Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

vart sjutton tog "redigera inlägg"-knappen vägen - stirrar på skärmen men hittar den inte.. nåja, får be om ursäkt för dubbelinlägg, måste bara klaga lite.

fick ett mejl av en som vill köpa en enhörning, hon hade bara 1 pass, men jättemycket pengar! gick in på hennes sida.. om 59.000e är "jättemycket" - vad är då min summa som är över 600.000? :P
svarade att jag hellre vill ha ett par pass iaf, inga pengar eftersom jag redan har gått om dem. Men, kan tänka mig 1 pass och/eller något bra sm föremål för en enhörning. Fick svar tillbaka att, nej, det hade hon inte, utan bara passet och pengarna. Och skickade sen ytterliggare ett mejl och frågar om jag kan tänka mig sälja min connemara som ligger på topp, för passet och nånting mer?

jag kan förstå deras frustration som inte kan få tag på pass osv, men är lite trött på skambud -_-
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Visst måste det vara tråkigt för dom, men det är inte mina bekymmer. Har man begärt t.ex. 10 pass och de bara erbjuder equus, vad förväntar de sig egentligen för svar!? Det är ju som att skänka pengar om man har lagt ner lite på hästarna och sen sälja billigt :crazy:

Bjöd på ett par 25+ innan, samma person bråkade med mig om båda. När vi passerat 30 000e skickade hon ett pm och skrev att "Kan jag inte få en åtminstone?" :p Så när jag vänlig och sa att "självklart" så fick jag den sämre av dom... :cool:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Just nu är jag på mål 67 - "Erhåll 1.20 Genetisk Potential genom att leka med 2 föl som du har avlat fram själv". Kan någon förklara för mig hur det där funkar? Är inte helt haj på det här med GP faktiskt :p *trög* Vill ju inte missa att kunna validera målet bara för att jag inte gjort rätt O_o
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Lek med dem enligt ett schema. Det är väl i princip enda sättet. Det bör du göra med alla dina föl, det är ju det enda sättet att höja GPn... Vad satsar du på i spelet om du inte vet vad GP innebär? *nyfiken* Om du är på mål 67 så känns det ju ändå som att du har kommit en bit...

*kl*

Vill någon vara gullig och reservera en fjordings-enhörningshingst för betäckning av mitt sto Frigg? Det vore jättesnällt!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*

någon som har en hannoverararhingst enhörning att erbjuda två betäckningar med?? :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Lek med dem enligt ett schema. Det är väl i princip enda sättet. Det bör du göra med alla dina föl, det är ju det enda sättet att höja GPn... Vad satsar du på i spelet om du inte vet vad GP innebär? *nyfiken* Om du är på mål 67 så känns det ju ändå som att du har kommit en bit...

*kl*

Vill någon vara gullig och reservera en fjordings-enhörningshingst för betäckning av mitt sto Frigg? Det vore jättesnällt!

Tack för svaret! :) Nja alltså, jag vet ju ungefär vad GP innebär, men jag är inte tillräckligt insatt för att bry mig mer om det.. liksom. Det jag satsar på är väl att få upp BLUP till 100, och ja typ det. Haha usch, nu känner jag mig dum :p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
Hörningarna har jag förstått är lite bättre än dom vanliga hästarna, men pegaserna? Är det nåt speciellt med dom mer än vingarna?

Hur 17 får man 100bluppat en häst förresten?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

GPn bestämmer ju hur bra din häst blir, hur höga färdigheterna blir. BLUP är också viktigt, men utan att kombinera det med att sikta mot bättre och bättre GP varje generation... Ja, då är BLUPen rätt meningslös för du får ju fortfarande inga hästar som blir bättre och bättre utan föder bara upp mer eller mindre kassa hästar (förmodligen med GP runt 350 eftersom det är det man börjar med) :) Känn dig inte dum, det är lite klurigt att förstå!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

En pegas är mest utseende, men du får lite halvkassa bonusar:

Uthållighet: +3 %
Snabbhet: +4 %
Dressyr: +4 %

Ingenting att hurra för, med andra ord.

Hörningarna är väl vad jag förstår inte speciellt bra tävlingsmässigt, det enda som är speciellt med dem är ju att de är enhörningar och därmed går att sälja för pass = att börja med enhörningsuppfödning innebär att du kan få en viss ruljans i att tjäna pass.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Störiiigt, jag har ett ÅP för lite för att få föda nästa potentiella hörningsfölis :p Någon som vill skicka ett? Jag skickar tillbaka imorgon. Heter Diphylla!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
Säljer alla mina hästar på internationella sidan. Inga topphästar men någon kanske fortfarande håller på där... Welshar och Chincoteague.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag kan skicka:) har lagt en vänförfrågan till dig.. vet iof inte om det är tvunget, men nåt annat sätt att skicka saker på har jag hittills inte lyckats hitta
/LillaMy-vilse i howrsedjungeln :D
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
533
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
621
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp