Jag brukar inte kommentera på andras bedömningar men det går inte att komma ifrån att vi skiljer oss åt lite i hur vi uppfattar hundar. Den här hunden springer mycket, ingen tvekan om att energin ska vara en 4:a. Men sen uppfattar vi olika. Jag (som bara har filmen och en mobilskärm att utgå från) upplever inte att hunden leker så mycket i de första delarna, den springer mest och kollar på annat och leksaken råkar liksom bara vara i munnen. På sista delen drar den mycket och leker MED själva leksaken men inte en enda gång (vad jag ser) så bjuder den in själv. Därav når den inte upp till en 4:a i lekfullhet enligt mig. Men gott och väl en 3:a vilket ofta är mer önskvärt för de flesta.
Nej, hon bjuder inte in här vilket ju också framgår tydligt av beskrivaren i både spindel och protokoll? Där har hon inget på lekintresse föraren.
För mig kvittar det faktiskt. Majoriteten av syskonen fick 4/3 (kommer inte ihåg vilken det var 4 på och 3 på, kan nog variera) och jag tycker att de alla var hyfsat lika och enda stora skillnaden var väl i den passiva dragkampen där jag tror Cessna var något mer intensiv och drog mer/längre än de andra. Annars var de nog hyfsat lika och för mig är det siffror jag är nöjd med oavsett.