Stora shoppingtråden II

Totalt 22 timmar och närmare 130 mil senare är pärlan hemma. Nu ska den få en översyn på verkstan och sen börjar äventyren.

20231128_202512.webp

En kompis fyllde år på black friday är fick 15% på ett helt köp på Maya delorez 😄 plus deras ordinarie rea så köpte ett par ridbyxor med 45% rabatt! 😍

Hade velat ha ett par vita Compression till tävling meeeeeeeeeen de var mycket pengar trots rabatten så kunde inte försvara det när jag har två par vita Zaczess som är helt utan anmärkning 😫

Ehm, jag låg ju på sjukhus och tog morfin, och råkade klicka hem en dressyrsadel till dotterns ridskoleponny :angel: Han är den bredaste häst som jag sett så det var en chansning. Men den ligger jättebra och dottern älskar den! Ett fynd! Princeville, 1000:- + frakt :up:
Visa bifogad fil 130990

Han går till vardags med en Santa Cruz Celine som dottern har jättesvårt att sitta i samt att jag tycker att den släpper i bak så det här blir bra!

Hur går det till? har ni gett den till ridskolan nu så alla får använda den eller är de bara din dotter som har den?

Jag lyckades komma över en Uhip Ice jacka (begagnad i jättefint skick) för 400kr. Men nu hade jag velat ha en kjol också. Eftersom det blivit vargavinter. HU!

IMG_9932.webp

Testade min nya ridkjol från Uhip idag och den höll verkligen måttet. -4 och bitig vind, men jag höll mig varm om låren. Dock är resåret man ska sätta runt benen alldeles för kort, känns inte anpassat till storlek 46 som jag har. Förstår inte varför de inte har sådana resår som det är i barnbyxor, som har flera hål på rad så man kan välja den längd som passar.

Visa bifogad fil 133111
Testade min nya ridkjol från Uhip idag och den höll verkligen måttet. -4 och bitig vind, men jag höll mig varm om låren. Dock är resåret man ska sätta runt benen alldeles för kort, känns inte anpassat till storlek 46 som jag har. Förstår inte varför de inte har sådana resår som det är i barnbyxor, som har flera hål på rad så man kan välja den längd som passar.
Jag har en annan ridkjol med sådana resår (alltså flera valmöjligheter), och jag använder den aldrig i dressyrsadeln för det känns som att det lätt kan bli märken i lädret. Men ja, det är störigt när resåren är korta. Jag har en uhipkjol i barnstorlek och den har också lite korts resår för mig, lossar ibland..

Dagens shoppingdjävul styrde kosan till metropolen Eslöv och tryckte in hela tio balar linströ i sin Duster. Strödde ut två balar direkt i lösdriften och Elsa tyckte det var välbehövligt med en uppfluffning då hon direkt provrullade i det.
Läste att du stoppat höbalar i bilen :rofl:

Dagens spännande shopping - broddar som inte är rostiga :D Jag behöver också köpa en ny dragare till dragkedjan på min vinterstalljacka - den valde en synnerligen dålig tidpunkt att säga upp sig. Så idag har jag mockat och fixat stallet i makens stalljacka. Jag fick plats i den :D

Jag har köpt nya ledskydd till mina flex boots. Eftersom jag också är lite snål blev det ett par gula på extrapris istället för marinblå (som egentligen är ponnyns färg på utrustning).

Visa bifogad fil 133111
Jag har problemet med mina från Uhip att resåren är olika lång, så sitter tajt på ena benet men löst på andra...

Jag har en annan ridkjol med sådana resår (alltså flera valmöjligheter), och jag använder den aldrig i dressyrsadeln för det känns som att det lätt kan bli märken i lädret. Men ja, det är störigt när resåren är korta. Jag har en uhipkjol i barnstorlek och den har också lite korts resår för mig, lossar ibland..
Varför skulle det bli mer skav av ett sådant resår? Eller missförstod jag dig? 😊

Varför skulle det bli mer skav av ett sådant resår? Eller missförstod jag dig? 😊
Den varianten jag tänker på har alltså fler tryckknappar på resåret, så använder man inte det innersta finns det metalldelar som kan ligga mot sadeln. Men vi kanske tänker på helt olika varianter😊

Den varianten jag tänker på har alltså fler tryckknappar på resåret, så använder man inte det innersta finns det metalldelar som kan ligga mot sadeln. Men vi kanske tänker på helt olika varianter😊
Jaha, då förstår jag. Jag tänkte på den här varianten. Då kan man förstås inte ha tryckknapp men jag är ändå inte så förtjust i den.

IMG_0001.webp

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt