Stora shoppingtråden II

Equioq var slut i rätt storlek. Beställde ett Haglunds från Ridersport istället, 350gr med teddyinsida över ryggen. Ska bli intressant att testa deras täcken, de verkar otroligt prisvärda!
Haglunds täckena är bra. Har ett vintertäcke med fast hals till min farbror som jag är väldigt nöjd med och då har han mest horseware täcken i vanliga fall.

Equioq var slut i rätt storlek. Beställde ett Haglunds från Ridersport istället, 350gr med teddyinsida över ryggen. Ska bli intressant att testa deras täcken, de verkar otroligt prisvärda!
Teddy på ryggen låter ju smart. Men glansigt tyg i övrigt vid bog osv?

Har sett helt ok utetäcken från dem, dock blir de väldigt tunga jämfört med HW.

Jag fick med ett Haglunds till Ärtans, passformen är bra men det är tungt 😅
Föredrar helt klart Lippo, är jättenöjd med det jag köpte, lätt och väldigt bra passform.
Till nästa vinter ska jag köpa ett likadant 400 g till de kallaste dagarna och byta ut Haglundstäcket.

Idag har jag köpt polarpads i fräsig färg 😁
Perfekt när det var 20 % rabatt. Var duktig och köpte inget mer. Har gett mig själv köpförbud nu, har allt jag behöver och lite till. Nu ska pengarna gå till träning!
20231124_114908.jpg

Senast ändrad:
Jag fick med ett Haglunds till Ärtans, passformen är bra men det är tungt 😅
Föredrar helt klart Lippo, är jättenöjd med det jag köpte, lätt och väldigt bra passform.
Till nästa vinter ska jag köpa ett likadat 400 g till de kallaste dagarna och byta ut Haglundstäcket.

Idag har jag köpt polarpads i fräsig färg 😁
Perfekt när det var 20 % rabatt. Var duktig och köpte inget mer. Har gett mig själv körförbud nu, har allt jag behöver och lite till. Nu ska pengarna gå till träning!
Visa bifogad fil 132662
Har också erfarenhet av rejält tunga haglunds! Framförallt när de är blöta😅

Jag var på Gekås idag och var på jakt efter reflexer utöver mina vanliga inköp (hundmat och proteinpellets). Fick bli bl.a. detta schabraket som testades på ett kort tömkörningspass när vi kom hem, 189 kr 👍 slank med nya elastiska benreflexer och förbygelreflex också.
20231124_153822.webp

Köpte även smågrejer som läderbalsam, magic brush, sårspray, och detangler brush från människoavdelningen pga perfekt till man och svans. Förvånansvärt lite och billig shopping, man har blivit gekås-luttrad med åren 😅

Haglunds täcken är fantastiska! Tycker bara det är så synd att de inte säljer den gamla modellen med halvhals

Jahapp, jag hittade allt på min lista så nu får nog Tiger låna lite av sig själv när det ska betalas, han har inte kommit ikapp med extrabufferten sedan hans matte fick betala för hans sällskap ett knappt halvår 😅

Ville verkligen inte behöva använda hans 100g PE igen denna vintern. Dels har han vuxit ur halsen och dels tycker jag det blir för tungt (vant mig vid Bucas) så nu har han bara haft 50g eller 200g med regntäcke över för busväder. 100 g med hals är ganska optimalt för det mesta vinterovädret annars där han bor. Hittade täcket jag stirrat ut till bäst pris hos Finntack, ett Amigo Bravo i en så glad turkos färg 😍

Sadelgjorden är för kort till hans bomlösa pga rejäl padd och efter lite grävande hittade jag en 10 cm längre hos Svensk Ridsport, hela namnet stod inte med så missade första letningen. En Mattes Anatomical.

Och utan rea köpte jag mineraler och selenjäst från ForagePlus hos Strömsberggård. Så smidigt att kunna handla av svensk webbsida nu när jag bara köper till min egen häst och dessutom inte ger så många andra tillskott därifrån :)

Och det bästa var såklart att årets hösilage kom hem förra veckan och fakturan gav 7.9 kr/kg, jag var rädd det skulle bli uppåt 9 kr/kg. Betalade fakturan omedelbart, helt klart alltid årets bästa betalning varje år 😍 Och skönt att ha hunnit skrapa ihop till hela fakturan själv de senaste månaderna efter ändrade omständigheter i stallet i sommar och ändå nu med fakturan betald ligga precis i fas med ihopsparandet till nästa års. Med grovfoder hemma känner man sig som rikast ❤️

Unnade mig lite Black Friday shopping då det är saker jag ändå behöver.

Ridkjol
Enkelstigläder
Elastisk täckesgjord
Renskinn att ha under sadeln
Längre gjord till tömkörningsgjorden
Fullcheek softbit
Eggbett med cylinder
Horslyx slickburk

Är på jakt efter en ridkjol, frös alldeles för mycket idag… Är det någon som har några rekommendationer, och reflektioner kring hur lång den bör vara? Kollat runt men de flesta verkar ju gå till bara knäna, känns som jag hade velat ha något längre egentligen… Ska ha den både vid ridning och mockning av hage

Jag har köpt en reflexjacka från Hööks och två höpåsar :)

Blir det någon cyber monday på Aponydesign är jag sugen på nya tömmar. Vill ha ett par kortare när jag tömkör shettis.

Beställt ett Haglunds 300 grams till den hästen som saknat tjockare vintertäcke, beställde även tyglar (vilket jag mer ville ha än behövde) och smågrejer som grimmor och sadeltvål. Har några Haglunds sen tidigare men inte till denna häst.

Är på jakt efter en ridkjol, frös alldeles för mycket idag… Är det någon som har några rekommendationer, och reflektioner kring hur lång den bör vara? Kollat runt men de flesta verkar ju gå till bara knäna, känns som jag hade velat ha något längre egentligen… Ska ha den både vid ridning och mockning av hage
Jag har två olika från uhip, använder mest den tjockaste av dem. Den tunnare är i barnstorlek och går typ till knäna, den tjockare går en bit nedanför knäet på mig. Tycker det är en bra längd. Kan ta emot lite när man går men jag brukar öppna upp lite som en slits baktill😊

Stiernas har jag klämt på och vill egentligen ha, men behöver inte en tredje.. Den är också lång.

Beställde mineraler från wiromin och lyckades såklart missa deras rea, beställde någon dag för tidigt. Tänkte inte på att dr säkert skulle ha rea.. Även shoppat lusern och linfrökaka, blev påfyllning av typ allt foder samtidigt.

Fått hem mina nya ariatskor och Nellys nya 200g hw insulator. Det var mkt fint!

Skulle verkligen vilja byta ut hennes 250g amigo bravo mot ett 250g rambo supreme, men det får bli någon annan gång. Även med rea är det väldigt mkt pengar.. Är dock sjukt nöjd med mitt 100g rambo. Amigo bravo är jättebra men rambo är verkligen en annan klass!

Jag har inte shoppat något alls nu denna vecka. Tanken var att köpa alla julklappar. Men hittar inget.
Dottern behöver ny vinterridkappa. Vill inte lägga 2000kr+ på en uhip och inte direkt hittat någon annan.
Hööks har en ny jacka från JH som går nedanför rumpan i allafall till bra pris. Frågan är om dottern nöjer sig med en sånn… när hon vill ha en kappa egentligen.
Kjol har hon…

Annars behövs långkalsonger och ullstrumpor. Finns det något tråkigare att köpa? Skulle väl vara foder och strö då.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25