Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Nej jag förstår dom. Men det borde räckt med att stänga av mig för en vecka eller så, jag erbjöd mig ju ändå att betala för deras förlorade inkomst.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*

Nu har jag också återupptagit howrse (hade ett internationellt account för ett par år sedan), tack vare den här tråden :laugh:.

Spontant känns det kul med en svensk sida, även om myyycket har förändrats, och med hjälp av fruktsalladerna har jag kommit igång hyfsat snabbt. Jag heter Spryssla, och vill gärna ha vänner från buke :).

En liten allmän fråga: Är det alltid så lätt att sälja hästar till överpriser, eller har jag bara haft tur? Köpte två skräphästar för 500 e eftersom de skulle fylla år snart och jag ville ha frukterna, men när jag lade ut dem på auktionerna igen för samma pris såldes den ena för 2000 och den andra för 20 000 :eek:. Är det fruktsalladerna som får nybörjare att bli rika, eller är det alltid så här? :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Imorgon stänger ju fruktsalladen, och jag har ingredienser till en Safir, men har 4 brygder kvar att låsa upp. Och man får väl bara blanda 3 imorgon så :mad:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
Nån som har nån ide om varför jag inte lyckas 100Blupa mitt horningssto:confused:
Hon är 24 år, vunnit långt över 20 tävlingar, färdigtränad i allt utom hoppning. Ridsätten ger bara färdigheter i fel grejer, galopp ger galopp och brant ger hoppning:confused: Fetstilad på uthållighet och dressyr så det är ju snabbhet som saknas väl?
BLUPen ligger still på 98.44, har åldrat så jag vet att inget händer
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Låter jättekonstigt! :confused: Det är inte så att hon är för gammal då? Jag har ingen aning.

Förresten, hade du fortfarande lust att hjälpa mig med att köpa hästen? :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

kl

En sak jag har undrat över... Jag har ett fölschema jag går efter som funkar bra, förutom schemat för 1 år 6 månader. Där känns det som att det förutsätts att hästen har en Nyx-stjärna, för det har klämts in 2 h lek som helt enkelt inte får plats på dygnets timmar. Fel i schemat bara eller nåt annat? :confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

vad är det för ras? Olika raser har ju olika egenskaper som de är bra på.

tävlingar ger även färdigheter, så om färdigheter inte ges längre med ridsätten, får du tävla :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

...och så en fråga till när jag ändå är på gång :D Har ett mål som är som följer: Äg en häst som är äldre än 30 (och som inte är en gudomlig eller speciell häst). Vad är en "speciell häst"? Kan jag använda mig av en som har Filosofens sten?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

En spansk renras är det det gäller:) O när jag tittar på mina andra 100-bluppade och dom är fetstilade på dressyr, snabbhet och uthållighet..

Är det nåt som man får tränat uthålligheten på köpet utan att det syns?:confused:
Ridsätten ger fortfarande lite färdigheter, men i fel saker
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

kl

En sak jag har undrat över... Jag har ett fölschema jag går efter som funkar bra, förutom schemat för 1 år 6 månader. Där känns det som att det förutsätts att hästen har en Nyx-stjärna, för det har klämts in 2 h lek som helt enkelt inte får plats på dygnets timmar. Fel i schemat bara eller nåt annat? :confused:

Jag har också ett fölschema med 2h lek i slutet. Hästen är klar kl24 med lite för lite energi, men det gör inget, det hämtar man hem dagen efter:) Inte nåt liknande som blir för dig?

Jag kan köpa för pass om du köper nåt tillbaka sen:) Bara att reservera nåt:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Ah okej, jo det är ju så det blir. :) Jag har hoppat över de två sista timmarna för att hästen ska gå och lägga sig i tid :p Men det kanske är värt att strunta i tiden och få full ökning i GP istället :)

Vad snällt! Vill du ha en bra häst eller en skräphäst? :p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

vilka tävlingar ger det? (kan man se det på nåt sätt?)
Hon har 21 vinster i fälttävlan och 9 i hoppning redan
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Ah okej, jo det är ju så det blir. :) Jag har hoppat över de två sista timmarna för att hästen ska gå och lägga sig i tid :p Men det kanske är värt att strunta i tiden och få full ökning i GP istället :)

Vad snällt! Vill du ha en bra häst eller en skräphäst? :p

:D E nog bara att tuta och köra enligt schemat

Kan ta en skräphäst, håller på och avveklar antal hästar, så slänger jag ut en till dig:) Vill du ha skräp eller nåt bättre?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Ah okej, det spelar ingen roll för mig. Jag reserverade en medelbra spanjor åt dig som du gärna kan få, annars kan jag byta till en skräphäst om du hellre vill ha det :D ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

KL
Jag kunde inte hålla mig borta så nu är jag tillbaka! Lägg gärna till mig som vän (Pålla88) :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

kl

Jag är fascinerad över bytesplatsen, vilka underliga bytesförslag man kan hitta! Ett Nyx-paket för en Svart orkidé?? :confused: Skulle inte tro det va! :p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Om man har tråkigt kan man titta på bytesplatsen ja. Finns många roliga byten, gillar speciellt de som tror att man kan byta till sig svarta pärlan :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp