Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Nånstans stör det mig inte. Han är ju bara tydlig med hur verkligheten ser ut, där folk faktiskt har oskyddat sex. Jag förstår inte varför man inte kan ge förbyggande till människor i riskmiljöer, det kan rädda liv. Samma som med naloxon, bara ge ut det så folk inte dör istället för att moralisera.
Naloxon finns receptfritt på apoteket numera. Vem som helst får köpa men de vill att man får info personligen så den finns inte öppet i hyllan.
Tyvärr är den dyr, jag kollade lite snabbt.

Angående killen som glömmer kondom, han kommer ihåg att ta medicin men inte att använda kondom? :confused:
 
Inte mycket de erövrat…. Som en ordinär liten villatomt. Men 92 orter, så lilleputteyssar som bor där.

IMG_7465.jpeg
 
Störde mig på att jag glömde telefonen i bilen. Fick så bråttom så inte haft den under dagen. Men samtidigt väldigt skönt också. Så ja ingen störning egentligen förutom i början :D
 
Naloxon finns receptfritt på apoteket numera. Vem som helst får köpa men de vill att man får info personligen så den finns inte öppet i hyllan.
Tyvärr är den dyr, jag kollade lite snabbt.

Angående killen som glömmer kondom, han kommer ihåg att ta medicin men inte att använda kondom? :confused:

Ja, men det är svårt att ha råd för många i målgruppen. Det borde vara gratis, om du frågar mig. Det gör att människor slipper dö.
 
Ja, men det är svårt att ha råd för många i målgruppen. Det borde vara gratis, om du frågar mig. Det gör att människor slipper dö.
Missbrukare som behöver den får ju den gratis(?)

Hittade denna info vid googling:
Sedan 2018 får man dela ut läkemedlet direkt på en mottagning, räddningspersonal får ge det i väntan på ambulans och även sjuksköterskor har rätt att förskriva det.

Alla regioner har också så kallade naloxonprogram vid beroendeenheter. Genom dessa program kan personer som riskerar överdoser få naloxon och utbildning om läkemedlet.
https://www.lakemedelsvarlden.se/utdelning-av-naloxon-utanfor-varden-kraver-ny-lag/
 
"

" de har många ärenden"
Hur svårt ska det vara, en del ska in för att betala vinstskatt på hus och aktier resterande ska delas 50/50 och in på respektive konton.
Juristen som gjort bouppteckningen har gjort en uträkning redan på allt.
Nu har jag fått kontakt med lokala bankkontoret som ska kontakta arvskiftesgruppen.
Men jag är fortfarande irriterad och kommer byta bank. Det är mina pengar de sitter på och massa ränteintäkter jag förlorar, tvivlar på att de tänker kompensera för det :cool::rage:
 
Vill ta fram rena byxor men tvättkorgen står framför garderoben.
Iofs är inte byxorna synligt smutsiga men har använt dem länge nu.
Vill duscha också men orkar inte. :wtf:
 
Åkte en lång omväg hem från stan för att lämna in ett par knappt använda, skitsnygga ridstövlar i oxblod som exet lämnade kvar när han flyttade. Stenbergs läders eget märke. Jag testade att både ringa och maila men fick inget svar så jag tänkte att jag tar det på vägen hem, bara för att få höra att de inte tar emot ridstövlar som inte har dragkedja. :mad:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 854
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 562
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 435
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 763
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp