Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag har alltid kört en variant av Blupandet som snyggve säger, och jag tycker man får ut mesta möjliga träning på så sätt. Och för mig så får jag mer energi av maten om man ger den runt 80% än vid längre %. :) men kanske är olika på olika raser vad vet jag :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag ger alltid hela ransonen på samma gång. Man lär sig ju ungefär hur mycket varje häst brukar behöva på en dag.

Jo det förstås. Kanske inte är hela världen heller om det skulle bli en aning för lite eller för mycket.
Jag testade förresten att ge maten när energin är högre, och det stämmer. Med energinivå på ca 70-80% så fick hästen runt +7 i energi, jämfört med runt +1 när energin var lägre. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jo det förstås. Kanske inte är hela världen heller om det skulle bli en aning för lite eller för mycket.
Jag testade förresten att ge maten när energin är högre, och det stämmer. Med energinivå på ca 70-80% så fick hästen runt +7 i energi, jämfört med runt +1 när energin var lägre. :)

Oj, jag får +18 energi om jag matar runt 80%, har en fullstor så den äter ju mycket.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Har haft en bra föl dag idag x) först 2 hingstar som kommer få 470.79 i genetik , och sedan en enhörnings hingst :banana:


Men nu skulle jag behöva 2 ÅP:n för att få reda på om andra stoet också fött enhörning :o Heter Thrse där ifall någon snäll människa vill skänka ett ÅP till mig , kan såklart ge tillbaka redan imorgon!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag kan skicka men är inte alls säker på hur man gör:o

*kl*
Jag börjar få riktigt dåligt samvete över enhörningen jag har ute för betäckningar:p av 25 avkommor är det endast EN som fått horn.. och den är min:o:rofl:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Tror man måste va vän , gå in på min profil och klicka på skicka gåva. Tror de är så de funkar?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Tusen tack <3 :D

Vill du att jag skickar tillbaka imorgon?

KL
Gud vad pinsamt :S jag räknade fel och behöver ennu ett ÅP. Jag har lovat mig själv förut att aldrig vara så oförskämd och tigga ÅP , men jag köpte ju ett nytt enhörnings sto idag :angel: Dock har hon ungdomsvatten så de går åt extra mycket ÅP
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*KL*

Lite nyfiken, är det någon här som säljer pass? Och hur mycket tar ni i sådana fall per pass? (Menar främst i equus)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Nån som kan hjälpa mig med ett mål? Skulle behöva sälja en häst för 35 000e. Köper givetvis tillbaka en direkt efteråt för samma peng :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
252
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 075
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp