Sv: ston + valacker i samma hage?
Ja, jag trodde nog själv att jag hade en sådan valack. Såg aldrig att han klättrade eller försökte betäcka, nej inte när vi såg på. Men så en dag kom jag på fanskapet när han var 22 år gammal, då fick han gå med ett sto just därför att han inte betäckte och därför att det fanns bara ett sto i hela stallet som behövde en kamrat. Han åkte ut därifrån, och stoet flyttade.
Jag vill nog påstå att i de tätaste vassen simmar de riktigt fula fiskarna.
*kl*
Jag undrar vart alla hittar dessa valacker som inte betäcker?
För tror fortfarande aldrig jag släppt in någon valack i stoflockar utan att de försökt betäcka, fast de blivit insläppta där just för att dom har ägare som säger att dom är vanan att gå med ston och har aldrig ens försökt klättra.
Ändå är dom där och klättrar vid första brunsten på något av stona...
Så inga mer blandflockar för min del, även om jag tycker det oftast fungerar helt problemfritt så länge inget sto brunstar.
/Camilla
Ja, jag trodde nog själv att jag hade en sådan valack. Såg aldrig att han klättrade eller försökte betäcka, nej inte när vi såg på. Men så en dag kom jag på fanskapet när han var 22 år gammal, då fick han gå med ett sto just därför att han inte betäckte och därför att det fanns bara ett sto i hela stallet som behövde en kamrat. Han åkte ut därifrån, och stoet flyttade.
Jag vill nog påstå att i de tätaste vassen simmar de riktigt fula fiskarna.