Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag vet, men vad har det med saken att göra? Hon ska bara äga en häst som är över 30 år, inte ta död på den...
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Nästa mål är att skicka en häst till himlen, och i målet för äg en 30 årig häst står det: Äg en häst som EJ är gudomlig, odödlig eller speciell", så därför får inte hästen ha filosofens sten för att uppfylla målet.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
Gha varför är dom så dyra dom gamla:p? Jag har ju slösat bort alla equus på livsndvändiga grejer:angel: Min äldsta är liksom bara 24..
Ingen som har en gamling som bara går och skrotar och kan tänka sig att låna ut denna ett par dagar?:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Nästa mål är att skicka en häst till himlen, och i målet för äg en 30 årig häst står det: Äg en häst som EJ är gudomlig, odödlig eller speciell", så därför får inte hästen ha filosofens sten för att uppfylla målet.

Fast nåt om himlen står det inte i målet (nr65) står bara att man ska äga:) (Äg en häst som är äldre än 30 (och som inte är en gudomlig eller speciell häst))
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Fast nåt om himlen står det inte i målet (nr65) står bara att man ska äga:) (Äg en häst som är äldre än 30 (och som inte är en gudomlig eller speciell häst))

Himlen kommer lite senare, men i nuvarande (mål 65) får inte hästen ha filosofens sten, då det gör den till odödlig/speciell.
Har tyvärr bara odödliga hästar och föl själv, annars hade du fått en av mig:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Kom att tänka på en sak om morfeus armar igen. Om man bara ger hästen armarna, inget nyx-paket alltså, slutar de ändå funka när hästen är 30 då?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Himlen kommer lite senare, men i nuvarande (mål 65) får inte hästen ha filosofens sten, då det gör den till odödlig/speciell.
Har tyvärr bara odödliga hästar och föl själv, annars hade du fått en av mig:)

Jo hästen får ha en filosofens sten :) Det är en felöversättning och de syftar att hästen får inte vara gudomlig eller speciell (typ ingen Snow, Mist, Slepnier, Balios, Ocean eller fallabella)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Fast nä - det har de knappast.

Saxar ur beskrivningen på SM:
OBS: Effekten av Morfeus armar upphör vid 30 års ålder för odödliga hästar. När de uppnått denna ålder, kan hästarna inte längre åldras i oändlighet. Naturligtvis hittar hästar med Morfeus armar inte längre åldrandepoäng.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Ja, precis - dödliga hästar lever ju i regel inte så långt efter 30 år så de får behålla sina armar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
533
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
621
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp