Stora Howrsetråden nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

kl

Har Alwarion ändrat i sina BLUP-scheman? Har för mig att det stod mer detaljerat förut hur man skulle lägga upp träning under dagen osv för att det skulle bli så effektivt som möjligt, inte bara vilka grenar man ska träna och vilka stats som ska vara feta :confused:

Finns det mer detaljerade scheman någon annanstans?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Det du behöver tänka på är bara att lägga upp dagen så att du börjar med rykta, träning eller ridtur för ca 15% energi och ge full ranson mat efter det. Sen tränar du som du vill. Klappa helst när energin är så låg som möjligt för att få ut mer av klappen. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

De där nya karma reglerna verkar vara rätt hatade. Undrar om de inte väntar med att lansera det och kanske modifiera det en del innan dess. Det är inte bara på svenska Howrse det är hatat.

Men jag är nyfiken på de andra ändringarna som utlovas. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Såg det, grattis!! Men eftersom du nu fick 10 pass gratis kan jag väl få 5? Du kan få köpa två av mina hästar under fliken "ÅP-samlare". Så tjänar vi båda på det menar jag :angel::D

Nizhoni: Ja, jag vet inte vad jag tycker... Funderar även på vad det är för ändringar de ska göra ang GrPr, nån som vet?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Såg det, grattis!! Men eftersom du nu fick 10 pass gratis kan jag väl få 5? Du kan få köpa två av mina hästar under fliken "ÅP-samlare". Så tjänar vi båda på det menar jag :angel::D

Fast först ska hon köpa en häst av mig! Hon får köpa min allra första häst, som faktiskt är jättefin och värd minst 7 pass!!! :p :angel:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Ja det är klart, är det din första så har väl den värd en massa SM-föremål :( Men om jag lägger på Apollos Lyra och sjöhäst så är mina värda 5 pass!! dramatik, jag tror du får köpa fler pass så du kan sponsra oss :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Ju mer jag tänker på det desto mer kluven blir jag. Men jag vill samtidigt inte att alla ska se hur mycket pass jag har köpt, det känns viktigt för mig då jag är ny och har köpt en hel del pass. Men visst är det en fördel att kunna de att folk faktiskt har köpt pass och satsar på spelet, men en kompromiss kanske. Att det syns men inte lika tydligt kanske?

Eller om man funderar på kritiken som kommit in så skulle nog det bästa alternativet vara att ha det som nu men med ett tillägg. Att man kan se lite historia, om det varit plus eller minus på karman senaste tiden. Inte hur mycket men bara så att man ser om det är någon som misskött sig eller varit skötsam. För som jag fattar det så är det där skon klämmer för Howrse, det finns tydligen spelare med mycket karma som missköter sig och det syns ju inte eftersom karman ändå är hög. Det är inte så kännbart att bli av med ett karmapoäng om du har massor.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

För som jag fattar det så är det där skon klämmer för Howrse, det finns tydligen spelare med mycket karma som missköter sig och det syns ju inte eftersom karman ändå är hög. Det är inte så kännbart att bli av med ett karmapoäng om du har massor.

Precis. Har man över 100 i karma så gör ju ett poängavdrag varken till eller från... Tänkte på en sak - om man har mycket karma ska man ju få en diamant per poäng. En (säkert fler) viss person på howrse har en bra bit över 500 i karma = 500 diamanter = 50 pass :eek:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jisses det blir många pass det! Men personen måste ha köpt massivs med pass! Nä massivs räcker nog inte tror jag. :o
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Precis. Har man över 100 i karma så gör ju ett poängavdrag varken till eller från... Tänkte på en sak - om man har mycket karma ska man ju få en diamant per poäng. En (säkert fler) viss person på howrse har en bra bit över 500 i karma = 500 diamanter = 50 pass :eek:

På internationella finns det tydligen folk som har 5000-8000 i karma :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 115
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 409
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 943
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp