Dressyrträns med smal nosgrimma?
Skämt åsido. SD design har fina träns. Det här kanske?
Haha, jag vet, makes no sense
Men hon har så nätt huvud söm inte alls gör sig bra i bred nosgrimma.
Det där ska jag kolla lite närmare på, tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dressyrträns med smal nosgrimma?
Skämt åsido. SD design har fina träns. Det här kanske?
Vet inte hur lädret är men bra pris o det är nätt. Finns dock bara i bruntHaha, jag vet, makes no sense
Beroende på hur stort huvud din häst har så kan jag tipsa på att kolla på nosgrimmor hos islandshästbutiker Om du vill sätta ihop ett eget träns alltså. Islandshästarna har ofta tunnare höga nosgrimmor!Haha, jag vet, makes no sense
Finesse har väl också någon modell med smal nosgrimma? Dock ...Jsg skulle vilja köpa ett dressyrträns till Ärtan framöver, nu har hon ett ihopplock.
Men jag hittar inget jag vill ha
Ett nätt träns med smal, fodrad nosgrimma utan dekorsömmar, inåtvänd spännen vid bettet och engelsk nosgrimma eller med avtagbart fästa.
Borde ju inte vara så svårt
Vet inte hur lädret är men bra pris o det är nätt. Finns dock bara i brunt
https://www.equuspro.se/product-page/träns-inkl-gummityglar
Beroende på hur stort huvud din häst har så kan jag tipsa på att kolla på nosgrimmor hos islandshästbutiker Om du vill sätta ihop ett eget träns alltså. Islandshästarna har ofta tunnare höga nosgrimmor!
Min är från Denni design om jag inte missminner mig:
Visa bifogad fil 134455
Finesse har väl också någon modell med smal nosgrimma? Dock ...
Tänkte om du hittade ett passande huvudlag med käkrem och sen kunde komplettera med en nosgrimmaHon har cob så det funkar bra men behöver käkrem om jag vill tävla.
Kan du inte köpa det där och sen lite snyggt skära bort fästet till snokremmen? Eller typ lämna in hos skomakare eller dylikt för att ta bort det?Har kommit fram till att jag vill ha ett rundsytt med spännen i nacken. Men det verkar ännu svårare
Vill inte ha pullback, ingen lack, ingen snokrem och ingen fläskig nosgrimma.
Kandar och ta bort en rem hade ju funkat men då är det alltid breda nosgrimmor med pullback.
Vill ha ett som detta men ytan snokrem
Visa bifogad fil 134541
Kan du inte köpa det där och sen lite snyggt skära bort fästet till snokremmen? Eller typ lämna in hos skomakare eller dylikt för att ta bort det?
Visa bifogad fil 134541
Aha!Jag har gjort det innan men det har inte blivit så snyggt, inte när jag lämnat in heller tyvärr.
Det där hittar jag just nu bara i England så kommer bli pissdyrt
Lämna in till en duktig sadelmakare, som plockar bort fästet för snokrem? Borde knappt synas då. Blir ett par hundralappar dyrare då, men billigare än att få ett uppsytt iaf .
Var ute i -16 häromkvällen och kjolen får med beröm godkänt. Den väldigt breda midjan är jätteskön och värmer lite extra i länden vilket jag uppskattar.Den är fleecefodrad, så inte lika tjock som ex en uhip. Men just att den är stor och heltäckande gör att den skapar en luftspalt som håller en varm. Nu var det iofs bara -1 ikväll så vet inte än hur den tar riktig kyla.
Jag har gjort så men ett träns tidigare men blev inte helt nöjd.
Kan säkert finnas någon bättre men då ska det skickas fram och tillbaka.
Det är isf om jag kan hitta något billigt begagnat.
Jag har tagit bort snokfästen på i princip alla mina träns. Hur enkelt som helst med en vass kniv. Syns ingenting på någon av dom.Har kommit fram till att jag vill ha ett rundsytt med spännen i nacken. Men det verkar ännu svårare
Kandar och ta bort en rem hade ju funkat men då är det alltid breda nosgrimmor med pullback.
Visa bifogad fil 134541
Jag har tagit bort snokfästen på i princip alla mina träns. Hur enkelt som helst med en vass kniv. Syns ingenting på någon av dom.
Detta är ett JH Ancona. Tycker det har en ganska perfekt nosgrimma även för Dio som är så nätt. Fördelen med halvrundsytt är att nackstycket blir betydligt smidigare. Zacke har ett helt rundsytt och det är jättesnyggt men på Dio hade det blivit alldeles för klumpigt bakom hans miniöron.
Visa bifogad fil 134543
Har kommit fram till att jag vill ha ett rundsytt med spännen i nacken. Men det verkar ännu svårare
Visa bifogad fil 134541
På SD designs hemsida så kan du plocka ihop de delar du vill ha till ditt rundsydda träns och då kan du välja en nosgrimma utan snokrem.
Plocka ihop hela tränset utom nosgrimman, sen köper du en tunn islandsnosgrimma i en annan butikBara pullback och breda nosgrimmor tyvärr