Stora shoppingtråden II

Jag letar fortfarande efter vettiga vinterridstövlar som inte kostar skjortan... Hööks har supersnygga men guess what, min storlek tillverkas inte ens...
De jag köpte från Horze (Horze Aspen) kanske kan vara något? Kostade 1300 på rean, men 1800 normalt iaf, fanns upp till 42 i storlek :)

De jag köpte från Horze (Horze Aspen) kanske kan vara något? Kostade 1300 på rean, men 1800 normalt iaf, fanns upp till 42 i storlek :)
Hur tycker du storleken är? Läste att många tyckte de var små. Brukar vilja ha 42/43 i vinterskor för att få ned en extra strumpa.

Svängde förbi Hööks idag och köpte en svart fluffig tröja, Ambra. Har haft samma I grått och marin men dragkedjorna har pajat helt. Älskar verkligen modellen för den är hög i halsen och ganska rymlig. Kan utan problem ha hund innanför tröjan😁. Köpte ett par magic vantar också, de räcker för mig att rida i i vinter❄️.
Alltså, den tröjan är så vansinnigt varm!

Idag kom mina Renegade Classic 😍Har länge tänkt beställa ett par splinkans då jag provat ett gäng slitna + ett par med brodd i och är supernöjd på hur dem sitter på chonky kallblodshovar och samtidigt är så enkla att sätta på. Pga de inte ska fortsätta säljas i Sverige så tog jag det som ett tecken när återförsäljaren bara hade ett par kvar som var i just rätt storlek.
20231204_173955.webp

Är stövlarna fodrade i foten också?
Stämmer vad måttet med Horze storleksguide för modellen?
De är fodrade i foten också. Vadmåttet stämde ganska bra, lite tajt i början men det finns resår. Ligger du i övre delen av intervallet för normal bredd enligt tabellen hade man kanske valt vid på vadvidden tänker jag.

Tränset jag köpte på SIHS var ett sidepull från Dyon som heter La sense. Läcker kvalitet och vill bara testa det nu! 😍👌

Köpte en ezi-groom rotviska och en detangle borste för man och svans. Så nöjd! ☺️

Vi fick -18 här nu. Jag som vill testa nya stövlarna! 😂 men de är tighta så kan inte ha långkalsonger under 😅
Väntas 0gradigt till helgen så det får bli då!

Ett par Romitelli 😀

tänkte kasta de gamla mountainhorse men de blir nog kvar ändå, får plats med både långkallingar och ullstrumpor 😂
Jag har också kvar mina MH för vinterbruk av samma anledning. Får duga tills jag känner för att lägga x antal tusenlappar på fodrade fina dressyrstövlar😁

Beställt en ridkjol eftersom lilla hund inte får plats under kappan. Har aldrig haft en kjol innan och drömmen är en ylle från Klesarven. Tycker att Uhipmodellerna ser så tajta och korta ut så beställde en ELT Lotta som är stor och vid i modellen. Hoppas den håller värmen och har nån form av tyngd i materialet också!
Screenshot_20231206_174924_Samsung Internet.webp

Beställt en ridkjol eftersom lilla hund inte får plats under kappan. Har aldrig haft en kjol innan och drömmen är en ylle från Klesarven. Tycker att Uhipmodellerna ser så tajta och korta ut så beställde en ELT Lotta som är stor och vid i modellen. Hoppas den håller värmen och har nån form av tyngd i materialet också!
Visa bifogad fil 133653
Den har jag också kikat på. Men inte vågat beställa.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama