Ston som går över tiden?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Martina_85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 107
M

Martina_85

Hur vanligt är det för ston att gå över tiden. Mitt sto var beräknad till i Onsdags, men inget föl än. Väntar spänt på den lilla att ploppa ut :) Hon har bara lite gulaktig råmjölk i juvrena (genomskinligt) Hur långt kan det vara kvar? Och hur hade ni vakat på nätterna om det var ert sto?

Sv: Ston som går över tiden?

Det är ganska vanligt att ston går över. Ett sto som vi kände. ( hon är död nu) hon gick alltid äver 19-23 dagar.
Jag skulle vaka med någon typ av kamera så maN slipper störa stoet. Då har man även koll på om fölisen äter som den skall.

2005 gick mitt sto 12 månader o två dagar, innan hon fölade. Det var inte roligt, jag började vaka 4 veckor innan beräknad tid, o höll på till hon hade fölat!:crazy: Det blev ett sto föl.

River var beräknad till den 8 mars i år, ett sto föl kom den 30 mars.

Hur vanligt är det för ston att gå över tiden.

Du kan titta på en tråd här på Avelsforumet som heter " antal dagar och resultat", där finns det ganska nära slutet både kurvor och diagram på antal dagar och om det blev sto eller hingst.
Själv väntar jag på dag 344 idag, och tröstar mej med att titta på kurvan ibland.

Mitt sto var beräknat till 12e september men fölade den 4e november :cool:
Då kan vi börja prata om hur det är att VÄNTA, märrskrälle.

Ganska vanligt tycker jag.
Iår gick vårt new forest sto tre veckor över -igen-

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej... 2
Svar
25
· Visningar
2 707
Senast: Karro-Lina
·
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
1 127
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: Ketrawzc
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 145
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka