Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Flyttade in i denna lägenhet för... typ en månad sedan. Mer eller mindre helt nygbyggt även om det bott hyresgäst i lägenheten innan mig.

Första veckan så börjar vattnet i duschen krångla (slutade med att jag fick stå under blandaren och skölja schampot ur håret).

Och idag vaknade jag utan el till takbelysningen (har kollat både jordfelsbrytare och säkringar och ingetdera har löst ut).
 
Valde att ha linser idag till kontoret då jag alltid har glasögonen (o de glider ner, är missfärgade, repiga mm)
Resultat, ser jättedåligt och får ont i huvudet.

Måste boka tid för ny undersökning för både linser och glasögon + nya glasögon då.

Denna vecka är det också tandläkaren.

#dyrt
 
Lämnade in min bil på verkstaden igår, samtidigt får mammas bil punka, går inte att pumpa nog att köra dom typ 200 meter till verkstaden och det finns inget reservhjul. Så nu sitter man liksom fast hemma och har så jävla tråkigt att jag typ avlider
 
Receptförnyelse... Liksom, jag har ätit medicinen i 10+ år, kommer behöva äta skiten livet ut... Varför detta krångel med att förnya recept?! Ja, det finns säkert vettiga anledningar, men det är störande ändå.
Verkar vara nåt som går nu. Jag har käkat samma medicin hur länge som helst utan att någon brytt sig, och nu helt plötsligt får jag varken ta ut den som jag vill eller förnya när jag vill..
 
Receptförnyelse... Liksom, jag har ätit medicinen i 10+ år, kommer behöva äta skiten livet ut... Varför detta krångel med att förnya recept?! Ja, det finns säkert vettiga anledningar, men det är störande ändå.
Samma här. Har fått utskrivet för ett år i taget i typ 15 år, så får jag plötsligt ett halvår istället. Gången därpå skriver jag ”önskar recept för ett år” och får ETT UTTAG (tre mån) :confused: Frågar varför och får till motivering att det behövde följas upp och utvärderas. Det är väl bra, men har det funkat bra i 15 år kanske det räcker att följa upp och utvärdera en gång om året framöver också, det är inte som att nåt ändrats (uppföljningen består av ”hur tycker du det funkar”). Så nä, inte så vettig anledning ändå.:meh:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 854
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 560
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 426
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 760
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Igelkott
  • Byta försäkringsbolag
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp