Stora Howrsetråden nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Någon som har stallplats till min lusse-enhörning? Vill gärna ha tillgång på morötter och ett center som blivit ompysslat sedan sommaren iaf... :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Måste bara berätta - på int. servern samlar jag på både nya och gamla guldäpplen (ja, pälsarna alltså) och i lotteriet har jag hittills fått 4 guldäpplen och idag fick jag ett guldäppel-ufo! Det går bra nu! :D

Snart kommer ju de nya pälsarna och där är det helt galet. Pälsarna som är begränsade till 100 och som är till vanliga hästar tar slut före midnatt (de mest populära efter bara några timmar). Sist tror jag även att en del pegaspälsar var slut inom de första 12 timmarna. Så det är bra att ha ett lager guldäpplen redo...
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Grattis! Om ändå man själv kunde ha sån tur.. Blev grymt besviken på dagens första dragning, hade hela 7 st lotter (mesta jag haft hittills) och vad fick jag? Typ equus, lite energi till mina hästar och några enstaka stjärnor.. Jippie :cool:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag glömde bort imorse att jag slängt ut frågan här och imorse fanns det helt ok platser ändå, men tack för erbjudandet! :)

Heter f.ö. som här.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag tycker pärlan är rätt tråkig :P
Har hittat en eller två diamanter max, och har haft den sen första lotteridragningen.
Sen ser det ut som ett sto, inte en hingst. Och bara namnet gör han ju ännu mer tjejig :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*kl*
Någon som kan hjälpa med ett passköp. Reservera isof en häst åt santox för 557 310 e. :bow:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*kl*

Såg i en tävling jag bluppar i att efter den som vann så stod det 1 bedrift och 30.06%
Vad är denna bedrift för ngt? :D Har aldrig sett det förut.

Var en mindre bra dressyrtävling om det skulle göra nån skillnad.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Ni som behöver lotter byter jag gärna med! ;) Lägg till mig som vän bara!
Är btw på mål 67 "Erhåll 1.20 Genetisk Potential genom att leka med 2 föl som du har avlat fram själv."
grrr... Lyckas ju aldrig!:cry:


Heter samma som här på swe howrse ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

lagt till dig :bump:

och du behöver följa ett fölschema för att nå 1.20 höjning :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag har också lagt till dig :) Skickar lott så fort jag ser att du tackat ja!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

ett tips är att skriva upp fölets GP när det föds, och efter lekning kan du se hur mycket du saknar.

Kanske behöver byta fölschema om det du följer inte funkar?
Se även till att fölet har så hög moral och hälsa som möjligt när det vaknar. (inte lägga den efter 22.00, och inte under 20% energi)
En boxplats med bra ängar och dusch kan hjälpa med! :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Lanjri: Har 10 lotter nu men behöver säkert till imorgon ;) Skickar en till dig strax!

Ces: Jo får ta och prova mig fram :P använder just nu fölschemat http://www.howrseinfo.n.nu/fol-schema , + katt som husdjur, alltid inackordering med morötter och bra ängar. Lite svårare att få tag på någon som har dusch :( Får fortsätta försöka & hoppas att jag lyckas! ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Lanjri: Har 10 lotter nu men behöver säkert till imorgon ;) Skickar en till dig strax!

Ces: Jo får ta och prova mig fram :P använder just nu fölschemat http://www.howrseinfo.n.nu/fol-schema , + katt som husdjur, alltid inackordering med morötter och bra ängar. Lite svårare att få tag på någon som har dusch :( Får fortsätta försöka & hoppas att jag lyckas! ;)

Jag följer samma schema i grunden, men med skillnaden att jag vänder lite på ordningen:

*När fodra, morot och vatten står efter varandra fodrar jag alltid SIST av de tre, eftersom fölet då får mer energi.

*När rova och klappa står efter varandra ska man alltid klappa först och ge rovan sedan, eftersom fölet får mer energi av klappen ju mindre den har från början.

*Jag har dessutom alltid fölet i ängen i stället för i boxen under dagtid.

Om jag gör så behöver jag inte heller ge mer foder än vad som står, med undantag för sista dagen, men det kanske är lika bra att du gör det efersom du har haft problem. Det går också att lägga in en halvtimmes extra lek sista dagen om man har tryckt fel eller något tidigare. Det blir också lättare ju större hästras du har eftersom de äter mer mat. Prova det här så borde det gå bra! :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 116
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 409
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 944
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp