Trevligt med de två första men jisses vad han reagerade på överraskningen. Tog han sig fram själv till den sen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han ”skakade av” sig händelsen som syns på filmen, kissar i det höga gräset och sen går han fram och kikar på figuren. Han tar kontakt med den med viftande svans.Trevligt med de två första men jisses vad han reagerade på överraskningen. Tog han sig fram själv till den sen?
Figuranten stannar först tyst i gömslet 10(?) sekunder, sedan lockar figgen på hunden i 10(?) sekunder, och efter det lämnar figgen gömslet och leker på linjen samtidigt som hon eller han lockar på hunden. Jag ser inte vad som händer bakom buskarna, men om din hund inte hann fram förrän figuranten precis lämnade gömslet är det en tvåa. Hunden ska alltså fram til figgen, inte bara cirkulera runt i närheten.
Någon som kan säga varför han fick en tvåa på nyfikenhet (går fram när figurant är aktiv på linjen)?
Edit: gömmet är svårt att se men det är alltså den lilla förtätningen av busk/sly man kan se vid ca -24
Figuranten stannar först tyst i gömslet 10(?) sekunder, sedan lockar figgen på hunden i 10(?) sekunder, och efter det lämnar figgen gömslet och leker på linjen samtidigt som hon eller han lockar på hunden. Jag ser inte vad som händer bakom buskarna, men om din hund inte hann fram förrän figuranten precis lämnade gömslet är det en tvåa. Hunden ska alltså fram til figgen, inte bara cirkulera runt i närheten.
Hoppas att beskrivaren hade bättre utsikt över gömsle och hund! Tycker inte du ska bekymra dig över tvåan, din hund har gjort ett mh som vilken tjänstehundsuppfödare som helst skulle vara fullkomligt nöjd med.
Va kul!I helgen har en av min Dahlias avkommor gått ett godkänt MT så nu väntar bara exteriörbeskrivningen innan titeln Korad
Min uppfödare är den enda DS-kenneln med numera hela 6 korade hundar, så himla kul!
I övrigt är det 5 andra DS som i år klarat MT vilket är en hög siffra jämfört med senare år. Nästan alla är peppar och salt som klarat MT sedan det gjordes om 2007.
Vad har jag sagt om att lägga nya raser till hundbuketten som jag önskar mig!I helgen har en av min Dahlias avkommor gått ett godkänt MT så nu väntar bara exteriörbeskrivningen innan titeln Korad
Min uppfödare är den enda DS-kenneln med numera hela 6 korade hundar, så himla kul!
I övrigt är det 5 andra DS som i år klarat MT vilket är en hög siffra jämfört med senare år. Nästan alla är peppar och salt som klarat MT sedan det gjordes om 2007.
Grattis, så roligtI helgen har en av min Dahlias avkommor gått ett godkänt MT så nu väntar bara exteriörbeskrivningen innan titeln Korad
Grattis, så roligt
Jag hoppas att det blir fler MT i SSPKs regi inom de närmaste året, för jag vill verkligen försöka kora Maze innan det är för sent. Ultima skulle jag göra det med men när man bor i Norrland och inte kommer med på MT för att man inte har en bruksras så är det inte så lätt tråkigt nog... Nu sket det sig för att Maze gjorde sitt BPH bara två veckor innan SSPKs MT och när jag bokade det så visste jag inte om MTt . Jag hoppas verkligen att det blir ett nytt MT innan Maze fyller 4år så att vi kan testa i alla fall
Kombinationen av osäker hund och förare med ångest känns ju så där.... Kanske kan sambon gå med hunden istället? Frågan är om jag ens hade valt att göra bph med en uttalat osäker hund, men se till att det är den trygga av er två som går med hunden, för att inte göra det värre.Hej alla bph-kunniga!
Jag har precis anmält mig och sambon och vår ena hund till bph. Hunden är reaktiv och jag får lätt ångest och katastroftankar, så när jag nu läste igenom alla moment så såg jag bara det värsta möjliga framför mig och kände hjälp, vad har jag gjort
Är det någon här som har erfarenhet av att gå bph med reaktiv/rädd/osäker hund? Någon som sitter på film där sådan hund beskrivs? Är det vanligt att behöva avbryta och hur illa måste det vara för att det ska avbrytas? Anser ni att det för hundens skull kan vara dåligt att gå bph? Andra tankar?
Hej alla bph-kunniga!
Jag har precis anmält mig och sambon och vår ena hund till bph. Hunden är reaktiv och jag får lätt ångest och katastroftankar, så när jag nu läste igenom alla moment så såg jag bara det värsta möjliga framför mig och kände hjälp, vad har jag gjort
Är det någon här som har erfarenhet av att gå bph med reaktiv/rädd/osäker hund? Någon som sitter på film där sådan hund beskrivs? Är det vanligt att behöva avbryta och hur illa måste det vara för att det ska avbrytas? Anser ni att det för hundens skull kan vara dåligt att gå bph? Andra tankar?
HejHej alla bph-kunniga!