Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Åh vad snällt!:) Tusen tack! Jag får inte ge något förrän om åtta timmar står det, kan ge dig ett poseidons träns som tack.:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

fråga igen : lönar det sej att ge elous vind åt en färdig tränad häst??
eller gör den bättre nytta på en ung?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

fråga igen : lönar det sej att ge elous vind åt en färdig tränad häst??
eller gör den bättre nytta på en ung?

Alla föremål som ger + i färdigheter (sjöhäst, Eolus vind, Boreas Utfall, Guld Äpple, Medusas Blod, Atalante/Poseidon paket, Guld sporrar m.m.) lönar det sig att ge ifall du tänker tävla med hästen. Om du bara skal använda den till avel, är det bara Morfeus armar och eventuellt filosofens sten som är lönande (dels slipper du problemet med ÅP tar slut och du kan avla på hästen långt upp i hundra åren)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Knapp

Detta mailet fick jag idag:


Hej! jag rensar lite bland mina vänner och detta är bara ett väldigt enkelt test för att kolla om du verkligen är en vän om du skickar mig 1 åldrande poäng innan kl 19.30 så kommer du vara kvar

:grin:

Svarade bara att jag plockade bort den personen istället. Vilka tråkiga personer det finns alltså:crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Åh vad snällt!:) Tusen tack! Jag får inte ge något förrän om åtta timmar står det, kan ge dig ett poseidons träns som tack.:)

spara ditt träns och skor till du får en riktigt bra tävlings häst, så kan jag hjälpa digmed en sadel också:)

Ett allmänt tips till er som är nya och som väntar på biljett till GP-tävlingarna:

När ni får ett föl med GP poäng i elit klass, ge det ett husdjur som Grip eller Fenix(ger +poäng i dressyr FP under ett dygn varje gång den "väcks").
När fölet är gammalt nog att delta i ridlektioner(2 år), ge fölet ungdomens vatten och nyx paketet (innehåller bla en stjärna som gör att hästen vaknar 2 timmar tidigare varje dag, Morfeus armar och kronos timer) och delta i ridlektionerna (ger poäng i hästens två bästa ferdigheter) vid varje åldring, och träna de gula staplarna.

När hästen fyller 3 år ger ni den Atalante paketet som bla innehåller ett föremål så ni kan ge två klapp varje dag (räcker för att ge hästen 20-22% energi) Fortsätt med ridlektioner varje dag i tillägg till den vanliga träningen.

När hästen är 100 Blupad, ge den ett molntapps paket eller 20 molntappar men akta så hästen inte blir yngre än 10 år när den får molntappar. fortsätt att ge ridlektioner vid varje åldring ända tills hästen fyller 25 år samt lek med husdjuret ända tills det inte ger flera FP. För att få hästen att placera sig i yppersta eliten på GP-tävlingarna bör den utrustas med Poseidon paket, Boreas utfall, guldsporrar, guldäpple, medusas blod, det 5.element, samt övriga föremål som ger +poäng till FP.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Knapp

Detta mailet fick jag idag:


Hej! jag rensar lite bland mina vänner och detta är bara ett väldigt enkelt test för att kolla om du verkligen är en vän om du skickar mig 1 åldrande poäng innan kl 19.30 så kommer du vara kvar

:grin:

Svarade bara att jag plockade bort den personen istället. Vilka tråkiga personer det finns alltså:crazy:

:rofl:
jisses, de ska försöka med allt :p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Varför ska man akta sig för att hästen blir under 10 år?

Vet inte riktigt om det fortfarande är så, men en häst jag hade tappade på Blup då han blev 9 år och 10 mnd, i och för sig inte så farligt då två lektioner åter höjde till 100 Blup, men iriterande om man lägger en betäckning och denna blir accepterad innan hästen åter är 100 Blupad
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Hej all ni lika tokiga som jag! Vad roligt att det finns en tråd om Howrse här!!! Jag heter Cha9 även där och blir naturligtvis gärna vän m flera!

Blev så besviken när jag såg målen för sista pusslet...:( De andra har gått så strålande bra (är på 4, bara inloggningarna kvar) - men råd att köpa en massa Y-horn har jag inte.. Får väl göra ett försök ändå.. Om någon har gott om filosofens sten kanske den vill byta/sälja? Har heller inget hörningssto, men hoppas få låna en av en vän IRL.

Har någon en riktigt bra arabhingst (BLUP över 410) och kan tänka sig en betäckning?
PMa gärna mig i Howrse i så fall. :) Mvh Cha9
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Fick ingen biljett, dock en grip!:) Tror jag ger upp med att försöka mer med pusslet nu, lär inte få någon biljett så det känns rätt kört.:p

Svårt att få tag i så många grejer då man inte kommit så långt i spelet.
En tanke som slog mig, vad ser ni som skräphästar, elithästar och allt däremellan med tanke på GP? Vet ju att en häst med 350 GP inte är så mycket och att en på över 400 är super, men däremellan?

Själv kan jag bara köpa på auktioner än och där går de oftast inte över 370 nånting.:p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

En tanke som slog mig, vad ser ni som skräphästar, elithästar och allt däremellan med tanke på GP? Vet ju att en häst med 350 GP inte är så mycket och att en på över 400 är super, men däremellan?

Det går inte att svara så generellt. T.ex. en PRE eller Lusitano med bara 400 i GP är rätt kass, medan en del andra raser är skitbra. Det beror helt på hur långt just den rasen har avancerat. Ett tips är att kolla rankingen för hästarnas genetik, så får man ett bra hum om hur bra hästen är.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Men det spelar bara roll om man har tänkt avla. En ren tävlingshäst "ska" ju vara valack.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Hehe jag spammar inte tråden längre eftersom jag inte har så mycket tillgång till internet längre :p Ryktar hästar via mobilen till pusslet :angel::D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*kl*

Hur går det för alla på pusslena då?

Är rätt dött här i tråden ju :P
jag sitter och funderar på hur man skall kunna få en häst till 40 år :eek:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*kl*

Hur går det för alla på pusslena då?

Är rätt dött här i tråden ju :P
jag sitter och funderar på hur man skall kunna få en häst till 40 år :eek:

Jag lyckades :D Kostade mig 2 orkidéer, men dom hade jag redan på lager.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Betäckte min enhörning med tvillingar imorse, förbereder för 5'e pusslet. Men med min tur kommer det två hornlösa :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
249
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 072
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp