Ja troligtvis på hanteringen.Måste ha brutit direkt då, annars skulle ju siffror synas..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja troligtvis på hanteringen.Måste ha brutit direkt då, annars skulle ju siffror synas..
Ja troligtvis på hanteringen.
BC. Ägaren avstod skott pga nån som sagt att det är risk att BC utvecklar skotträdsla på MH Hunden är skottfast, så även om jag skiter fullständigt i resultaten så hade det ju varit kul att få fastheten på papper
Stämmer. De kommer före hanteringen.Innan väl? Annars borde den ju fått siffror på de två översta?
Den måste ha brutit redan vid hälsningen i början.Stämmer. De kommer före hanteringen.
Ja precis.Den måste ha brutit redan vid hälsningen i början.
Ja precis.
Jag har sett det på en Aussie en gång. Hunden uppträdde undvikande med aggression. Ägaren proppsade på att fortsätta men när testledaren skulle ta kopplet så bröt beskrivaren för hela hundens kroppsspråk signalerade att den var påväg att brissera.
Vid ett MH vi deltog i så skedde det på första ekipaget. En Malle sög testledaren i handen riktigt illa vid hanteringen. Vi hade inte anlänt då så det var inget vi såg. Men hela dagen blev förskjuten med ett par timmar eftersom de var tvungna att få fram en nyOch jag har sett det med en rottis. Otroligt obehaglig situation, och tufft när ägaren inte förstår allvaret. Fortsätter testledaren i en sån situation så kan det ju bli otäcka skador som följd (och rapp. A på hunden vilket ju är ännu värre än att bryta MH).
Vid ett MH vi deltog i så skedde det på första ekipaget. En Malle sög testledaren i handen riktigt illa vid hanteringen. Vi hade inte anlänt då så det var inget vi såg. Men hela dagen blev förskjuten med ett par timmar eftersom de var tvungna att få fram en ny
Jag blir faktiskt riktigt sur på den typen av ägare. Det är så respektlöst mot oss som är funktionärer, ett hundbett kan ju förstöra en hand helt om det tar illa. Är de så aggressiva att de hugger utan provokation så ska de inte vistas bland folk (och kanske inte ens få finnas öht).Och jag har sett det med en rottis. Otroligt obehaglig situation, och tufft när ägaren inte förstår allvaret. Fortsätter testledaren i en sån situation så kan det ju bli otäcka skador som följd (och rapp. A på hunden vilket ju är ännu värre än att bryta MH).
Jag vet en dvärgschnauzer som fått fördjupad genomgång pga aggressivitet. Jag undrar verkligen vad som hände, eller hur den hunden är i vardagen.Jag blir faktiskt riktigt sur på den typen av ägare. Det är så respektlöst mot oss som är funktionärer, ett hundbett kan ju förstöra en hand helt om det tar illa. Är de så aggressiva att de hugger utan provokation så ska de inte vistas bland folk (och kanske inte ens få finnas öht).
Jag gillar f ö att vi har fördjupande samtal på BPH och att det blir kryss på det. Det ger möjlighet att fånga upp hundar som beter sig olämpligt men som ännu inte kommit till bett. Av alla hundar jag sett är det dock bara en som hamnat där så det är som tur är ganska ovanligt. Jag gillar också att det ges möjlighet att avbryta ett moment som hantering men ändå få fortsätta provet eftersom hunden kanske har andra förtjänster eller brister utöver de som prövas i det allra första.
Jag gillar f ö att vi har fördjupande samtal på BPH och att det blir kryss på det. Det ger möjlighet att fånga upp hundar som beter sig olämpligt men som ännu inte kommit till bett. Av alla hundar jag sett är det dock bara en som hamnat där så det är som tur är ganska ovanligt. Jag gillar också att det ges möjlighet att avbryta ett moment som hantering men ändå få fortsätta provet eftersom hunden kanske har andra förtjänster eller brister utöver de som prövas i det allra första.
Lite orelaterad fråga, men ingår det i beskrivningen av hanteringen att testledarna ska sätta sig på huk med hunden, oavsett storlek? Det gjorde de nämligen när Winter var testhund på en utbildning för testledare, och det var ... uhm ... mindre lämpligt på boxer. Nu är det ju inte en ras som oftast går BPH utan MH, där man inte gör så, men det kanske finns fler helvilda större raser.
Ja det ingår, man ska sätta sig på huk vid hanteringen av alla raser oavsett storlek.
/ Tidigare testledare för BPH.
Man håller fast dem i halsbandet. Går det ändå inte att genomföra hanteringen så tvingas vi avbryta. Vi har haft väldigt många olika raser inkl boxer och det är inte något problem om de är glada men trygga.Tack för svar! De som gjorde det för oss tyckte nog det var mindre praktiskt eftersom båda boxrarna tog det som en inbjudan till typ brottningslek.
Man håller fast dem i halsbandet. Går det ändå inte att genomföra hanteringen så tvingas vi avbryta. Vi har haft väldigt många olika raser inkl boxer och det är inte något problem om de är glada men trygga.
Vanligaste rasen är nog labbe. Vi har väldigt mycket Cane Corso hos oss, och RR. Det är nog lokalt att det är mest småhundar. Eftersom det oftast är unga hundar så är det inte ovanligt att de är lite ouppfostrade och yviga, men det är ju därför vi har vana hundmänniskor som TL.Ja, det gick den här gången också, men både testledarna (som ju var under utbildning) och de som var där för att bedöma dem blev lite överraskade (och kunde knappt sluta skratta ). Som det lät på dem så hade ingen av dem stött på boxer på BPH tidigare utan var definitivt mer vana vid mindre raser. Men Winter tycker om att vara i ögonhöjd.
Visa bifogad fil 69314
Vanligaste rasen är nog labbe. Vi har väldigt mycket Cane Corso hos oss, och RR. Det är nog lokalt att det är mest småhundar. Eftersom det oftast är unga hundar så är det inte ovanligt att de är lite ouppfostrade och yviga, men det är ju därför vi har vana hundmänniskor som TL.
I moment 6 som bilden visar är det dock ingen hantering och figuranten kan förbli stående i sista delen om hunden är stor och bufflig. Det är bara vid hanteringen som TL ska böja tillräckligt på benen för att inte luta sig över hunden.
I moment 6 som bilden visar är det dock ingen hantering och figuranten kan förbli stående i sista delen om hunden är stor och bufflig. Det är bara vid hanteringen som TL ska böja tillräckligt på benen för att inte luta sig över hunden.