Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Lämnade in min bil på verkstaden igår, samtidigt får mammas bil punka, går inte att pumpa nog att köra dom typ 200 meter till verkstaden och det finns inget reservhjul. Så nu sitter man liksom fast hemma och har så jävla tråkigt att jag typ avlider
Det går inte att få däckverkstan att åka ut och ta av däcket och laga det? Min däckfirma fixardet mesta om man frågar.
 
Lämnade in min bil på verkstaden igår, samtidigt får mammas bil punka, går inte att pumpa nog att köra dom typ 200 meter till verkstaden och det finns inget reservhjul. Så nu sitter man liksom fast hemma och har så jävla tråkigt att jag typ avlider
Då tar man av hjulet o rullar det dom 200m
 
Verkar vara nåt som går nu. Jag har käkat samma medicin hur länge som helst utan att någon brytt sig, och nu helt plötsligt får jag varken ta ut den som jag vill eller förnya när jag vill..

Samma här. Har fått utskrivet för ett år i taget i typ 15 år, så får jag plötsligt ett halvår istället. Gången därpå skriver jag ”önskar recept för ett år” och får ETT UTTAG (tre mån) :confused: Frågar varför och får till motivering att det behövde följas upp och utvärderas. Det är väl bra, men har det funkat bra i 15 år kanske det räcker att följa upp och utvärdera en gång om året framöver också, det är inte som att nåt ändrats (uppföljningen består av ”hur tycker du det funkar”). Så nä, inte så vettig anledning ändå.:meh:
Alltså jag kan förstå om det är typ lite mer riskabla mediciner än mina b-12 eller d-vitamin tabletter... Denna gång är det dock atarax som fastnat trots att jag ätit det utan problem de senaste tio åren och... TRUMVIRVEL..... Tandkräm!
Får inte ut nytt recept, utan måste boka tid för att de ska kolla i käften för att konstatera: japp. Precis som vi redan berättat så kommer inte tandkrämen hjälpa de skador som finns utan förebygga värre längre fram. Så... Ge mig bara tandkrämen!!
 
Alltså jag kan förstå om det är typ lite mer riskabla mediciner än mina b-12 eller d-vitamin tabletter... Denna gång är det dock atarax som fastnat trots att jag ätit det utan problem de senaste tio åren och... TRUMVIRVEL..... Tandkräm!
Får inte ut nytt recept, utan måste boka tid för att de ska kolla i käften för att konstatera: japp. Precis som vi redan berättat så kommer inte tandkrämen hjälpa de skador som finns utan förebygga värre längre fram. Så... Ge mig bara tandkrämen!!

Min dr skrev recept för 2 år på mina ”vanliga”, det var väldigt snällt.
 
Samma här. Har fått utskrivet för ett år i taget i typ 15 år, så får jag plötsligt ett halvår istället. Gången därpå skriver jag ”önskar recept för ett år” och får ETT UTTAG (tre mån) :confused: Frågar varför och får till motivering att det behövde följas upp och utvärderas. Det är väl bra, men har det funkat bra i 15 år kanske det räcker att följa upp och utvärdera en gång om året framöver också, det är inte som att nåt ändrats (uppföljningen består av ”hur tycker du det funkar”). Så nä, inte så vettig anledning ändå.:meh:

Alltså jag kan förstå om det är typ lite mer riskabla mediciner än mina b-12 eller d-vitamin tabletter... Denna gång är det dock atarax som fastnat trots att jag ätit det utan problem de senaste tio åren och... TRUMVIRVEL..... Tandkräm!
Får inte ut nytt recept, utan måste boka tid för att de ska kolla i käften för att konstatera: japp. Precis som vi redan berättat så kommer inte tandkrämen hjälpa de skador som finns utan förebygga värre längre fram. Så... Ge mig bara tandkrämen!!
+ @sthu

Ev kan det bero på att de inte vill att folk ska kunna ta ut mer och hamstra?
 
En medicin jag ska ha tillfälligt fick jag nytt recept och styrka på idag. För ett helt år O_o min "basmedicin" får jag två uttag. Helt kocko.
Visst om det hade varit någon slags uppföljning. Men jag bara skriver på 1177 och får nytt. Ingen som frågar hur det går eller nåt.

B12 har jag gett upp att få på recept. De vill ha blodprov varje gång, trots att jag har "kronisk brist" och inte äter något animaliskt.
 
Åkte en lång omväg hem från stan för att lämna in ett par knappt använda, skitsnygga ridstövlar i oxblod som exet lämnade kvar när han flyttade. Stenbergs läders eget märke. Jag testade att både ringa och maila men fick inget svar så jag tänkte att jag tar det på vägen hem, bara för att få höra att de inte tar emot ridstövlar som inte har dragkedja. :mad:
Orkade inte med stövlarna längre, lämnade dem på ÅVC när jag slängde skräp. Nya kostar de flera tusen. :cautious:

Regnar ute så min plan att vi skulle äta melon, grissini och lufttorkad skinka regnade inne. Jag har ett litet café bord längre ner i trädgården och vi skulle kunna dra ihop två fåtöljer att sitta i med det lockar inte att ge sig ut i spöregnet. Inte blev det något grillat heller. :(

Jag måste packa ihop skafferi och alla grytor mm så jag kan ta med mig det i morgon. Blir en tidig kväll tänker gå och lägga mig redan 21 så jag orkar köra långt i morgon. Måste plocka ihop passen och silvertape så jag kan märka upp allt som ska med. 🥱
 
En medicin jag ska ha tillfälligt fick jag nytt recept och styrka på idag. För ett helt år O_o min "basmedicin" får jag två uttag. Helt kocko.
Visst om det hade varit någon slags uppföljning. Men jag bara skriver på 1177 och får nytt. Ingen som frågar hur det går eller nåt.

B12 har jag gett upp att få på recept. De vill ha blodprov varje gång, trots att jag har "kronisk brist" och inte äter något animaliskt.
Mina B12 kastar dom över mig, 1-2 år i taget oftast hinner receptet gå ut
 
En medicin jag ska ha tillfälligt fick jag nytt recept och styrka på idag. För ett helt år O_o min "basmedicin" får jag två uttag. Helt kocko.
Visst om det hade varit någon slags uppföljning. Men jag bara skriver på 1177 och får nytt. Ingen som frågar hur det går eller nåt.

B12 har jag gett upp att få på recept. De vill ha blodprov varje gång, trots att jag har "kronisk brist" och inte äter något animaliskt.
Jag funderar på om det är något med just b12... Jag fick injektioner förr efter en magsäcksinformation. Nu säger min läkare att de övergivit injektioner till förmån för tabletter, så jag gissar att det är fler patienter som ska ha tabletter nu? Men jag har köpt utan recept förr. De ligger bara inte framme, utan man får be om det :)
 
Jag blir tokig. Plötsligt fungerar inte ljudet i min telefon. Så jag vet inte när människor har messat eller ringt. Allting är påslaget och max volym, men plötsligt så är det tyst.
 
Jag funderar på om det är något med just b12... Jag fick injektioner förr efter en magsäcksinformation. Nu säger min läkare att de övergivit injektioner till förmån för tabletter, så jag gissar att det är fler patienter som ska ha tabletter nu? Men jag har köpt utan recept förr. De ligger bara inte framme, utan man får be om det :)
Här står de i hyllan, bara att plocka på sig. Flera olika märken dessutom.

Mina B12 kastar dom över mig, 1-2 år i taget oftast hinner receptet gå ut
Orättvist! Jag får ingenting utan blodprov, trots att jag vet att jag får rejäl brist om jag inte tar tillskott. Men så länge det finns receptfritt tänker jag inte krångla med prover och grejer.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 854
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 560
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 426
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 760
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Igelkott
  • Byta försäkringsbolag
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp