Stora shoppingtråden II

Dressyrträns med smal nosgrimma? 🧐😁

Skämt åsido. SD design har fina träns. Det här kanske?
R-960-SD-SD-Leerox-bridle7-1.jpg

Haha, jag vet, makes no sense 😆
Men hon har så nätt huvud söm inte alls gör sig bra i bred nosgrimma.
Det där ska jag kolla lite närmare på, tack!

Haha, jag vet, makes no sense 😆
Men hon har så nätt huvud söm inte alls gör sig bra i bred nosgrimma.
Det där ska jag kolla lite närmare på, tack!
Beroende på hur stort huvud din häst har så kan jag tipsa på att kolla på nosgrimmor hos islandshästbutiker 😊 Om du vill sätta ihop ett eget träns alltså. Islandshästarna har ofta tunnare höga nosgrimmor!

Min är från Denni design om jag inte missminner mig:
1000011040.webp

Jsg skulle vilja köpa ett dressyrträns till Ärtan framöver, nu har hon ett ihopplock.
Men jag hittar inget jag vill ha 😒
Ett nätt träns med smal, fodrad nosgrimma utan dekorsömmar, inåtvänd spännen vid bettet och engelsk nosgrimma eller med avtagbart fästa.
Borde ju inte vara så svårt 😅
Finesse har väl också någon modell med smal nosgrimma? Dock 💰💰💰...

Vet inte hur lädret är men bra pris o det är nätt. Finns dock bara i brunt
https://www.equuspro.se/product-page/träns-inkl-gummityglar

Väldigt bra pris men ska ha svart, så typiskt.

Beroende på hur stort huvud din häst har så kan jag tipsa på att kolla på nosgrimmor hos islandshästbutiker 😊 Om du vill sätta ihop ett eget träns alltså. Islandshästarna har ofta tunnare höga nosgrimmor!

Min är från Denni design om jag inte missminner mig:
Visa bifogad fil 134455

Hon har cob så det funkar bra men behöver käkrem om jag vill tävla.

Finesse har väl också någon modell med smal nosgrimma? Dock 💰💰💰...

Det har jag inte råd med 🫣

Har kommit fram till att jag vill ha ett rundsytt med spännen i nacken. Men det verkar ännu svårare 😅
Vill inte ha pullback, ingen lack, ingen snokrem och ingen fläskig nosgrimma.
Kandar och ta bort en rem hade ju funkat men då är det alltid breda nosgrimmor med pullback.
Vill ha ett som detta men ytan snokrem 😑
1000015278.webp

Har kommit fram till att jag vill ha ett rundsytt med spännen i nacken. Men det verkar ännu svårare 😅
Kandar och ta bort en rem hade ju funkat men då är det alltid breda nosgrimmor med pullback.
Visa bifogad fil 134541
Kan du inte köpa det där och sen lite snyggt skära bort fästet till snokremmen? Eller typ lämna in hos skomakare eller dylikt för att ta bort det?

Kan du inte köpa det där och sen lite snyggt skära bort fästet till snokremmen? Eller typ lämna in hos skomakare eller dylikt för att ta bort det?

Jag har gjort det innan men det har inte blivit så snyggt, inte när jag lämnat in heller tyvärr.
Det där hittar jag just nu bara i England så kommer bli pissdyrt 🫣

Jag har gjort det innan men det har inte blivit så snyggt, inte när jag lämnat in heller tyvärr.
Det där hittar jag just nu bara i England så kommer bli pissdyrt 🫣
Aha!
Rundsydda träns är ju överlag dyra, och jag kan inte minnas att jag sett så många med smal nosgrimma. Men om du kan hitta en lös nosgrimma kan du ju plocka ihop eget😊

Lämna in till en duktig sadelmakare, som plockar bort fästet för snokrem? Borde knappt synas då. Blir ett par hundralappar dyrare då, men billigare än att få ett uppsytt iaf :angel: .

Jag har gjort så men ett träns tidigare men blev inte helt nöjd.
Kan säkert finnas någon bättre men då ska det skickas fram och tillbaka.
Det är isf om jag kan hitta något billigt begagnat.

Den är fleecefodrad, så inte lika tjock som ex en uhip. Men just att den är stor och heltäckande gör att den skapar en luftspalt som håller en varm. Nu var det iofs bara -1 ikväll så vet inte än hur den tar riktig kyla.
Var ute i -16 häromkvällen och kjolen får med beröm godkänt. Den väldigt breda midjan är jätteskön och värmer lite extra i länden vilket jag uppskattar.

Visa bifogad fil 134541
Jag har tagit bort snokfästen på i princip alla mina träns. Hur enkelt som helst med en vass kniv. Syns ingenting på någon av dom.

Detta är ett JH Ancona. Tycker det har en ganska perfekt nosgrimma även för Dio som är så nätt. Fördelen med halvrundsytt är att nackstycket blir betydligt smidigare. Zacke har ett helt rundsytt och det är jättesnyggt men på Dio hade det blivit alldeles för klumpigt bakom hans miniöron.
20231212_193957.webp

Jag har tagit bort snokfästen på i princip alla mina träns. Hur enkelt som helst med en vass kniv. Syns ingenting på någon av dom.

Detta är ett JH Ancona. Tycker det har en ganska perfekt nosgrimma även för Dio som är så nätt. Fördelen med halvrundsytt är att nackstycket blir betydligt smidigare. Zacke har ett helt rundsytt och det är jättesnyggt men på Dio hade det blivit alldeles för klumpigt bakom hans miniöron.
Visa bifogad fil 134543

Har också tagit bort men stör mig på lädret som är kvar under, ocd osv 🙄
Jag vill ju komma bort från alla spännen överallt. Ärtan hat enorma öron så det är inga problem för henne 😁
Denna nosgrimman är för bred för min smak.
Sen envisas ju alla med pullback, klumpigt och inte snyggt när de sitter löst och hänger.
Gnäll, gnäll 😆

Visa bifogad fil 134541

På SD designs hemsida så kan du plocka ihop de delar du vill ha till ditt rundsydda träns och då kan du välja en nosgrimma utan snokrem.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30