stor långbent labrador?

FadeAway

Trådstartare
Hade för några dagar sen besök av en hanhund i trädgården. Såg ut som en stor svart långbent labrador. Maffig men utan den klassiska burkigheten hos labradorer. Skitsnygg tyckte jag. Finns det nån ras som ser ut sådär eller är det dags att ge upp och inse att det säkerligen var en blandras ;)

Sv: stor långbent labrador?

var det min? :D. labradorer kan se lite olika ut. jaktlabbarna är ibland mer långbenta och slimmade än vanliga labbar. min ska vara en blandning av de olika typerna och ser inte så rastypisk ut. Långben. är en bit över 60 cm i mankhöjd och väger ca 35 kg.

Senast ändrad:

Denna skulle jag säga var närmare 70-75. Min goldentik är rejäl och väger runt 30. :o Jag upplevde denna som betydligt större. Mer modell åt en GD (men mindre och mer kompakt då). Svårt när man inte har någon ägare att fråga :crazy:

var det min? :D. labradorer kan se lite olika ut. jaktlabbarna är ibland mer långbenta och slimmade än vanliga labbar. min ska vara en blandning av de olika typerna och ser inte så rastypisk ut. Långben. är en bit över 60 cm i mankhöjd och väger ca 35 kg.

Snygg :love: Skulle klart kunna tänka mig att ha en "Långben" som ser sån ut själv.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 383
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 692
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 868
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 869
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10