Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
Finns det nåt sätt att se sina egna hästar på liknande sätt som man ser dom i auktionerna, alltså att man ser både GP och färdigheter utan att behöva bläddra bland hästarna?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

GPn bestämmer ju hur bra din häst blir, hur höga färdigheterna blir. BLUP är också viktigt, men utan att kombinera det med att sikta mot bättre och bättre GP varje generation... Ja, då är BLUPen rätt meningslös för du får ju fortfarande inga hästar som blir bättre och bättre utan föder bara upp mer eller mindre kassa hästar (förmodligen med GP runt 350 eftersom det är det man börjar med) :) Känn dig inte dum, det är lite klurigt att förstå!

Jaha okej, kanske ska börja satsa på GP:n då.. Den av mina hästar som har högst GP har liksom 353, och det kanske inte är sådär jätteawesome :d Hehe. Hur får man bättre GP då? Vet att man kan leka med fölen enligt schemat som du länkade, men vad mer? Ska man se till att föräldrarna har bra GP, BLUP och sånt där eller? Ja jo, man måste ju sätta sig in lite i det för att förstå :p Och sen måste man ju lägga ner tid på det, vilket jag visserligen har gjort, men jag har dock inte prioriterat just GP:n. Har mest fokuserat på BLUP.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Förresten, någon som har en enhörningshingst (renrasig spansk häst) som skulle vilja reservera en betäckning åt mitt sto? Tänkte försöka pricka in morgonen imorgon, annars kvällen. Är på det där jävla enhörningsmålet nu.. *morr*
Jag heter lanjri (små bokstäver) på howrse, och mitt sto heter "My Favorite Song" :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Det var av mig! *hoppa och vinka* Grattis till hornisarna - ska bli skönt att få hem henne igen. ^^
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag har en spansk horning men han är inte könsmogen än! :p Hittar du ingen annan så hojta till igen längre fram.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Så hette du ja, haha ditt namn är så svårt att komma ihåg:p

Tindra och fölis är nu reserverade till dig. Tindra är nu "lite" äldre och lite bättre;)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

"Ranking: Bli topp 500 i den allmänna eller uppfödarrankingen. " det målet klarade jag av idag utan att ens försöka.. det är fint tycker jag :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
Sitter fast på det där j***a hörningsmålet. Någon som kan tänka sig att låna ut ett hörningssto mot någon bra deal?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

okej.
läste om nån som var på mål 69 eller nåt..hade inte fatta det heller:o att det fanns mål!
så nu är mål 8 eller nåt att sälja gödsel.var 17 gör jag det!
ska man ha spelat länge för att bli sadelmakare??
eller hur funkar det?
o sen är ett mål,i början, att säga grattis till 3 spelare,hur fixar jag det???
känner mej urbotadum..men vad kan jag göra annat än fråga:D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

För att sälja gödsel måste du ha ett ridcenter. Då köper du spillning och gör gödsel av det som du sedan säljer.
För att gratulera spelare går du in på deras sida och trycker på "Gratulera ___ för dennes spel" :)
För att vara sadelmakare ska man ha 100 tjänstgöringsdagar, eller om det är 120?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Du ska gå till butiken och återförsälj föremål och där kan du välja att sälja hästskiten (måste vara EXAKT den mängd som står i målet)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jaha okej, kanske ska börja satsa på GP:n då.. Den av mina hästar som har högst GP har liksom 353, och det kanske inte är sådär jätteawesome :d Hehe. Hur får man bättre GP då? Vet att man kan leka med fölen enligt schemat som du länkade, men vad mer? Ska man se till att föräldrarna har bra GP, BLUP och sånt där eller? Ja jo, man måste ju sätta sig in lite i det för att förstå :p Och sen måste man ju lägga ner tid på det, vilket jag visserligen har gjort, men jag har dock inte prioriterat just GP:n. Har mest fokuserat på BLUP.
Nej, 353 är väldigt lågt för alla raser. För att få bättre och bättre GP ska du alltid välja en hingst att betäcka med som har riktigt bra GP. Behåll inte avelsston till avel längre än nödvändigt, utan använd avkommorna allt eftersom istället. Efter föllekarna kan du inte höja GPn på hästarna, utan de har den GP de har. Enda sättet att få bättre och bättre hästar är med andra ord att avla vidare och det är ju delvis det spelet går ut på.

Ex: Mitt sto Whisper har 372.00 i GP, vilket var en bra siffra för ett tag sedan - vad som är bra beror såklart på hur duktiga alla andra är på att avla fram hästar med bra GP, nu är 372.00 en rätt kass siffra. Mitt senaste föl från henne kom till genom en betäckning med en hingst som hade GP 395.53. Fölet fick då GP 384.11, dvs ett mellanting mellan stoets och hingstens siffror. Hade mitt sto haft 384 i GP så hade fölet fått högre GP, någonstans mellan 384 och 395.53.

Blev det rörigt eller förstår du på ett ungefär? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
533
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
621
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp