagar.

Klickade hem den jättefina blå/petrol regnjackan.

Ehm, jag råkade visst gå in på Stiernas hemsida efter ”tips” härifrån. De har 20% extra rabatt på allt nu i tre dagar.

Klickade hem den jättefina blå/petrol regnjackan.
Jag har öppnat sidan men borde verkligen inte. Å andra sidan så kom lönen idag ju och jag behöver en ny vinterjacka till stallet :angel:

Jag har CRWs ridsko i sneakersmodell sen två år. Älskar dem! De börjar dock bli slitna och har utgått ur sortimentet :down: Men så kollade jag på Hööks rea och såg att Ariats sneakersmodell fanns till halva priset. Det fanns ett enda par kvar i min storlek och det var här i Uppsala, det kändes som ett tecken!
Visa bifogad fil 124153

Jag har också köpt dem samt de matchande chapsen till 😍
Har du hunnit använda dem något?
Skorna kändes verkligen jättesköna på, jag har lite problem med att min opererade fotled svullnar så det var perfekt med stretch där 👌

Skorna kändes verkligen jättesköna på, jag har lite problem med att min opererade fotled svullnar så det var perfekt med stretch där 👌
Nä, jag är bekväm och kliver i mina gamla varje gång istället 🙈 lite sådär att de känns för nya och fina för att användas 😅

Jag köpte skor/chaps och har ridit i dem. Kändes bra men jag brukar rida med chaps i läder och dessa med konstläder på insidan har klart sämre grepp. Ska bli intressant att se hur hållbarheten är.

Jag köpte skor/chaps och har ridit i dem. Kändes bra men jag brukar rida med chaps i läder och dessa med konstläder på insidan har klart sämre grepp. Ska bli intressant att se hur hållbarheten är.

Jag brukar rida med mjuka hoppstövlar i läder eller bara sneakers 😁
Har aldrig känt något behov av grepp från stövlar på den nivån jag rider så tror inte jag kommer märka någon skillnad.
De är underbart sköna att ha på sig och det är viktigast för mig 😊

IMG_20230726_115213.webp

Hallå nu får ni mig också att vilja prova Ariats sneakers 😅 Hur är de till breda fötter? Jag har inte alls gillat Ariats modeller innan men var länge sedan jag provade dem och minns ärligt talat inte vad som gick bort för mig då. Rensade ju all min utrustning häromveckan och mina ridskor kommer jag i princip inte i längre (pga många år med barfotaskor nu), än mindre kan promenera delar av turen i vilket är ännu mer aktuellt nu.

Hallå nu får ni mig också att vilja prova Ariats sneakers 😅 Hur är de till breda fötter? Jag har inte alls gillat Ariats modeller innan men var länge sedan jag provade dem och minns ärligt talat inte vad som gick bort för mig då. Rensade ju all min utrustning häromveckan och mina ridskor kommer jag i princip inte i längre (pga många år med barfotaskor nu), än mindre kan promenera delar av turen i vilket är ännu mer aktuellt nu.

Fanns ett par i strl 39 kvar i Malmö och jag hade ett annat ärende så provade dem. Såg ut att vara hälften så breda som mina fötter vid en första anblick men jäklar vad sköna! Ridskor som går att använda ✅

Fanns ett par i strl 39 kvar i Malmö och jag hade ett annat ärende så provade dem. Såg ut att vara hälften så breda som mina fötter vid en första anblick men jäklar vad sköna! Ridskor som går att använda ✅
Alltså nu blir ju jag också nyfiken! Jag har haft ariat + shortchaps i många år men rider just nu i ett par ariatstövlar som är lappade!

Alltså nu blir ju jag också nyfiken! Jag har haft ariat + shortchaps i många år men rider just nu i ett par ariatstövlar som är lappade!
Jag provade sport-modellen på Hööks rea men gillade det inte alls. Köpte vanliga Ariat chaps och Hööks egna skor i matchande färg (pga snål).
Förr var Ariat så himla sköna att gå i men det tyckte jag inte om det paret jag provade (inte värt 500+ mer sköna jämfört med Hööks-skorna).
Så det är nog lite olika :)

Jag provade sport-modellen på Hööks rea men gillade det inte alls. Köpte vanliga Ariat chaps och Hööks egna skor i matchande färg (pga snål).
Förr var Ariat så himla sköna att gå i men det tyckte jag inte om det paret jag provade (inte värt 500+ mer sköna jämfört med Hööks-skorna).
Så det är nog lite olika :)
Jag har ju alltid trivts i ariat, men har rätt breda vader i förhållande till fotstorlek så när det gäller stövlar har jag inte alltid så mycket att välja på. De ariatstövlar jag har nu passar perfekt, så jag har bytt dragkedja två gånger och fått dem lappade på insidan... så kanske dags att börja leta något nytt. Men mitt förstahandsval är ju att försöka hitta ett par likadana stövlar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
391
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 106
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka