Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

halvt knapplån

Nu är det några namn jag inte känner igen här, ni får väldigt gärna lägga till mig som vän på howrse där jag heter Sleipner :)

Jag satsar på att få vildhästen, har 3 väskor kvar att packa så på torsdag borde jag kunna skicka efter den. Men jag är lite sur på att vi inte fått erbjudandet med dubbel så många sommarsaker i y-hornen ännu. På brittiska howrse kom det ju precis en vecka efter att eventet startat.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Har accepterat! Då är det du som är O'Hara med andra ord, brukar skriva in buke-nicket som vänkommentar så jag vet vilka som är bukefalister om jag skulle få för mig att rensa i listan så bukefalisterna inte raderas av misstag. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Lägger till ditt nya, såg att det förra var raderat.

Föresten tänkte kolla om någon vet om man kan åka dit på dubbla konton om man delar internet? Har nämligen 2 kompisar som lånar mitt nät
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Det kan du förstås göra men jag tror ju att de även kollar upp hur det spelas på kontona, om det är olika spelstilar och om alla gåvor går åt samma håll - att man tömmer ett konto och för över allt på ett mer aktivt konto tex. Men hur det egentligen är vet nog bara howrseteamet.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Vad är det för kriterier för att få en häst 100bluppad?

vet att den skall vara fulltränad, men gissar att det finns en "färidghetsgräns" eller dyl? Och sen har jag för mig att man skall ha vunnit ett visst antal tävlignar?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Den måste vara fulltränad i sina tre bästa färdigheter, så de blir markerade med fetstil. Sen måste hästen vara minst 10 år och ha minst 20 segrar.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

För att få 100 blup krävs det att hästen fetstilar sina tre bästa egenskaper, är över 10 år och har vunnit minst 20 tävingar. För att fetstila egenskaper ska hästen tränas i rätt färdigheter, ta tidturer som ger rätt färdigheter och tävla i tävlingar som också ger rätt färdigheter. Om du har pegasuskonto och hästen är född senare än någon gång i våras så kan du lätt kolla hur långt hästen har kommit och vad som saknas genom att klicka på ett förstoringsglas som då visar hur hästen ligger till. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

+Therese1988: Ok, tack!

Hur vet man vilka som är hästens bästa färdigheter? :o Och måste den vara fulltränad i allt (under "träning")?
Vad är ett pegasuskonto? :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Under fliken genetik ser du vilka tre egenskaper hästen har högst genetisk potential på, det är de tre egenskaperna du ska träna. :)

Hästen behöver bara vara tränad i sina tre bästa egenskaper för att kunna få 100 blup, ja förutom de övriga kraven förstås. Men hästen måste inte tränas i alla egenskaper alltså.

På sidan där du köper pass kan du läsa om pegasuskontot och funktionerna som ingår. Bla kan du göra fler byten varje vecka, skapa fler stuterier och affix och en massa annat smått och gott. Men det kostar 3 pass per månad om du inte lyckas vinna en prenumeration i någon event.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

ahaaa, då är jag med :) Är nog inte beredd att lägga tre pass i månaden (än så länge iaf ;)) :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag som regelbundet tränar grand prix-hästar klarar mig inte utan pegasuskontot bara för att man med kontot kan köpa molntappspaket, det blir mycket billigare än att köpa lösa molntappar eller försöka byta tills sig 20 molntappar bara till 1 häst. Och nu har jag vant mig vid alla andra fördelar också, är ju knappt så jag klara mig på 6 byten i veckan, skulle ju vara hemskt att vara begränsad till bara 3 byten igen. :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Byten i byteshandeln, där kan man byta föremål med andra spelare. Väldigt praktiskt. :)
Molntapparna används för att hästar som tränas för grand prix ska kunna ta så många lektioner som möjligt och därmed få så många färdigheter som möjligt. Det är jätteviktigt när man tränar bra grand prix-hästar men helt onödigt till vanlig avel. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

ahaa, då är jag med :) Visste inte att lektionerna gav så mycket färdigheter :p Har mest använt dem nån gång ibland, trodde det var viktigare att träna :p

----

Är det nån mer som spelar på engelska sidan? Vill görna ha vänner där med :bump: Jag heter Singer där med :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 724
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp