• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Excellent
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 911
E

Excellent

Min Kilroy tog en mus idag!!! :banana: Vi har massor av möss i huset och jag gillar inte råttgift (eller råttfällor). Är dessutom rädd att hundarna ska äta det (eller stoppa fram nosen), så det blev en biologisk musfångare istället. Nu är han 6 månader och har två "confirmed kills"... *överlycklig*

Sv: *stolt*

Kul ! Vänta du bara, min utekatt plockar gladeligen hem 20-30 st varje år. Då bor vi i ett tätbebyggt område med konkurrens. Alltså fler katter än hon som jagar. Men vi har åkrar på en sida, gissar att det är en mycket trevlig jaktplats.

Visst är man en stolt moder, när den lille tar sin första mus... :smirk:

Minns när jag trodde min Russin tagit sin första lilla mus... (han var dessutom ganska "sen" med att fånga möss.. ).
Jag var så glad, och visade hela min familj, och vi fick oss ett gott skratt, när vi insåg att att han inte alls tagit en mus, utan ett torkat löv.. :crazy: :D

Hahahaha... å den var klockren! Vad gulligt...
Min "mellan"kisse har nog inte tagit en mus i hela sitt liv, men vi trodde hon var den grymmaste musfånfaren världen skådat... hon kom hem med 3-4 möss/dag... tills vi upptäckte att hankatten fångade dom å gav i kärleksgåva till henne som i sin tur gärna tog emot berömmet från matte :D. Hihi..

:rofl:

Ja, efter "historien om det torkade lövet", var delar av familjen mycket misstänksamma mot Russins förmåga att kunna ta en mus, så när han väl började fånga möss sa de att "han har förmodligen hittat ett par självdöda nere på gärdet" :smirk:

Kilroy får gärna plocka 20-30 st....i huset! Håller på att bli galen på våra oönskade gäster, så denna katt tänker jag vänta länge med att släppa ut (trots att vi bor på landet). Fast när mössen flyttat ut (eller vad de nu gör på sommaren, för då ser vi dem inte längre) då ska han oxå få gå ut.

*s* Så var min förra katt också... Det var Mamma Katt på granngården som kom med mössen!

Vi har också en massa möss och tre utekatter. De tar för glatta livet, men vi har ändå en massa inomhus. För några dagar sedan hittade jag en halväten råtta i stallet, så de går på sånna också. Vår hund avskyr katter så vi kan inte ha katter inne. funderar ändå att lägga ut råttgift och hålla undan katterna ett tag.
Är det någon som vet hur en katt reagerar om den tar en mus som precis ätit råttgift? Blir katten också sjuk? Taqr katter döda möss?

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 802
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 823
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
36 090
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
7 962
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka