Stora shoppingtråden II

Detta är ett vanligt träns, inte rundsytt.
Minns du vilken modell du har?
Ja det är ett Mystery, ser ut såhär på Nelly.
236A544D-321F-47DC-8158-6873988B5B91.jpeg

Nuförtiden har jag satt dit en remontnosgrimma istället, som jag köpte löst. På Nelly var framförallt aachennosgrimman liten runt om, hon är ganska bred liksom på övre delen av huvudet.

Ganska många hål till övers för en häst med mindre huvud, så borde ju passa din.

Ja det är ett Mystery, ser ut såhär på Nelly.
Visa bifogad fil 135354

Nuförtiden har jag satt dit en remontnosgrimma istället, som jag köpte löst. På Nelly var framförallt aachennosgrimman liten runt om, hon är ganska bred liksom på övre delen av huvudet.

Ganska många hål till övers för en häst med mindre huvud, så borde ju passa din.

Det kostar 500 och är nytt så det kan ju vara värt att testa 😄
Tack!

Visst är det några här som har träns från SD design?
Hur är de I storleken?
Har hittat ett superbilligt men i storlek full.
Hon har cob i sina träns från Equipe, Lippo och Globus, sitter o mitten. Kan det funka med full eller kommer det bli gigantiskt?
Jag har ett remont och uppfattar det som åt det större hållet. Åtminstone nosgrimman är för stor för alla mina nuvarande hästar. Senast det satt vettigt var på min 178+ (också en e Canterbury som @MiniLi 😅)

Senast ändrad:
Hur är de I storleken?
Hon har cob i sina träns från Equipe, Lippo och Globus, sitter o mitten. Kan det funka med full eller kommer det bli gigantiskt?

Små! Jag har ett rundsytt kandar.

Letat som en tok efter ett 50g stalltäcke. Beställde hem Equoiq men alltså nej, inte imponerad av passformen och onödigt tungt med alla spännen. Fick inte till det i bogen.

så hittar jag på hööks, deras Fairfield för 399kr! Har beställt hem för att testa, ligger lite mellan 125-135.
En ponny i vårt stall har det. De är supernöjda! Ligger jättebra på henne och verkar vara bra kvalitet.

@Bison Jag har fyra träns från SD, varav ett kandar och ett rundsytt. Dio som har cob kan ha full också men pannbandet blir stort. Det rundsydda är störst i storlek men passar perfekt på Zacke. Älskar mina SD-träns! Otroligt prisvärda och snygga!

20230529_181834.webp

Klickat hem ett Hansbo utetäcke 300gr och en hals till det. Hittade på rea för tusenlappen. Dio hade dragit sönder Zackes gamla Fairfield ikväll när de släppt ihop sig🙄. Hansbot är 1200D så hoppas det tål lite åtminstone.

Hur är de I storleken?
Jag har byggt ihop eget av delar från SD Design och vi har full på allt utom nosgrimman som är cob :)

Övre är med en full-nosgrimma där ”framstycket” blir för långt. Nedre är samma delar men en cob-nosgrimma

IMG_4145.webp

Senast ändrad:
Jag var så seg på att beställa så det hann ta slut 😆
Funderar på att plocka ihop ett iaf, pannband har jag ju redan.

Hvordan er Lippo dekken i storlek og passform sammenlignet med horseware Amigo?
Jeg har 130 i Amigo Bravo og Rambo Duo, de er litt korte når hun tar hodet ned for å spise, har et i 140 med to spenner foran (ikke v-lukking som på de andre) og det virker ikke noe større. Usikker på hva jeg trenger av størrelse på et Lippo. Vurderer å kjøpe 400 g dekken.

Hvordan er Lippo dekken i storlek og passform sammenlignet med horseware Amigo?
Jeg har 130 i Amigo Bravo og Rambo Duo, de er litt korte når hun tar hodet ned for å spise, har et i 140 med to spenner foran (ikke v-lukking som på de andre) og det virker ikke noe større. Usikker på hva jeg trenger av størrelse på et Lippo. Vurderer å kjøpe 400 g dekken.
Vår ponny har 125 i Lippo 400g och 115 i Amigo 200g. Båda är perfekt i storlek, förutom halsen på Lippo som jag upplever som liten. Amigos hals är rymligare.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama