Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

det är helt otroligt hur ni vet allting!:bow:
var finns nån morotskryss ? har inte sett.

jag provade fölschemat, det funkade inte alls, för energin tog slut .
varför lär jag mej inte detta spel?
hur klarar ni av att leka med fölena så mycket? blir de inte utan energi hos er?????????:confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Om du använder ett fölschema med äng måste ängarna vara tillräckligt bra, dvs de ska ha nära 100% i bördighet. Annars får de inte tillbaka tillräckligt med energi och moral som det behövs. Annars är det nödvändigt att fölet har 100% i allt när den börjar fölleken, brukar den ha det? Samt att den ska helst ha 100% moral under hela fölleken, annars brukar den inte heller orka med.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

När du klickat på "registrera min häst"-knappen på hästens sida och kommit in på sidan där du väljer ridcenter. Om du då klickar på "Fler kriterier" kan du kryssa i en ruta med en morot framför. Om du har en häst med låga färdigheter så är det bäst att göra det på morgonen då det finns fler lediga platser då :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag brukar följa ett fölschema som jag hittade på Alwarions ridcenters sida. Man behöver inte ställa fölet på ängen alls, vilket gör att det funkar även på vintern. Tycker det funkar jättebra. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Körde en föllek precis med schemat jag följer, där äng ingår. Det är vinter på howrse nu, men det funkar ändå:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Och jag använder mig aldrig av föllekar där man måste stå på äng eller box dagtid. Men misslyckas i princip aldrig ändå ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Lite allmän fundering angående föllekarna eftersom jag också haft lite strul med dom då och då
Kan det vara att moralen inte var tillräckligt hög som 6 månaders som ställer till det?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Kl.
Har gjort en räd bland hästarna och lagt ut nästan alla till salu, har tjänat ihop 8 pass än så länge :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Ja, moralen måste vara 100% vid 6 månaders ålder, annars klarar man (oftast) inte lekarna.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Mitt 8 månadersföl vaknade nu med 93% moral, uppe i 99% efter rykt.

Nu har jag ju inte lekt klart med henne, men jag tror aldrig att jag har misslyckats med föllekarna. (Annat än första gångerna)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Okej, till på söndag alltså? Jodå det går bra :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL

Skulle bra gärna vilja ha 2 åp, så att jag kan betäcka den sista enhörningen idag också.
Tack på förhand :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL

Någon som kan hjälpa mig med passköp? Reservera isåfalle en häst för 471 900 till Thrse :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*Kl*

Är det jag eller är det bara skit i kalendern? Hitintills har jag fått:
01/09 Plutos pergament
02/09 Skräddarsydd sadel
04/09 Poseidons hästskor
05/09 Energi till dina hästar
06/09 10 x Rova
07/09 Skräddarsytt träns
08/09 Apollos lyra
09/09 2000 Equus

Inget som är något direkt att ha...
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag missade de första dagarna, men jag håller med dig. Jag hade hoppats på lite roligare grejer, som i förra årets julkalender ungefär. Men vi får väl hålla tummarna för en bättre julkalender sedan då. ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Måste nog hålla med dig, inget att hurra för direkt :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
247
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 070
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp