Stor box eller två mindre?

Ellyne

Trådstartare
Vad tycker ni? Jag ska inreda ett litet pyttestall och har två alternativ.
Antingen kan jag göra en stor box som båda hästarna (2st) kan stå i, 5x4m.
Eller så delar jag av dem i mitten och då blir de ca 2,4x4 (9,6 kvm) alltså väldigt avlånga.
Båda måttet är tillåtna enligt djurskyddsmynd. men vilket tror ni blir bäst?

Sv: Stor box eller två mindre?

Jag hade nog gjort två små. Lättare med maten om nån blir skadad osv sen blir de ju inte så jätte små ändå tycker jag utan helt aceptabla storlekar.

Nu har jag inte kollat men i mitt minne klingar en klocka att kortaste sidan måste vara minst 2,5 meter. Bestämmelserna finns på nätet - sök upp och läs!

Personligen är jag mycket emot gruppbox till fullvuxna individer. För stor skaderisk och minst sagt psykisk terror för den lägre i rang om de inte är riktigt nära kompisar. Att dela instängd box med min häst är inget jag skulle önska någon annan häst.

Bygg en stor box med möjlighet att dela av till 2 boxar om du behöver. en löstagbar mellanvägg, eller en som sitter med gångjärn i ena sidan som du skuter åt sidan och sätter fast mot väggen när den inte används. Då kan du anpassa efter behov. Flexibelt!

Bygg en stor box med möjlighet att dela av till 2 boxar om du behöver. en löstagbar mellanvägg, eller en som sitter med gångjärn i ena sidan som du skuter åt sidan och sätter fast mot väggen när den inte används. Då kan du anpassa efter behov. Flexibelt!

Smart! :idea:Vilken bra ide!:D tack!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 695
Senast: Enya
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 356
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Har ni några tips på sele till mindre hund(chihuahua ca 4kg) ? Tycker det är så svårt att hitta någon som sitter bra. Har provat många...
Svar
11
· Visningar
1 316
Senast: LECH
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 873
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar