Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen!
Har hästen 155 i vanliga täcken?
Nej, haft 165 i Fairfield. Vinter- och regntäcket sitter hyffsat men flugtäcket satt som ett korvskinn. Såg otroligt obekvämt ut varför jag beställde Amigo XL:n. Såhär sitter den och bukspännena är nästan innerst.

Bifogade filer

• Screenshot_2023-07-08-17-56-23-535_com.miui.gallery.webp
    Screenshot_2023-07-08-17-56-23-535_com.miui.gallery.webp
    208,3 KB · Visningar: 122
Nej, haft 165 i Fairfield. Vinter- och regntäcket sitter hyffsat men flugtäcket satt som ett korvskinn. Såg otroligt obekvämt ut varför jag beställde Amigo XL:n. Såhär sitter den och bukspännena är nästan innerst.

Tillochmed lite väl stort på längden, så ska jag beställa fler XL så blir det nog 155.

Bifogade filer

• IMG_20230707_172833.webp
    IMG_20230707_172833.webp
    211,2 KB · Visningar: 84
Ser rymligt ut! Jag la in en beställning på ett i 170, 165 är hennes normala storlek och det brukar vara på håret att det går i ett vanligt täcke.

Ser rymligt ut! Jag la in en beställning på ett i 170, 165 är hennes normala storlek och det brukar vara på håret att det går i ett vanligt täcke.

Oj 😳 Hur stor är din? Dubbelkollade och mitt är strl 160. Min är 167 i mankhöjd och drar 90 cm i dressyrgjord och 150 i hoppgjord. Rejäl dam!

Oj 😳 Hur stor är din? Dubbelkollade och mitt är strl 160. Min är 167 i mankhöjd och drar 90 cm i dressyrgjord och 150 i hoppgjord. Rejäl dam!
165 cm hög, ca 700 kg, drar 165+ i täcken, 90-100 cm i dressyrgjord beroende på hur töjbar den är i resåren, rejält bred och grov kropp som sväljer massor med täcke. Kan vara att jag får gå ned i storlek men det visar sig tänker jag.

Har beställt en liten elektrisk massagegrej som ska bli lite spännande att prova😅. Verkligen en sån där typisk facebookannons som det kan vara lite vadsomhelst en får hem🙈. Zacke har haft lite spänningar i ländryggen antagligen pga sina bakknän så tänkte att den kanske kan hjälpa honom lite.

Kjøpte innsektsmiddel fra Blue Hors. Roll on og gele. Testet roll on på en bit i dag... det stinker...
Blir spennende å se om den virker like bra som den luker vondt...
Det ble også en rambo fluemaske til henne...

Var sugen på maya delorez nya kortbyxor med lårficka men tyckte de var lite dyra. Hittade liknande på sportsida på rea, behövde verkligen nya kortbyxor till stallet så det var väldigt nice👍
Har inte haft ”cykelbyxor” sen jag var liten så känns ju lite udda men de är jäkligt sköna🤪😁

Var sugen på maya delorez nya kortbyxor med lårficka men tyckte de var lite dyra. Hittade liknande på sportsida på rea, behövde verkligen nya kortbyxor till stallet så det var väldigt nice👍
Har inte haft ”cykelbyxor” sen jag var liten så känns ju lite udda men de är jäkligt sköna🤪😁
Jag är också på jakt efter såna! Var köpte du?

Jag hade Amigo XL 160 på min nordsvensk som vanliga täcken i 165 såg ut som ett korvskinn/magtröjor på.

Jättenöjd med passformen och slitstyrkan. Dom är rejält stora och tilltagna i bogen 😅.

Jag hade Amigo XL 160 på min nordsvensk som vanliga täcken i 165 såg ut som ett korvskinn/magtröjor på.

Jättenöjd med passformen och slitstyrkan. Dom är rejält stora och tilltagna i bogen 😅.
Det låter som att jag eeeeventuellt lär behöva gå ned i storlek men vi få se när vi provat :rofl:

Falsterbo avklarat. Bästa = hööks outlet med ridbyxor för 149:- (eller 5 för 500). Extra bra att min födelsedagsrabatt gällde även där! Sämsta = Börjes. Torftigt tält som inte ens var fyllt. Mest kläder med. Jämfört med hur det brukar se ut på SIHS var det ett skämt.
Dyraste inköpet blev en tatuering :D billigaste ett schabrak för 30:- från en secondhand :up:
20230711_194010.webp

Falsterbo avklarat. Bästa = hööks outlet med ridbyxor för 149:- (eller 5 för 500). Extra bra att min födelsedagsrabatt gällde även där! Sämsta = Börjes. Torftigt tält som inte ens var fyllt. Mest kläder med. Jämfört med hur det brukar se ut på SIHS var det ett skämt.
Dyraste inköpet blev en tatuering :D billigaste ett schabrak för 30:- från en secondhand :up:
Visa bifogad fil 123251
Jag var också i Falsterbo idag. Vet inte vilken monter som var bäst, tyckte många var bra men måste nog hålla med om att Börjes var sämst. Med tanke på att det ändå är en rätt stor butikskedja så förväntar man sig mer. Blev också lite trött på att vissa utställare skyltade med "mässpris" på många varor men när man kollade på deras hemsida så var det samma som ordinarie pris.

För min del blev det återhållsamt med ett långt körspö och en hovkrats med stålborst. Lyckades motstå ett snyggt träns men det satt långt inne, B har redan 3 träns :o

Jag var också i Falsterbo idag. Vet inte vilken monter som var bäst, tyckte många var bra men måste nog hålla med om att Börjes var sämst. Med tanke på att det ändå är en rätt stor butikskedja så förväntar man sig mer. Blev också lite trött på att vissa utställare skyltade med "mässpris" på många varor men när man kollade på deras hemsida så var det samma som ordinarie pris.

För min del blev det återhållsamt med ett långt körspö och en hovkrats med stålborst. Lyckades motstå ett snyggt träns men det satt långt inne, B har redan 3 träns :o
Ja när Börjes är på SIHS brukar det vara kö in och man får gå en slinga runt i montern för det är så mycket folk och bra erbjudanden. Det här kändes konstigt 🤷‍♀️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
393
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 106
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka