Stora shoppingtråden II

Jeg har shoppet på Black Friday. Kjøpte Gastri Vet og Gastri Aid for å se hvordan ponnien reagerer (usikker på om hun har magesår, men tenkte teste dette og se etter endring i oppførsel før jeg vurderer gastroskopi. Hun har markert litt ubehag når jeg fester gjorden). Fikk 25 %. Kjøpte også en Skimmel shampo fra CDM.
Fra Borjes ble det 2 dunker med B vitamin nedsatt pris, og en ridebukse som jeg sverger jeg bestilte i 38, men den jeg fikk og kvitteringen står det 34... så prøver selge den.
Jeg gjorde også en bestilling på hooks som det ikke var salg på, bortsett fra vinterskoene. Og så har jeg bestilt en Mattes EWWA padd etter salmakerens anbefalinger. Nå blir det ingen shopping før sommeren... jeg er så blakk.

Det blev visst mer shopping än jag tänkt igår. 🙈
20231201_073727.webp
Hoodie från All in equestrian (julklapp)
Hästgodis
Mjuk borste från Borstiq (julklapp)
Davos allväderstövlar (julklapp)
Sweden supporter tröja (har haft min sen em 2017, den är både för stor och trasig nu)
Och största fyndet; ullfodrade vinterstövlar från Jacson till mig. 2a sortering så de kostade bara 299:- 😱

Som vanligt tycker jag att mässan var dyr men med enstaka fynd. 🤷‍♀️

Det blev visst mer shopping än jag tänkt igår. 🙈
Visa bifogad fil 133152
Hoodie från All in equestrian (julklapp)
Hästgodis
Mjuk borste från Borstiq (julklapp)
Davos allväderstövlar (julklapp)
Sweden supporter tröja (har haft min sen em 2017, den är både för stor och trasig nu)
Och största fyndet; ullfodrade vinterstövlar från Jacson till mig. 2a sortering så de kostade bara 299:- 😱

Som vanligt tycker jag att mässan var dyr men med enstaka fynd. 🤷‍♀️
Var hittade du stövlarna?

Fick hem mitt innetäcke från Haglunds och det var SÅÅÅÅ fint och mysigt😍. Men för litet i 145. Började tro att jag inbillat mig att hans andra innetäcken är 145, men det är dom😅. Så det ska bytas. Men verkligen glatt överraskad över täcket, teddyn är som Kentuckys täcken, passformen som Amigo men rejälare yta.

Jag provade mitt Equoiq stalltäcke och är väl inte 100 impad.
Hur får Horseware täckena att ligga bra på så många hästar? 😅

Aja, det är betydligt bättre än det hon hade och svårt att utvärdera innan hon haft det på sig mer än 5 minuter.

Skitsur. Köpte sporrar som ska matcha dotterns kavaj på Tradera. Det stod 15mm i annonsen. Det är de definitivt inte.
20231203_073041.webp
Säljarens reaktion när jag klagade? "Hon kan väl rida med dem ändå, bara inte skänkla så mycket" :banghead: Ja men det hjälper ju verkligen när man tävlar och ÖD mäter! Kräver 50% återbetalning, säljaren blev tyst då. Suck!

Skitsur. Köpte sporrar som ska matcha dotterns kavaj på Tradera. Det stod 15mm i annonsen. Det är de definitivt inte.
Visa bifogad fil 133365
Säljarens reaktion när jag klagade? "Hon kan väl rida med dem ändå, bara inte skänkla så mycket" :banghead: Ja men det hjälper ju verkligen när man tävlar och ÖD mäter! Kräver 50% återbetalning, säljaren blev tyst då. Suck!
Dåligt! Man ser ju dock utan att mäta att de där är längre än 15 mm😊

Ja det syntes dock inte på den bild som var i annonsen. Tror hon använt produktion på ett par 15 mm. Men jag reagerade ju så fort de kom hem.
Aha, väldigt dåligt! Just eftersom det är otillåtet blir det ju extra illa. För en vuxen hade det ju inte spelat lika stor roll.

Visa bifogad fil 133365
Vad är det för material? Skulle det gå att korta dem?

Svängde förbi Hööks idag och köpte en svart fluffig tröja, Ambra. Har haft samma I grått och marin men dragkedjorna har pajat helt. Älskar verkligen modellen för den är hög i halsen och ganska rymlig. Kan utan problem ha hund innanför tröjan😁. Köpte ett par magic vantar också, de räcker för mig att rida i i vinter❄️.

Svängde förbi Hööks idag och köpte en svart fluffig tröja, Ambra. Har haft samma I grått och marin men dragkedjorna har pajat helt. Älskar verkligen modellen för den är hög i halsen och ganska rymlig. Kan utan problem ha hund innanför tröjan😁. Köpte ett par magic vantar också, de räcker för mig att rida i i vinter❄️.
Min lokala ridsportbutik har en vintervariant av de vanliga stickade, så tjockare liksom, de är verkligen 10/10 på vintern :love:

Råkade köpa ek sidepull av märket Dy'on och tydligen skit dyra nya borstar... Vet inte vad som hände på SIHS mässan. :confused:

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama