Stora shoppingtråden II

Jag har inte shoppat något alls nu denna vecka. Tanken var att köpa alla julklappar. Men hittar inget.
Dottern behöver ny vinterridkappa. Vill inte lägga 2000kr+ på en uhip och inte direkt hittat någon annan.
Hööks har en ny jacka från JH som går nedanför rumpan i allafall till bra pris. Frågan är om dottern nöjer sig med en sånn… när hon vill ha en kappa egentligen.
Kjol har hon…

Annars behövs långkalsonger och ullstrumpor. Finns det något tråkigare att köpa? Skulle väl vara foder och strö då.

Jacson har en kappa som flera i stallet använder, kan det vara något?

https://borjes.se/mary-ridkappa-p17001/

I veckan har jag passat på att köpa sånt jag behöver. Jag har köpt ett gäng boots från Arma, från Horseonline. Sen var jag på Fagers invigning av deras nya showroom igår och köpte ett par jodhpurridbyxor på 25% invigningsrea som jag tittat på länge. Tänker att det är min 30årspresent till mig själv :D

Idag innan stallet ska jag hämta ut paketet från Horseonline, jag hoppas att bootsen passar!

Dottern är en ganska liten och tunn 15 åring. Min tanke är att köpa strl S isåfall. Det borde bli lite stort.
Min är snart 13, 167 cm lång och normalbyggd. Hon har S på Rakel-kappan och det är lite stort nu, dvs mamman hoppas att hon kan ha den nästa vinter också :up:

Jag har köpt lite saker till mig och hästen under veckan. Ett tjockare utetäcke från Bucas, ett Haglunds innetäcke som jag hoppas är tillräckligt stort i bogen och ett par vinterridtights.

Vad har ni för vinterridstövlar/skor som håller er varma om fötterna men inte är för bulkiga?
Jag har Hööks med snörning hela vägen - teddyfodrade och jag kan anpassa vidden efter hur mycket jag har i dem. Tyvärr köpte jag en strl större än i sommarstövlarna, tänkte att sula och strumpor tar plats. Men det gör att de glappar när jag går i dem.(jag köpte dem när ena foten var nyopererad, så jag provade inte, dumt! ) Att rida i dem går bra! Men rätt storlek är att rekommendera

Vad har ni för vinterridstövlar/skor som håller er varma om fötterna men inte är för bulkiga?
Jag har ett par från Ariat. Snörning hela vägen upp precis som @warg. Minns inte vad de heter, men såhär ser de ut:
Screenshot_20231126_174829_Photos.webp

De håller mig varm och torr om fötterna när jag klafsar runt i den skånska vinterleran :D

53ACE6CF-F789-486A-B6C3-9AB4463305A6.jpeg

Mina senaste inköp ”in action”. Världens skönaste och smidigaste överdragsbyxor och en lättviktsjacka. Jackan får plats under min vindjacka också, och det går även att ha västen under jackan om man hellre vill det. Bra förutsättningar för lager på lager med andra ord.

Jag har fodrade Ariat, supersköna att både gå och rida i.
Gick till ridhuset och red ett dressyrpass idag i -7, uppstrumpor på fötterna. Varm och gosig 🥰
Visa bifogad fil 132901
Dom där har jag kollat på! Är dom varma? Smidiga att rida i? För mig är det bra om de fungerar till i alla fall -15, är det kallare så rider jag sällan och kan ha andra stövlar (eller rida i de stövlarna som är varma men klumpiga). Klarar de av det tro? Väldigt snygga är dom!

Dom där har jag kollat på! Är dom varma? Smidiga att rida i? För mig är det bra om de fungerar till i alla fall -15, är det kallare så rider jag sällan och kan ha andra stövlar (eller rida i de stövlarna som är varma men klumpiga). Klarar de av det tro? Väldigt snygga är dom!

Ja, jag rider som sagt dressyr i mina, tycker inte de känns klumpiga 😊
De är varma och gosiga.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ännu en kvinna
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur