Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag köpte Amigo bravo XL till min 155cm höga (knappt) 3 åriga ardenner och det är snäppet för stort....eller var i våras. Så det är skönt att de är riktigt rymliga till våra grövre
Ja jag kommer investera i uppdatera hennes täckesgarderob till Amigo XL i höst/vinter 😁
Jag fick vika ned mig och byta till ett 160 (155 var slut). Tycker inte längden på 170 var så farligt för stort men maggjordarna hade ju räckt runt två hästar :laugh: iaf så kom det nya täcket igår och såhär satt det när vi provade idag.

20230715_164644.webp

Jag klickade hem två bett från fager idag:). Dom har 25% på hela sortimentet plus 5% till om man uppger ”Nicole5”

Igår fick jag också hem en grimma från LyckabyS🥳
Nu kunde inte jag heller låta bli att köpa ett bett från Fager :D passade på att köpa ett eget babypelham då jag lånat det jag använt tidigare.

Jag storshoppade för några veckor sedan men har inte blivit färdig att inviga min investering förrän idag, en Pixio robotkamera.

Jag känner oftast ett starkt motstånd med nya tekniska prylar att orka sätta mig in i hur allt funkar, men nu när jag äntligen tog mig samman så visade det sig vara befriande få komplikationer att få detta hightech-vidunder att lyda mig. Återstår bara att bättre finkalibrera i höjdled, idag har jag bara filmat mig själv vandrandes runt på ridbanan utan häst så det var en lagom start. Men zoomning och allt verkade ju lyda väldigt väl.

Det var inte ett helt billigt inköp, men jag tror detta kommer vara en jättebra och användbar pryl för mig som oftast rider och tränar helt ensam och sällan har någon som ids stå och filma precis när jag ska rida. Och förstås extra roligt att kunna föreviga helt från start med unghästarnas utveckling (+ nyttigt att analysera alla mina egna ryttarbrister).

Jag storshoppade för några veckor sedan men har inte blivit färdig att inviga min investering förrän idag, en Pixio robotkamera.

Jag känner oftast ett starkt motstånd med nya tekniska prylar att orka sätta mig in i hur allt funkar, men nu när jag äntligen tog mig samman så visade det sig vara befriande få komplikationer att få detta hightech-vidunder att lyda mig. Återstår bara att bättre finkalibrera i höjdled, idag har jag bara filmat mig själv vandrandes runt på ridbanan utan häst så det var en lagom start. Men zoomning och allt verkade ju lyda väldigt väl.

Det var inte ett helt billigt inköp, men jag tror detta kommer vara en jättebra och användbar pryl för mig som oftast rider och tränar helt ensam och sällan har någon som ids stå och filma precis när jag ska rida. Och förstås extra roligt att kunna föreviga helt från start med unghästarnas utveckling (+ nyttigt att analysera alla mina egna ryttarbrister).
Jag är också sugen på en, har typ aldrig möjlighet för att någon filmar mens jag rider. Men jag är lite snål och osäker på hur stabil/bra den är utomhus i alla väder. Har inte ridhus och rider ju när det är mörkt (med ljus på iof) om vintern. Plus att jag är lite snål...

Jag har inte heller ridhus, så kvällsritterna lär jag inte engagera mig för att filma under den mörkaste årstiden. Då rider jag antingen ut eller så får vi köra på känn de gångerna jag är i paddocken. Men tänker att om jag filmar något pass på helgen (och rider när det är ljust då) eller om jag så bara filmar något varannan helg, så blir det ändå snabbt många tusen procent mer material än jag har haft att titta på så här långt i min ryttarkarriär. :)

Men ja, det är som sagt mycket pengar och hade jag inte redan köpt och betalat min kamera innan veterinärräkningarna började hagla in så hade jag nog skjutit på köpet ännu längre.

I hear you!

Jag har gjort samma investering, men undrar om det är samma märke? Nu minns jag inte vad den heter. Jag köpte en begagnad i vintras.

Jag kände exakt samma jobbiga motstånd, men gav mig den på att förstå apparaten eftersom jag vill så mycket.

Det var värt ansträngningen! (Och egentligen inte så svårt)

Men använd gärna vitt schabrak, är mitt tips. Då följer kameran bäst.

I hear you!

Jag har gjort samma investering, men undrar om det är samma märke? Nu minns jag inte vad den heter. Jag köpte en begagnad i vintras.

Jag kände exakt samma jobbiga motstånd, men gav mig den på att förstå apparaten eftersom jag vill så mycket.

Det var värt ansträngningen! (Och egentligen inte så svårt)

Men använd gärna vitt schabrak, är mitt tips. Då följer kameran bäst.

Det finns väl några olika varianter, Pixio och Pixem från Moven'see och Pivo som är stativ till mobiltelefonen. Pixio filmar med koppling till ett speciellt "armbandsur", så den ska funka även om det är flera som rider samtidigt eftersom den bara följer signalerna hur den egna sändaren rör sig. Pivo är väl lite svårare i de lägena då den (om jag fattar rätt) inte har samma koppling till en sändare på ryttaren.

Det finns väl några olika varianter, Pixio och Pixem från Moven'see och Pivo som är stativ till mobiltelefonen. Pixio filmar med koppling till ett speciellt "armbandsur", så den ska funka även om det är flera som rider samtidigt eftersom den bara följer signalerna hur den egna sändaren rör sig. Pivo är väl lite svårare i de lägena då den (om jag fattar rätt) inte har samma koppling till en sändare på ryttaren.
Ah! Ok! Pivo är vad jag har.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
393
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 106
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka