L
Louelle
Har följt med i era diskussioner här på avel ganska länge, sällan jag skriver något men en sak som jag har tänkt på tänkte jag fråga er nu.
Det pratas ofta hingstar här, vilka man ska välja, för och emot osv.
Men vad har ni egentligen för krav på era egna ston? Vad ska dom ha presterat för att få sättas in i avelsboxen? Några krav har man väl på sig själv om man vill komma någon vart med sitt avelsarbete.
Hingstar kritiseras ju ofta här för att de inte har tillräckliga meriter eller ext. poäng.
Vad har ni för krav på standard innan ni sätter ett föl till värden?
Räcker det med att ert sto kanske kunde ha blivit något bra innan den skadade sig eller ställer ni krav på att den faktiskt har uträttat något?
Vore intressant att höra era tankar om det, berätta gärna om era ston.
Det pratas ofta hingstar här, vilka man ska välja, för och emot osv.
Men vad har ni egentligen för krav på era egna ston? Vad ska dom ha presterat för att få sättas in i avelsboxen? Några krav har man väl på sig själv om man vill komma någon vart med sitt avelsarbete.
Hingstar kritiseras ju ofta här för att de inte har tillräckliga meriter eller ext. poäng.
Vad har ni för krav på standard innan ni sätter ett föl till värden?
Räcker det med att ert sto kanske kunde ha blivit något bra innan den skadade sig eller ställer ni krav på att den faktiskt har uträttat något?
Vore intressant att höra era tankar om det, berätta gärna om era ston.