Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag minns fortfarande den underbart härliga känslan av frihet när man tagit körkort och köpt bil (i mitt fall en gamma rostig vit 240 GL), bara jag har pengar till bensin så kan jag ta mig precis vart jag vill!
Hon kommer att ha fri tillgång på bil, fast förstås betala bensinen.
Om det inte hade varit för att det är svindyrt att försäkra när man är så ung hade hon fått bilen också !
Jag minns det där. När barnen fick sina körkort. En sån otrolig lycka och befrielse...även för mig om jag ska vara ärlig.
Så skönt att efter flera år av pusslande med tider, körningar "halva nätterna" osv kunde dom fixa allt sådant själva...
Som ensamstående kändes det som en enorm lyx att kunna lyfta luren och be dom köpa hem den där glömda mjölken eller vad det nu var
Förstår precis för mina tre (!) barn har tagit körkort i år. Den äldsta som fyller 20 om tre veckor tog i februari, 18-åringen tog i augusti, två veckor efter födelsedagen och 16-åringen tog för lätt mc i juni!
Stor frihet för både dem och oss, men det blev mycket pengar på en gång!
Dessutom var jag ju tvungen att köpa ny bil eftersom min gamla polo nu är till dotterns förfogande. 18-åringen åkte iväg till England som au pair, så hon behövde ngen just nu...
Vill bara tillägga en sak om hur skönt det är när "alla" barnen fått sitt kökort.
Nyss ringde sonen o sa :
-Jag åker till Landvetter och hämtar syrran vid flyget, så kan du va hemma "morsan"
Hur skönt som helst...
Och sen på tal om glädje o körkort...måste bara få berätta att min 39 åriga lillbror som har mild grad av Downs syndrom idag har fått sitt efterlängtade C kort! DET är stor lycka för honom, och för oss i hans närhet!!!
Hästmänniskan
Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst..
Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.