Jag har letat häst länge och har nu äntligen hittat en jag faktiskt tycker om. Det som får mig att tveka är att han är så stor. 5 år och drar 180 i manke. jag själv är ca 165 och är väl rätt normal i kroppen, mot det lite mindre hållet. Jag öppnade för diskussion med hon som äger stallet jag tänker stalla upp i. Hon är även instruktör. Hennes tankar är att han är på gränsen till för stor, hon tror att på hobbynivå så är det nog inga problem, utan det är när man siktar högre det kan bli jobbigt att trycka ihop en så stor häst för mig i dom lite mer avancerade skolorna. Inte omöjligt men att det kan ta längre tid att nå målen och det kan bli kämpigare.
sen är han rätt ouppfostrad och bufflig så hon tror det kan bli mycket häst att hantera från marken.
Jag gillade verkligen denna häst, och jag har möjlighet att testa han fler gånger. Men jag blev ändå lite tveksam efter dialogen med henne.
Hur resonerar ni kring stora hästar? Ni som har så pass stora hästar, i vad och när har ni stött på problem?
Tankar?
sen är han rätt ouppfostrad och bufflig så hon tror det kan bli mycket häst att hantera från marken.
Jag gillade verkligen denna häst, och jag har möjlighet att testa han fler gånger. Men jag blev ändå lite tveksam efter dialogen med henne.
Hur resonerar ni kring stora hästar? Ni som har så pass stora hästar, i vad och när har ni stött på problem?
Tankar?