Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Allt det där vill jag också veta... Mitt center har 4½ stjärna i prestige nu, kommer nog upp i fem stjärnor när jag har fått bytt ut mina boxar vilket ska göras så fort de är billigare. Men hur kommer jag vidare sedan? Har 380 som lägsta färdighetsnivå, tar 10e i taxa och har en av varje anställda. Ska man anställa fler av varje? Har 30 boxar så rent spelmässigt behövs det inte fler, men ökar det prestigen?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Nån annan kanske har hunnit före, men jag har skickat en rova iaf :)

Byteshandeln hittar du i avelsbutiken, har man pegasuskonto kan man göra 3 byten per vecka, annars ett.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Ja, precis. Equus. Så innan du köper ett pass köper du en häst av nån på du litar på (buke is the shit!). Summan ska vara så hög att du bara har typ 10 equus på kontot. Sen köper du ditt pass för 3 equus (:D) och säljer sen tillbaka en annan häst för samma summa. Billigt och bra!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Det är svårt det där med ridcentren.

Men se till ha tillräckligt många anställda (gärna för många än för få), alla ska ha högsta lön.

Bara de största boxarna, linbädd i alla. Duscharna påverkar inte prestigen sägs det.

Morötter och hälsosörp! Minst 50 morötter och 40 hälsosörp/box.

Se till att ängarna alltid är minst 100% rena med 99% bördighet. Växla alltså varje dag. Använd även generöst med ängar (jag använder 29 tunnland till 30 boxar).

Höga dressyrfärdigheter på hästarna. Ta inte in några som är över 25 år och dödliga.

Tävlingar med hög färdighetsnivå och som går ofta. Hellre än sämre tävling varje dag än en skitsvår 1 gång/v. Köp även till en extra kapplöpningsbana.

Se till att ha en god ekonomi. Första dagen på sommaren så ska man odla vete på 5 stora ängar med fågelskrämma och använda gödsel. Då hinner man odla ytterligare en gång innan hösten och får in rejält med pengar.

Mer kommer jag inte på just nu :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag hinner inte vänta på svar så jag har reserverat en åt dig nu. :) Ta den om du vill, annars tar jag bort den imorrn bitti.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Åh, 1000 1000-tack:bow:
Åh så om bara ett par dagar ska jag kunna köpa mig ett pass :bump: är det ett pass/50 dagar som gäller alltså?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Tar bort reservationen igen, men skicka ett PM på Howrse om du vill ha tillbaka den. Vågar inte ha 0 i intagningsnivån längre :p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Vill du inte ha kvar maskoten efter att du nått målet kan jag tänka mig att köpa loss den stenade kraken om du vill. Jag kommer väl till det målet snart jag också. :D

Får se hur bra det går, av fyra avkommor har det blivit en hornbebis, så det kanske kan ta ett tag innan jag kommer få nån, om jag inte har en väldans tur. :crazy:

Om du inte är väldans intresserad av enhörningsavel och köp, så kan jag såklart även tänka mig att låna ut henne till dig, om det bara är målet du vill få avklarat. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

KL

Äntligen är min nya hopphäst färdigtränad! Den räcker inte riktigt hela vägen, som listorna ser ut just nu ligger den bara tvåa i hoppning... Hade dock tur och fick både en falabellabonus och en burk med fett innan jag hann anmäla till Grand Prix :D Håll tummarna för mig nu!

(Tack vare falabellabonusen igår så vann min travare :banana:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

kl

en snabb fråga gällande molntappar: kan man ge dem flera stycken på en gång, eller måste hästarna åldras emellan varje?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
533
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
621
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp