Stora Howrsetråden nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

nej. och bokstäverna är rätt, stora och små där de ska vara.. är det månne åldersgräns för poseidons sadel/träns??
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

fast.. om det bara är träns/sadel du är ute efter, och inte själva poseidon paketet, så hittar du det via utrustningen, inte som sm :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

kl

någon som kan hjälpa med passköp?
Reservera en pålle för 900,000 till Siri1 :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Vad tråkigt! Jag har också tagit fel på GP förut så därför dubbelkollar jag alltid numer.

Det verkar som att jag har tur med miljonhästen också. Jag skickade ett "grattis till pengarna" mejl, absolut utan att be om återköp eller liknande men fick till svar att hon gärna köpte tillbaka hästen om tio dagar för hon hade egentligen inte velat sälja, bara få bud. :p

Hoppas hon står för detta nu då så jag får tillbaka mina pengar...:)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Knapp

Vad jag hatar när jag är glömsk. Glömde anmäla till Grand Prix en dag, så nu får jag vara utan fontänen en vecka:(
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

grattis!!
jag vinner bara skit jag :(
sadeln finns på min svarta marknaden lista. men kanske den kommer upp även på utrustning, måste titta! tack!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*kl*

Nu är jag lite arg på mig själv. Köpte ett bra föl att träna upp som Grand Prix-häst men vad tror ni jag gör. Jo jag ger ungdomens vatten vid 2 år och 2 månader plus att jag inte tar första lektionen förrän vid 2 år och 3 månader. :(
Och på det lyckas jag inackordera hästen på mitt center, det ger ju bara 54 equus per lektion. :crazy:
Blä vad jag känner mig misslyckad nu. :cry:

Aldrig har jag väl missat så mycket på en gång.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Inte som jag gjorde. ;)

Har du hittat Alwarions hemsida? Där står det exakt. :)

Det första du behöver är en lämplig häst, en som är avlad med Afrodites tårar på 100 blupade föräldrar med bra gp. Hur högt gp beror på hur högt du vill komma i grand prixn. Topp hundra i veckorankingen ger fontänen och det är väl dit de flesta satsar.

Inackordera fölet på ett bra center, helst med minst 57 equus för lektionen. Det ger mer färdigheter för varje lektion.

Ge ett bra husdjur till fölet och lek korrekt. Bra djur är de som ger färdigheter vid lek samt hög dressyrbonus, som spöke, drake, grip och hund.

Ge ungdomens vatten vid 2 år.
Gå en lektion varje dag från 2 år.
Kastrera hingsten, om du har ett sto ger du Zeus blixt och kastrerar. Måste göras innan hästen blir 6 år!

Nu ska du leka upp alla färdigheter som husdjuret ger, fetstila alla färdigheter och ge alla bonusföremål du kan. I vilken ordning du gör sakerna spelar ingen större roll med det är en fördel att börja med att leka upp alla färdigheter från husdjuret då det går åt mindre energi för det när hästen är ung.

Föremålen som hästen ska ha är följande;
Guldäpple (eller harmonipaket)
Medusas blod
Elous vind
Dafnes lagerkransar
Guldsporrar
Sjöhäst
Boreas utfall
20 molntappar
Filosofens sten (eller Nyx-paket)
Ungdomens vatten
Poseidon-paketet
ev det 5e elementet

Och glöm inte lektionerna varje dag, även de dagar du tränar eller tävlar!

När hästen sedan är 25 år och 1 månad är han klar! :)

Hoppas jag fick med allt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 115
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 409
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 943
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp