Stora shoppingtråden II

IMG_2117.webp

Dolly fick ett nytt träns och ett Nova-bett i julklapp. Ska passa in det ordentligt och testa imorgon. Jag hoppas hon ska trivas med det 😊

Äntligen lite bling till drottningen. Det förtjänar hon ✨

Är så nöjd över mitt ”fynd” igår. Har länge tänkt att jag behöver bättre stigbyglar och igår var jag in på Hööks för att klämma på Acavallo arena. Egentligen lite för dyra för mig just nu. Ville ha svarta och de hade ett par svarta kvar men upptäckte att det var ett litet skav på undersidan. Inget som syns vid användning eller som påverkar funktionen, men pga det fick jag 30% rabatt! Så då kunde jag ju inte låta bli 😅
Nu längtar jag efter att prova rida med dom!

Är så nöjd över mitt ”fynd” igår. Har länge tänkt att jag behöver bättre stigbyglar och igår var jag in på Hööks för att klämma på Acavallo arena. Egentligen lite för dyra för mig just nu. Ville ha svarta och de hade ett par svarta kvar men upptäckte att det var ett litet skav på undersidan. Inget som syns vid användning eller som påverkar funktionen, men pga det fick jag 30% rabatt! Så då kunde jag ju inte låta bli 😅
Flyt!
Jag är väldigt nöjd med mina, tycker de är så lätta men ändå stabila:up:

Jag är jättenöjd med mina.
Ska bli intressant att se hur de fungerar i hoppningen 😄

Vi vill ju veta vad du köpte 😁
Till dottern:
Iza performance breeches
Zola function breeches
Christa long sleeve zipper
Nova Teddy jacket
Josie competition socks
Mary ribbed headband
Och en luva till hästen som inte fanns på hemsidan men det matchar hennes vinröda schabrak från ES.

Till mig:
Adelina performace breeches
Christa long sleeve zipper
Siri competition socks

Och så fick man allt i en höpåse :up:

Är det någon här som känner till det italienska stövelmärket Secchiari? Är grymt sugen på ett par stövlar därifrån (ljusbruna Athena). Måttade hamnar de nog runt 8000, är inte det ett rätt ok pris för måttade?

Är det någon här som känner till det italienska stövelmärket Secchiari? Är grymt sugen på ett par stövlar därifrån (ljusbruna Athena). Måttade hamnar de nog runt 8000, är inte det ett rätt ok pris för måttade?
Kolla Chester boots annars! Måttade för 5.000:-. Tror de görs i Portugal.

Hur är det i storlek och passform?
Funderar på att köpa till Ärtan att ha under utetäcket de dagar det blåser och är riktigt kallt 🥶
Hon har 145 i sina Lippo utetäcken och 135 i innetäcken/fleece/ull.
Jag köpte 155 och det var perfekt till Zacke. Han är lite svår för några täcken har han 145 och andra 155 som nästan är små🙄.

Har ridit idag med mina nya stigbyglar och min nya sadel, vilken skillnad! Fick bättre balans och skänkeln kändes stadigare och mer avslappnad i stigbyglarna och sadeln liksom höll om mig och gav det stöd jag saknat i min gamla. Har så dålig balans nu pga min sjukdom och pga att jag inte rider så mycket så jag har känt att jag nu vill ha mer stöd än tidigare. Så nöjd! 😁

IMG_0211.webp

Lite sugen på att prova ett fagerbett med parerstänger men osäker på storlek. Skulle ni som kan säga ifall de är snäppet mindre med just stänger? Kör ju 10,5 idag men undrar om 11,5 är "motsvarigheten" ifall de drar åt det kortare hållet.

Lite sugen på att prova ett fagerbett med parerstänger men osäker på storlek. Skulle ni som kan säga ifall de är snäppet mindre med just stänger? Kör ju 10,5 idag men undrar om 11,5 är "motsvarigheten" ifall de drar åt det kortare hållet.
Jag har samma storlek på det med stänger som det utan till min. Ett Marcus utan och ett Julia med.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama