Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Du ska sätta hästen i den boxen uppe till höger under "Ridcenter"-rubriken.
Välj någon/några timmar och om du får en kruka fett står det nere till vänster i händelse-raderna. Det kan ta några gånger innan du får den!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Knapp

Hur är det med föllekarna nu tror ni? Ska man fortfarande ha något fölscema att följa eller det behövs kanske inte nu längre?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

föllekarna är som vanligt har jag fattat det som, det som ändrats är att du *måste* ha ett husdjur för att kunna träna :crazy:

kl
det känns som enhörningarna helt har tappat värde nu, då det fullkomligt vimlar av dem i försäljningen.. det känns inte som det ens är lönt att satsa på horn avel :(
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Nää det känns inte som det är värt jobbet. Nu har jag för övrigt 14 hornlösa på raken på en och samma häst. Det känns definitivt inte värt ett pass...:crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

tycker faktiskt att ni uppfödare får ta lite ansvar för era fölisar, hela howrse svämmar ju över av nonhörningar :(

;)

Håller helt med, därför såg jag till att min stenade krake tryckte ur sig en enhörning på första försöket. :D

Skogstrollet, tack för hingstinsatsen! :bow: Vill du fortfarande låna/ köpa märren? :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Nu har jag köpt mig en ny liten skönhet för 2 pass :) (Enhörning, renrasig spansk häst). Hon var bara 2 månader gammal när jag köpte henne, så det tar ju ett tag innan hon kan gå i avel men det är nog värt väntan ;) Hoppas bara hon är lite duktigare än min förra på att få fram hornisar.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Håller helt med, därför såg jag till att min stenade krake tryckte ur sig en enhörning på första försöket. :D

Skogstrollet, tack för hingstinsatsen! :bow: Vill du fortfarande låna/ köpa märren? :)

Ja gärna, låter som en bra kombo med din märr och min hingst. Fast nu får jag väl 14 hornlösingar innan nästa horning kommer. :D

Reservera henne gärna åt mig, Eulwen heter jag i spelet. Tack! :) Jag lånar henne gärna om det går bra ?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Knapp

Åh, jag är så glad. Har fått fram 3 fina hannoföl nu med över 400 i GP:) Det senaste tvillingparet fick 117.något i medfödda färdigheter, det är väl ganska hyffsat?:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
Skulle någon kunna förklara det här med passköp för equus för tröga mig:laugh:
Jag har inte några större pengareserver, är det ändå lönt att deala bort sina pengar så passet inte kostar mer än nåt enstaka equus? :confused:
Hur gör man isf?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Det är det säkert:)

Man reserverar en skräphäst till någon för de pengarna man inte ska spara, och sedan köper man tillbaka en annan skräphäst från samma spelare för samma summa:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Och så måste du ha minst 50 dagars tjänstgörningstid då också förstås. Tryck där det står hur många pass du har så står det till höger där:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag brukar köpa en häst som kostar 10 equus mindre än vad jag har på kontot. Sen när man köpt passet så säljer man en annan häst till samma person för samma summa :)

Givetvis har man kommit överens med en person om dealen innan :p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Ja gärna, låter som en bra kombo med din märr och min hingst. Fast nu får jag väl 14 hornlösingar innan nästa horning kommer. :D

Reservera henne gärna åt mig, Eulwen heter jag i spelet. Tack! :) Jag lånar henne gärna om det går bra ?

Det går jättebra, nu är hon reserverad åt dig. Jag har inte åldrat henne så att hon går att avla på med en gång, så du gör som du vill, om du vill använda ÅP eller vänta. Jag har ju ingen brådska att få tillbaka henne heller. Hittills är två av fem avkommor enhörningar så hon har ju bra statistik på det hittills. Nya lilla kraken föddes med en GP på 358.35 (olekt då), kanske inte sådär superbra men bättre än de flesta som ligger ute till försäljning nu. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Inga equus säger du... jag som hade tänkt erbjuda en hel massa sådana, säkert några hundra! :p

Men ett pass eller två kanske?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Haha, equus har jag så jag klarar mig ;)

Hm, 2 pass... Hade tänkt mig pass/SM-föremål till ett värde av ca 4 pass. Men tycker du det är för dyrt så kan jag återkomma om jag inte får det sålt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
533
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
622
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp