stor hund och liten bil

fryckan

Trådstartare
Är det nån som använder sig av den kombon? jag har en stor golden och kommer eventuellt köra en Nissan almera ett tag och undrar om någon tycker att det finns hopp för detta :p

Vilken årsmodell av Almera är det? De är lite olika byggda beroende på vilken årsmodell det är och därmed är möjligheterna lite annorlunda :p

Hm, går nog inte att ha en hund i bagaget på en sån, så antingen får man ha någon typ av bur i baksätet, lastgaller bakom framsätena, eller i värsta fall bilsele på hunden i baksätet.

Jag själv skulle inte välja det om det inte verkligen behövdes. Med det sagt, jag har själv kört runt med saluki i en Nissan Micra från -01... Det kändes otroligt bra när jag sedan bytte till en ordentlig kombi.

Om jag skulle ha hund i liten bil igen så skulle jag fälla ner baksätena och sedan sätta någon typ av galler mellan framsäten och bagageutrymmet, tror jag. Tänker mig att ett sådant här borde fungera:
939215_grande.1435571200.jpg

Jag önskar verkligen att det fanns någon perfekt hundbil. En liten bil, med framsäten och stort bagageutrymme. Jag behöver inget baksäte. Bilen ska vara bensinsnål och säker i en eventuell krock. Jag har hittills inte sett någon sådan :(
(det kan tilläggas att jag vägrar skåpbil. Jag vill ha en Lamborghini, en BMW i8 eller en Pagani Zonda. Ni fattar stilen ;) )

@Red_Chili Det går ju att köpa en bil som har den säkerheten och bränsleåtgången man vill, och sedan bygga om den. Ut med baksäterna, montera en plan golvyta (som är uttagbar), installera lastgaller, in med lite gamla madrasser, klart. Eller dela av utrummet och bygga en egen inredning så man får separata "burar". Finns en borzoi-uppfödare som byggde om en större familjevan på motsvarande sätt, blev jättebra.

Jag skulle aldrig köra med hundar och enbart ha lastgaller. Visst det är säkert för passagerarna, men hunden kan hoppa/ramla ut om rutorna går sönder och antingen hamna under bilen eller springa iväg i panik. Man kan beställa bur med bilens mått till alla bilar.

Fördelarna med att sätta in en bur istället för galler är dock att vid en olycka kan sidofönstrena krossar och hunden komma ut, finns tyvärr fall med försvunna hundar som av chocken stuckit till skogs och inte hittats igen. :(

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 778
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
917
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2