Stor hundvänlig camping?

bollen__

Trådstartare
Vi har tidigare haft vår rasspecial på orsa camping. Men folk tycker att den ligger för långt norrut så vi skulle behöva byta.
Undrar var ni varit på utställning/tävling eller liknande? Vi behöver både stugor och campingplatser. Det brukar vara ca 80-100 anmälda.
Hittar bara campingar med ca 20-25 hundtillåtna stugor och det blir för lite!

Vi har tidigare haft vår rasspecial på orsa camping. Men folk tycker att den ligger för långt norrut så vi skulle behöva byta.
Undrar var ni varit på utställning/tävling eller liknande? Vi behöver både stugor och campingplatser. Det brukar vara ca 80-100 anmälda.
Hittar bara campingar med ca 20-25 hundtillåtna stugor och det blir för lite!

Detta gillar jag!! :D
Kom längre söder ut. Helst hela vägen hit, till Vänersborg hehe ;)

Hur är det med Backamo? (@Voff du har väl koll?)
Backamo är bra för detta. Har flera stora hundläger, utställningar och event varje år.
2 byggnader m 75 bäddar fördelat på 2 bäddsrum (och 3 st 6-bädds) för hund samt en hundfri byggnad. Kök finns i alla byggnader. Finns också matsal med modernt storkök, mindre lunchhus med ca 50 platser, gillplats, egen sjö med hundbad (och hundfritt bad) gräsytor för träning, grusad paddock för träning, spårskog kan fixas, hundbutik på området.
Finns även ställplatser med elstolpar för husvagn/husbil

Staffeklubben kör sin rasspecial i Gränna på grännastrandens camping. Har varit strax över 400 hundar anmälda senaste 2 åren som tävlat i 3 dagar.

Backamo är bra för detta. Har flera stora hundläger, utställningar och event varje år.
2 byggnader m 75 bäddar fördelat på 2 bäddsrum (och 3 st 6-bädds) för hund samt en hundfri byggnad. Kök finns i alla byggnader. Finns också matsal med midernt storkök, mindre lunchhus med ca 50 platser, gillplats, egen sjö med hundbad (och hundfritt bad) gräsytor, spårskog kan fixas, hundbutik på området.
Finns även ställplatser med elstolpar för husvagn/husbil
Här har du alltså svaret @bollen__ Det är till Backamo ni ska :D (tack @Voff för infon :) )

Annars vurmar jag ju väldigt för Orsa

Voff/fd Orsing och kommer alltid att förbli i själ ich hjärta ;)
Ja jag gillar ju Orsa och vi ryms där! Men folk gnäller och antalet anmälda gick ner. :/
Backamo lät bra! Finns hemsida?

Kl
Tånga hed var inte ledigt har jag för mig . Om det inte bara var nästa år det var upptaget!

Staffeklubben kör sin rasspecial i Gränna på grännastrandens camping. Har varit strax över 400 hundar anmälda senaste 2 åren som tävlat i 3 dagar.
Finns det mycket stugor där ? Vet att klubben haft i Gränna men kanske inte är samma för det var en liten camping lät det som !

Vi har vår rasspecial och även specialklubbsutställning på Vilsta camping i Eskilstuna där finns även sporthotellet och stugor att bo i. Ligger fint vid vattnet med stora gräsytor.

Ja jag gillar ju Orsa och vi ryms där! Men folk gnäller och antalet anmälda gick ner. :/
Backamo lät bra! Finns hemsida?

Kl
Tånga hed var inte ledigt har jag för mig . Om det inte bara var nästa år det var upptaget!
Hemsida finns. En dålig en. Heter Backamo lägerplats.
Ny hemsida ska fixas till våren men du kan ringa dit med frågor.

Vi har vår rasspecial och även specialklubbsutställning på Vilsta camping i Eskilstuna där finns även sporthotellet och stugor att bo i. Ligger fint vid vattnet med stora gräsytor.
Såg jättefint ut! Känns som att det låg rätt bra till också. Tack för tipset!

Såg jättefint ut! Känns som att det låg rätt bra till också. Tack för tipset!

Jag vet inte hur det är att bo där men det är jättebra för utställning och tävlingar! Skönt att svalka sig i ån efteråt ;)
Eftersom det ligger så pass centralt har ju folk möjlighet att bo på andra ställen i och runt Eskilstuna också samt de i Stockholm kan bo hemma :D

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 923
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 541
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 518
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur