Stoet anmäls till stambokföring?!?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Snorpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 774

Snorpan

Trådstartare
Denna frågan ska jag svara ja eller nej på i anmälan till kvalitetsbedömingen! Är det någon som fattar mer än mig vad det betyder!?!
:confused:

/Snorpan - som behöver hjälp!!!

I samband med kvalitetsbedömningen kan du passa på att stamboksföra ditt sto om hon har haft föl som fyra eller femåring. Fölet ska då ha bedömts vid officiell visnig, tex fölmönstring eller unghästbedömning

Hälsn Ann

Stuteri Stubbäng

Nej, det är endast ston som haft föl som kan stambokföras. Har hon inte haft föl får du vänta med stambokföringen tills hon fått föl. Du kan då stambokföra "pappers vägen" direkt till ASVH (förutsatt att det är ett halvblodssto ;)),eftersom du då visat ditt sto på offentlig bedömning i samband med kvalitets....

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
756
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 742
Senast: ildiko
·
Småbarn Vår dotter fyllde 3 år i helgen och vi har pratat om att det är dags att sluta med napp då. Hon har fått välja om hon vill lämna dem... 2
Svar
23
· Visningar
1 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Boendeyta med barn
  • Pendelparkering Stockholm
  • Livskristråden

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V